Moderator: Moderafo's
lammetje schreef:
En ik blijf me afvragen of het wel de bedoeling is om kinderen te plannen wanneer het de mensen uit komt. Het is en blijft een gave van God. Tja ik heb dan misschien het 'geluk' dat ik meteen wist dat ik jong kinderen wilde dus voor ons lag dit 'probleem' er niet. Maar vind het moeilijk om na 3 kinderen te zeggen: zo het is nu wel genoeg want anders kunnen we niet meer 2 keer per jaar op vakantie. (en nee, jullie zeggen dit misschien helemaal niet, het gaat mij ook niet om jullie, maar het gaat mij om de doorsnee mens die er vaak zo over denkt. Dit baseer ik op de gesprekken die ik regelmatig heb met mijn collega's en vrienden)
In hoeverre is kinderen krijgen en op welk tijdstip en in welke 'hoeveelheden' je eigen keus?
lammetje schreef:
En ik blijf me afvragen of het wel de bedoeling is om kinderen te plannen wanneer het de mensen uit komt. Het is en blijft een gave van God.
In hoeverre is kinderen krijgen en op welk tijdstip en in welke 'hoeveelheden' je eigen keus? (tja ik denk wel eens bekrompen, maar wil jullie er echt niet mee veroordelen!)
Gershwin schreef:Niet vervelend bedoeld hoor, maar het schijnt dat we vanuit christelijk oogpunt ook verantwoord met de schepping om moeten gaan. Daarom zou je aan de andere kant kunnen zeggen dat het, met de huidige overbevolking, Gods wil is dat je niet meer al te veel kinderen krijgt zodat deze wereld gezond blijft...
Overigens was ik een zeer gelukkig en enig kindik mis de broertjes/zusjes pas nu ik (toch min of meer
) volwassen ben
rhodé1986 schreef:Hoe denken jullie over het aantal kinderen? Je hoort tegenwoordig vaak na 2 of 3 kinderen 'zo ist wel weer goed'. En ik denk ook niet dat iedereen op een groot gezin zit te wachten. Hoe ga je er serieus mee om?
Teuntje schreef:rhodé1986 schreef:Hoe denken jullie over het aantal kinderen? Je hoort tegenwoordig vaak na 2 of 3 kinderen 'zo ist wel weer goed'. En ik denk ook niet dat iedereen op een groot gezin zit te wachten. Hoe ga je er serieus mee om?
Wou hier alleen even op reageren, kinderen die krijg je en neem je niet, verder wil ik er niet op ingaan met van hoeveel willen we er, dat is altijd nog aan God.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten