Berichtdoor jantine76 » 21 jan 2008 09:56
Namen... elke keer weer een puzzel op zich. Wij verwachten ons vierde kindje en we hebben iedere keer vernoemd naar een opa of oma. Wij vinden dat wel mooi om te doen en je hebt tevens houvast bij het bedenken van namen. Een collega van mij vind haar naam echt niet mooi en ze is als enige van het gezin niet vernoemd. Haar broers en zussen wel, maar de opa's en oma's waren vernoemd, dus bedachten haar ouders een leuke naam, dachten ze. Zelf zegt ze: was ik maar ergens naar vernoemd, dan kan ik mijn naam beter accepteren.. t'Is maar hoe je het bekijkt.
Een jongensnaam hebben we al, want de jongste is een dochter, dus ik denk dat de jongensnaam in gedachten houden, ik vind hem nog steeds leuk. Volgens manlief hoeven we het daar echt niet meer over te hebben. Maar zelf heb ik wel zoiets, stel dat er de komende maanden jochies geboren worden met die naam, dán moet ik er wel goed over nadenken of ik niet liever iets anders wil. Ik vind het namelijk niet leuk dat het de zoveelste is met die naam op school/in de buurt.
We hadden het pas over een meisjesnaam, naar wie we haar zouden willen vernoemen. Toen we dat 'besloten' hadden en gingen brainstormen wat we daar leuk van zou vinden, kwamen we op dezelfde naam uit! We zetten nog niets definitief vast, zo van dat wordt het, maar nummer 1 staat voor beide geslachten al wel vast. En nu maar heerlijk verder bedenken voor eventuele andere namen, want nú kun je nog veranderen, straks niet meer..
Ik vind het altijd leuk om met namen bezig te zijn. En soms een beetje verontwaardigd zijn hoe mensen bijvoorbeeld zo'n naam aan een kind kunnen geven! Maar goed, iedereen heeft z'n eigen ideeën daarover.. Zelf hou ik wel van een tijdloze naam.