Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Mortlach » 02 jul 2013 09:18

Boaz schreef:Vaccineren tegen gele koorts e.d. voordat je op vakantie gaat is dus volslagen zinloos: denk maar niet dat in al die derde wereld landen een dekkingsgraad is van meer dan 90% tegen gele koorts..

Goed lezen. Er staat de MEESTE vaccins. Maar goed, dan ga je toch lekker zonder prikken naar de Congo.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 jul 2013 09:34

Ik denk dat Boaz even cynisch was 8)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 jul 2013 09:41

schelpje3 schreef:http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vaccinaties-gezondheid/kindermishandeling-dekmantel-voor-vaccinschade

http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/vac ... n-syndroom

Toch wel grappig om er allerlei atheistische, evolutionische en antroposofische beweegredenen bij te betrekken.
Ik dacht dat het hoofdmotief religieus geinspireerd was.

Hoe denk je trouwens dat het Evangelie ooit in Afrika etc gekomen is?
Door mensen die geen profylaxe en injecties tegen allerlei dodelijke bugs namen ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2013 10:02

Gisteravond bij K&vdB, een bezwaarde vader.
Hier is een link, vanaf 17 minuut 20 begint het interview
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1353765

Heel dapper van deze man die zo rustig blijft, terwijl hij eigenlijk alleen staat.
En dat bij de eo :?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jul 2013 10:14

En wéér dat argument waarmee wordt begonnen: Je kunt je wel laten inenten, maar dan kun je nog onder een bus lopen...

Het is allemaal krom, van mijn ogen. Geen preventie, maar wel behandelen!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jul 2013 11:48

[quote="Memmem...[/quote]
Komt dat door de mazelen, er wordt in de media, door het RIVM niets over gezegd.[/quote]

Dat komt door de mazelen, heel het gezin heeft daar de mazelen gehad, en dit jongste kind kreeg het ook, maar erge complicaties erbij dat het naar het ziekenhuis moet en daar ligt het in coma, ze hebben een tracheotomie (of hoe schrijf je dat...sneetje in de nek) gemaakt omdat de ademhaling ook niet gaat.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 02 jul 2013 12:47

schelpje3 schreef:Heel dapper van deze man die zo rustig blijft, terwijl hij eigenlijk alleen staat.

Hoezo "en dat bij de eo"? Omdat het ook een christenen is moeten ze automatisch begrip hebben? Het is gewoon enorm dom én gevaarlijk, niet alleen voor zijn eigen gezin maar ook de directe omgeving.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 jul 2013 13:02

schelpje3 schreef:Gisteravond bij K&vdB, een bezwaarde vader.

Heel dapper van deze man die zo rustig blijft, terwijl hij eigenlijk alleen staat.

'En dat bij de eo, begrijp ik niets van

Eo en refo is duidelijk tegenovergesteld getuigen de 'dwars' stukjes die er regelmatig over gingen en gaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 jul 2013 13:06

schelpje3 schreef:Gisteravond bij K&vdB, een bezwaarde vader.

Ik heb het ook gezien, het was inderdaad dapper op tv je standpunt te verdedigen, ook had hij respect en begrip voor degene die er anders over dachten.

Maar ik begrijp het nog steeds niet, de gedachtengang dat God je kind ziek kan maken, daar mag geen preventie voor zijn, maar als je ziek bent dan mag men wel naar een dokter, de ziekte die je dan gekregen hebt komt dan toch ook van God, volgens zijn redenering? Mag een mens dan wel door medicijn-gebruik tegen wat God gegeven heeft ingaan?
Hij had het niet over z.g. gif in een lichaam spuiten, maar sprak duidelijk uit dat als je kind getroffen wordt door ziekte dit door God zo bepaald is.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2013 13:15

schaapje schreef:Ik heb het ook gezien, het was inderdaad dapper op tv je standpunt te verdedigen, ook had hij respect en begrip voor degene die er anders over dachten.

Maar ik begrijp het nog steeds niet, de gedachtengang dat God je kind ziek kan maken, daar mag geen preventie voor zijn, maar als je ziek bent dan mag men wel naar een dokter, de ziekte die je dan gekregen hebt komt dan toch ook van God, volgens zijn redenering? Mag een mens dan wel door medicijn-gebruik tegen wat God gegeven heeft ingaan?
Hij had het niet over z.g. gif in een lichaam spuiten, maar sprak duidelijk uit dat als je kind getroffen wordt door ziekte dit door God zo bepaald is.

En over die man, die uiteindelijk toch zijn kinderen had laten inenten, hij had daarna zoveel onrust in zijn hart gekregen!
Deze vader geeft duidelijk aan dat hij zijn kinderen dagelijks in zijn gebed bij de Heere brengt. Hij leeft er uit! Waren er maar meer mensen die zo dichtbij de Heere leven, en zich in alles afhankelijk weten.
Dat geeft de ware rust!
In de Bijbel staan ook voorbeelden van mensen, die soms tegen iedereen, ingaan. Maar zich gesteund weten door God. Dan kan iedereen zich tegen je keren, een heel leger en zelfs een reus je belagen (David) maar ik weet zeker dat God dan aan jouw kant is.
Zelfs als één van je kinderen ziek zou worden! Wonderlijk he?
Ik ben er jaloers op.
En nu is het mazelen, volgende keer wat anders. De vijandschap komt trouwens het meest uit de hoek van de ingeënten, christelijk of niet! In de kringen van bezwaarden speelt dit niet of nauwelijks, ook zoals de huisarts aan het begin van het filmpje zegt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 jul 2013 13:17

meribel schreef:
Eo en refo is duidelijk tegenovergesteld getuigen de 'dwars' stukjes die er regelmatig over gingen en gaan.

Daarom verbaast mij de vijandigheid hier in dit topic ook eigenlijk helemaal niet.
Gewetensbezwaarden verdienen ons respect en niet zoveel hatelijkheid.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 02 jul 2013 13:21

schelpje3 schreef:Gewetensbezwaarden verdienen ons respect en niet zoveel hatelijkheid.

Ook als ze daarmee de omgeving in gevaar brengen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jul 2013 13:22

Lock&Stock schreef:Hoezo "en dat bij de eo"? Omdat het ook een christenen is moeten ze automatisch begrip hebben? Het is gewoon enorm dom én gevaarlijk, niet alleen voor zijn eigen gezin maar ook de directe omgeving.

Hij zei toch zelf: Dan moet je maar uit onze buurt blijven. Niet van de wereld en blijkbaar ook niet IN de wereld!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jul 2013 13:23

schaapje schreef:Maar ik begrijp het nog steeds niet, de gedachtengang dat God je kind ziek kan maken, daar mag geen preventie voor zijn, maar als je ziek bent dan mag men wel naar een dokter, de ziekte die je dan gekregen hebt komt dan toch ook van God, volgens zijn redenering? Mag een mens dan wel door medicijn-gebruik tegen wat God gegeven heeft ingaan?

Ging Job eigenlijk naar een dokter toen hij ziek werd?

Terug naar “Archief”