Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:24

DesertRose schreef:
Smurffie schreef:
DesertRose schreef:
Smurffie schreef:Volgens jou mag je dus geen seksuele verlangens hebben naar de persoon waar je een liefdesrelatie mee hebt? :shock:

is deze liefdesrelatie een huwelijk: Ja.
Anders: Nee

Het is te gek voor woorden dit, maar allah.

Tot je trouwdag moet je dus elke seksuele gedachte richting je partner angstvallig vermijden, daarna mag je er van leven, bij wijze van spreken?

*Heeft nog een klein beetje hoop dat ze DR totaal verkeert begrijpt :shock: *

nee. je mag er niet van leven. je mag jezelf geven.
tja, ik zal mijn uitspraken wat nuanceren.
er is een verschil tussen het verlangen om in liefde jezelf te geven aan de ander,
en het verlangen om klaar te komen, bevredigd te worden, je partner naakt te zien, en dergelijke. dit is een puur lichamelijke begeerte, lust genoemd. volledig op jezelf gericht en je partner op dat moment deels gebruikend als lustmiddel. fout.
en een beetje hiervan is ook fout.

Het gaat in de gemeenschap van de liefde om jezelf GEVEN. GEVEN, GEVEN.

Dàn zijn we het eens. (Haalt opgelucht adem)

Ik dacht al dat je gek geworden was.

Edit; Maar het is nog steeds geen overspel :wink:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:26

laatse keer,
het ging me om het vergelijken van logisch gevolg 1 en logisch gevolg 2.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jun 2007 13:26

Het is volkomen natuurlijk dat je lustgevoelens hebt als je aan het vrijen bent hoor!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:30

smurffie, waarom is er door die gedachte sprake van overspel?
Edit: ik bedoel, niet vanwege omdat het een ander is, maar hoe kan een GEDACHTE nou overspel zijn? je doet toch niks?

annet, weet ik. maar toch blijft het op jezelf gericht zijn een gevolg van zonde.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:31

Naar sex verlangen, op de lust manier, vanwege het lichamelijke, en God eer hooguit als bijzaak zien, is binnen EN buiten het huwelijk zonde. waarom? omdat Gods Eer hooguit bijzaak is, en het draait op onze eigen bevrediging.

Je mag het lichaam van je partner rustig begeren, ook al is het deels lust. Die lust komt (als het goed is) voort uit liefde. Het is een wisselwerking. Het zou zomaar eens kunnen dat je iemand anders met exact hetzelfde lichaam helemaal niet begeert omdat het een andere persoonlijkheid is. De uitspraken 'seks hebben tot Gods eer' en bijv. 'werken tot Gods eer' heb ik nooit begrepen. Dat kun je nooit menen. Je kunt God hooguit danken voor de mooie momenten, maar maak me niet wijs dat je tijdens een orgasme God looft en prijst. Alsof je daar op dat moment aan denkt..En dat hoeft echt niet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:33

Edit: ik bedoel, niet vanwege omdat het een ander is, maar hoe kan een GEDACHTE nou overspel zijn? je doet toch niks?

Ho effe! Dat suggereer jij, niet ik :shock: Ik zit het snotverju al de hele tijd tegen te spreken :roll:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:34

God de eer geven hoeft niet door loven en prijzen. maar door te doen wat God van ons verlangt. En door jezelf weg te cijferen. Hij moet wassen(groeien) en ik minder worden.

Hoe dit moet tijdens sex vind ik ook moeilijk te begrijpen. maar het is een verplichting, dus beste is dan, door alles wat tegen werkt weg te nemen.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:35

Smurffie schreef:

Ho effe! Dat suggereer jij, niet ik :shock: Ik zit het snotverju al de hele tijd tegen te spreken :roll:

sorry. ik bedoel, waarom zou (ik bedoel het niet spottend) Christus gezegt hebben, dat de gedachte aan overspel het zelfde is als overspel zelf?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:36

DesertRose schreef:
Smurffie schreef:

sorry. ik bedoel, waarom zou (ik bedoel het niet spottend) Christus gezegt hebben, dat de gedachte aan overspel het zelfde is als overspel zelf?

Je pleegt geen overspel als je verlangt naar je partner. En daar mee (voor mij) basta.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:37

maar Christus zegt het

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:39

DesertRose schreef:maar Christus zegt het

Dat zegt Christus inderdaad, maar als jij überhaubt het woord 'overspel' verkeerd definieert, dan houdt het op.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:42

ik bedoel, waarom vind Christus dat de gedachte aan vreemd gaan hetzelfde is als echt vreemd, gaan?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:45

DesertRose schreef:ik bedoel, waarom vind Christus dat de gedachte aan vreemd gaan hetzelfde is als echt vreemd, gaan?

Weet ik veel? Je omzeilt wat ik zeg. Je ontkent nog steeds dat je gewoon seksuele verlangens naar je partner mag hebben, ook buiten het huwelijk. Je noemt het overspel en daar hebben deze uitspraken van Christus niets mee te maken. Dus waar wil je heen?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 jun 2007 13:46

waar ik heen wil is dat God de gedachte gelijk steld met de daad.

wie begeert te stelen, heeft voor God gestolen. wie begeert te doden heeft voor God een moord begaan, en wie overspel begeert, idem.

sterker alleen het AANZIEN is al overspel, en de HAAT is al doodslag.

wat is jou mening hierover?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2007 13:53

DesertRose schreef:waar ik heen wil is dat God de gedachte gelijk steld met de daad.

wie begeert te stelen, heeft voor God gestolen. wie begeert te doden heeft voor God een moord begaan, en wie overspel begeert, idem.

sterker alleen het AANZIEN is al overspel, en de HAAT is al doodslag.

wat is jou mening hierover?

Zodra je een ander dan je partner aanziet om te begeren is dat overspel idd. Als je iemand haat, wens je diegene niet per definitie dood.

Ik wil van jou de exacte definitie van overspel weten eigenlijk.

Terug naar “Archief”