het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 okt 2008 11:06

Ik kreeg Hugo niet meer wakker rond 22.00 uur. Heb het in overleg met het cb gedaan. Overdag geef ik hem om de 3 uur voeding ipv om de 4 uur wat ik eerder deed. Hij blijft nu 5 voedingen krijgen. Hugo moet ik altijd van mn borst losmaken, omdat hij uitzich zelf de tepel niet loslaat. In het begin had hij daarom overloop. Hij drinkt ongeveer 15 tot 20 min totaal. Ik luister meestal naar zijn slikken....gaat het slikken over in sabbelen dan maak ik hem los.

Als ik eerder s'avonds kolfde en hem dan het flesje gaf, dan had ik ongeveer 150 cc. Momenteel zit ik tussen de 50 en 100cc. Hierdoor merkte ik ook dat de productie terugloopt.

Een speen heeft hij niet. Hugo duimt wel heel veel. Hormonale anticonceptie gebruik ik ook niet, omdat ik weet dat het de bv kan beïnvloeden.

De afgekolfde melk doe ik nu in de vriezer voor als ik straks aan het werk moet.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 okt 2008 11:46

Als je om de 3 uur overdag voedt, moet hij volgens mij daar wel voldoende aan hebben en 15-20 min. lijkt mij ook lang zat.
Misschien is het een idee om 's morgens na de ochtendvoeding nog even te kolven. Dan kun je hem dit overdag nog extra geven en anders gebruiken om een voorraadje aan te leggen.
Drinkt hij wel actief aan de borst? Anders kan het mogelijk komen door het duimen maar daar kun je ook weinig aan doen denk ik.
Wanneer moet je weer aan het werk?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2008 13:55

de productie kan je op peil houden door nog meer te kolven! gewoon op een dag nog een kolfmoment erbij gooien tijdelijk! deed ik nl altijd...

en mijn ervaring is met op de klok voeden, dat ze veel minder kreeg overdag, waardoor ze snachts nog meer kwam. Toen ik wer terug ben gegaan naar voeden op verzoek.. slaapt ze snachts wel goed!

ik heb hier trouwens nooit een late voeding gegeven, ze ging er altijd om zes uur in... en kwam dan snachts tegen een uur of twee, en dan vijf, en dan acht uur!

hoe oud is hugo nu?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 okt 2008 14:11

vind je het niet vreselijk slopend om om 2 uur wakker te moeten worden voor een voeding? 2 uur slaap je veel diepen dan om uur of 4/5

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 okt 2008 17:39

Ik zou dan persoonlijk ook liever een late avondvoeding geven en dan 's nachts langer door kunnen slapen. 'k Ben toch wel erg gesteld op m'n nachtrust... als denk ik dat ik die voor een kindje wel wil opofferen :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 okt 2008 17:44

ze was niet wakker te krijgen en kwam vervolgens s nachts alsnog... k heb er nooit moeite me gehad en nog niet... ze kwam tot eergister nog om 12, 3, 6 of om 10, 1, 4, 7... :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 okt 2008 14:47

Dat je dat vol kan houden! Hugo sliep al best wel snel door....met 7 weken van 22 uur tot 6 uur. De laatste voeding ben ik steeds iets eerder gaan geven en momenteel slaapt hij van 19.30 tot 6.00 uur. Vanmorgen dus 5.00 ivm verzetten van de tijd.

Ik ben al extra gaan kolven, maar ik merk nog niet echt een toename van de voeding :? . Aankomende dinsdag moeten we naar het cb...dus zal even kijken hoeveel hij gegroeid is.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 okt 2008 20:22

Komt hij dan geen voeding te kort? Hij is toch nog heel klein?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2008 09:06

Hij blijft 5 voedingen houden. Overdag krijgt hij elke 3 uur voeding. Toen ik nog om de 4 uur voedde, kreeg hij ook 5 voedingen per dag,want na de voeding van 22.00 uur sliep hij ook door tot 7.00.

Hij is inderdaad nog wel klein...12weken, maar hij groeit ( tot nu toe) goed.

Gistermiddag had ik het gevoel dat hij te weinig kreeg. Hij bleef huilen na de voeding...bij de volgende voeding gekolfd om te kijken hoeveel ik had...60cc. Dus bar weinig.Toen hebben we hem maar een flesje gegeven voor de nacht. Terwijl ik vanmorgen weer enorm veel had. Ik begrijp er niets van. De productie loopt in de loop van de dag terug.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2008 09:06

hoe oud is hij dan? je hebt tussen drie en vier maand vaak een dip in de borstvoeding! zij drinken meer, en de moede rheeft niet meer ofzo.. kweet niet precies hoe dat zit!

en moe ervan worden.. totaalniet! k vind het eignelijk stiekum wel heerlijk als ze snachts nog komt..... heerlijk... :oops: allebeide halfslaperig knuffelen... maar sinds een paar dagenkmt ze weer om vijf uur, vanaf zes uur dan.. dus dat vind ik erg netjes!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 okt 2008 10:50

Hugo is nu 12 weken.
Dat van die dip in de voeding heb ik ook vaker gehoord. Dat schijnt ook rond de 6 weken voor te komen....worden ook wel regeldagen genoemd. Hugo had daar met 6 weken ook last van. Maar toen kon ik met ectra aanleggen/kolven de productie omhoog krijgen terwijl deze nu achter blijft.

Je hebt gelijk hoor ppm. Ik vind het ook zo gezellig om bv te geven. Ik had dat alleen nooit gedacht! Daarom vind ik het nu ook zo vervelend dat de productie van mn bv omlaag is gegaan. Ik merk dat hugo nu af en toe honger heeft en dat vind ik ook erg zielig!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 okt 2008 13:12

gewoon aan blijven leggen, en zelf heeeel veel drinken! en goed rusten wil ook nog wel eens helpen!

die regeldagen zijn wel akelig hoor.. pff... k zie het nog zo voor me.. hele avonden aan de (.) en nog huilen.... :oops:

tis echt zoooo bijzonder.... k ga het dnek ik wel missen straks hoor... ben ondertussen aan het pogen om af te bouwen.. maar tis zooo makkelijk! als je weg gaat, verschoontas mee en klaar :lol:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 okt 2008 10:43

Ik heb de knoop doorgehakt....ik ga stoppen met de bv :( . Gisteren naar het cb geweest en Hugo is de laatste 2 weken minder gegroeid. Eerder groeide hij 300 gram per week en nu 150 gram in 2 weken! Het extra aanleggen hielp dus tot nu toe niet en volgende week moet ik ook weer aan het werk. Ik kan dan dus niet extra aanleggen.
Ik vind het heel jammer, maar voor Hugo is het beter.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 okt 2008 17:56

Jammer ajl! Maar wel fijn dat je nu voor jezelf een beslissing genomen hebt, geeft misschien meer rust?

Wat ik me afvraag: raadplegen jullie ook wel eens een borstvoedingsorganisatie? Op mijn werk informeer ik zwangeren hierover en geef foldertjes mee, maar vraag me af in hoeverre er gebruik van gemaakt wordt.
AfbeeldingAfbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 okt 2008 21:02

nooit.. ik ken trouwens wel mensen die die cursus doen over bv. zelf heb ik wel de bv winlke gebeld eenkeer voor informatie maar meer niet.

wel jammer dat je de keus moet maken om te stoppen... Maar aan de andere kant heeft hij wel een lekkere tijd al gedronken van de bv!! top!

Terug naar “Archief”