Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 22 aug 2006 19:26

froske schreef: Natuurlijk ben je niet blij als vader of moeder als je eigen zoon of dochter homo blijkt te zijn.

Is dat echt zo 'natuurlijk' dat ouders dan niet blij zijn?? Helaas is het wel vaak de praktijk..

Komt dat niet enorm door een onbegrijpende omgeving? Waarom zouden ouders niet blij zijn? Je zoon of dochter kan zo toch ook hardstikke gelukkig worden?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 aug 2006 19:26

Als-ie gelukkig is en het zicht op Christus niet verliest, zou ik uitermate gelukkig zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 aug 2006 20:14

Denkertje21 schreef:
froske schreef: Natuurlijk ben je niet blij als vader of moeder als je eigen zoon of dochter homo blijkt te zijn.

Is dat echt zo 'natuurlijk' dat ouders dan niet blij zijn?? Helaas is het wel vaak de praktijk..

Komt dat niet enorm door een onbegrijpende omgeving? Waarom zouden ouders niet blij zijn? Je zoon of dochter kan zo toch ook hardstikke gelukkig worden?

Voor sommige ouders is het idd geen probleem. Maar het is helaas vaak zo dat in christelijke kringen niet zo positief over homosexualiteit wordt gedacht en gesproken. Als ouders weet je dat ook vast wel, misschien denken sommige ouders er zelf ook zeer negatief over en dan blijkt het opeens een zoon of dochter te zijn die ook homo is. Ik vind het dan vrij normaal dat ouders even schrikken. Ouders zijn net zo goed bang voor reacties en afwijzingen en zij moeten het hele "acceptatieproces" nog doorlopen. Dat levert ook angst op. Maar de grootste oorzaak daarvan is idd de omgeving.

Ouders zouden wel blij kunnen zijn, maar in christelijke kringen zijn ouders er niet altijd blij mee. Als ze zelf de overtuiging hebben dat een relatie niet kan volgens Gods Woord, levert dat wel spanningen op over de toekomst van hun zoon of dochter. Gaat hij/zij een relatie aan? en allerlei andere vragen kunnen er dan opkomen. Sommige ouders zijn ook bang dat hun kind niet gelukkig kan worden omdat hij/zij celibatair zal gaan leven.

Ik kan goed begrijpen dat ouders er moeite mee hebben, al is dat geen garantie om niet van je zoon of dochter te houden natuurlijk :wink:
- Home is in my head -

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 22 aug 2006 20:15

Denkertje21 schreef:

Wat is "geluk"? Een homoseksuele relatie wordt door velen als onbijbels gezien. Kan dat "gelukkig" heten??

Wel denk ik dat e rbij velen teveel schaamte is voor de "buitenwereld". Da is het láátste waar je je eigenlijk druk om zou moeten maken.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 aug 2006 20:18

Wat is "geluk"? Een homoseksuele relatie wordt door velen als onbijbels gezien. Kan dat "gelukkig" heten??

Kan me idd voorstellen dat je aardig ongelukkig wordt van alle negatieve reacties daarop van anderen. Dat maakt het al een heel stuk minder aantrekkelijk.

Wel denk ik dat e rbij velen teveel schaamte is voor de "buitenwereld". Da is het láátste waar je je eigenlijk druk om zou moeten maken

En waarom maken homo's zich daar in de meeste gevallen toch als eerste druk om? :roll:
- Home is in my head -

Zuss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zuss » 22 aug 2006 20:42

froske schreef:

Kan me idd voorstellen dat je aardig ongelukkig wordt van alle negatieve reacties daarop van anderen. Dat maakt het al een heel stuk minder aantrekkelijk.

Wel denk ik dat e rbij velen teveel schaamte is voor de "buitenwereld". Da is het láátste waar je je eigenlijk druk om zou moeten maken

En waarom maken homo's zich daar in de meeste gevallen toch als eerste druk om? :roll:

Ligt dat laatste niet ok aan de reacties van de (naaste) omgeving?
En veder denk ik dat je als ouders graag zou zien dat je kinderen niet de moeilijke weg moeten gaan in het leven en hoe je het ook wend of keert, anders zijn is altijd moeilijker.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 aug 2006 21:37

froske schreef:Kan me idd voorstellen dat je aardig ongelukkig wordt van alle negatieve reacties daarop van anderen. Dat maakt het al een heel stuk minder aantrekkelijk.

Maar ja, daaraan toegeven is zwichten voor de terreur van de meerderheid.

Wel denk ik dat er bij velen teveel schaamte is voor de "buitenwereld". Dat is het láátste waar je je eigenlijk druk om zou moeten maken

Omdat ook homo's niet op een eiland leven, maar deel uitmaken van die buitenwereld.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 22 aug 2006 21:39

Jort schreef:Een homoseksuele relatie wordt door velen als onbijbels gezien. Kan dat "gelukkig" heten??

Dat is aan de homo's in kwestie, en aan hen alleen om te bepalen, en niet aan de velen die er welke mening dan ook op na houden.

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 22 aug 2006 21:43

Ligt dat laatste niet ok aan de reacties van de (naaste) omgeving?

Precies :wink:

Maar ja, daaraan toegeven is zwichten voor de terreur van de meerderheid.

Jazeker, maar ik denk dat veel homo's alleen daarvoor al geen relatie aangaan, bang voor het verlies van vrienden,familie, kennissen etc.
- Home is in my head -

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 23 aug 2006 09:58

Dr staat heel duidelijk in de bijbel dat het in praktijk brengen van je homofilie verboden is..
En tis ook ziek..

Btw vind ik wel dat homo's seks voort huwelijk mogen hebben ^^ tis tog schooiem
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 aug 2006 10:05

gave_meid schreef:Dr staat heel duidelijk in de bijbel dat het in praktijk brengen van je homofilie verboden is..
En tis ook ziek..

Btw vind ik wel dat homo's seks voort huwelijk mogen hebben ^^ tis tog schooiem

Dat is waar ja, de bijbel is daar duidelijk over.

Maar wat zeg je daar nou?? Het is toch schooiem? Dat kan je niet maken! Als je die gevoelens hebt kan je er niets aan doen! En als jij het niet praktiseert is er niks mis met je!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 23 aug 2006 10:07

gave_meid schreef:Dr staat heel duidelijk in de bijbel dat het in praktijk brengen van je homofilie verboden is..
En tis ook ziek..
Ziek?
Ziek?

Christelijke naastenliefde in de praktijk gebracht hoor! :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 aug 2006 10:38

Goed, stel, homoseksuelen zijn zien.

Waarom krijgen zij dan niet dezelfde rechten als andere zieken? Waarom mogen homo's wat jou betreft niet trouwen en mensen met griep, verkoudheid, cholera of waterpokken wel?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 aug 2006 10:40

Optimatus schreef:Goed, stel, homoseksuelen zijn zien.

Waarom krijgen zij dan niet dezelfde rechten als andere zieken? Waarom mogen homo's wat jou betreft niet trouwen en mensen met griep, verkoudheid, cholera of waterpokken wel?

Bijbels gezien mogen homo's niet praktiseren. Dat is duidelijk!

Maar ze zijn niet ziek!

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 23 aug 2006 10:42

onderbouwing?

je kunt wel allerlei dingen gaan roepen hier, maar in feite voegt het weinig aan de discussie toe :wink:
- Home is in my head -

Terug naar “Archief”