Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

verknipterefo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor verknipterefo » 23 jul 2005 19:35

Ik reageer een beetje heel erg laat geloof ik.

Hydro schreef:Eens zal voor een jongen toch de eerste keer komen, dan is het toch veel leuker als het voor de ander ook de eerste keer is.

Mijn eerste keer was met een meisje met veel ervaring. En het was echt een superervaring, mede doordat zij wist hoe het moest. En natuurlijk stuntelde ik heus wel een beetje, maar ik voelde dat zij mij helemaal accepteerde zoals ik was en dat geeft gewoon een veilig gevoel.

Hydro schreef:Anders wordt jij ff snel naar binnen geloodsd, terwijl je niet geniet van het voorspel en de nieuwe ervaringen die je daarbij opdoet.

Zo ging het bij mij dus niet. Ik heb echt genoten van het voorspel en de nieuwe ervaring en daar was ook echt alle tijd voor.

Is voor mezelf wel zo rustig, anders heb je ook nog de druk dat je geen flater wilt slaan bij je (ervaren) vriendin.[/quote]
Als het iemand is die echt van je houd, sla je echt geen flater hoor!

Hydro schreef:Dan kun je direct to-the-point gaan, zonder je af te vragen of de ander niet eerst alles een beetje wil ontdekken enzo.

Het is sowieso niet leuk om direct to-the-point te gaan.Of je nu wel of geen ervaring hebt. Het is altijd veel spannender om het een beetje op te bouwen.

Een eerste keer is gewoon best bepalend voor of je er later echt van kan genieten. Je hoort vaak verhalen dat als de eerste keer niet leuk was, het best tijd kost om daarover heen te komen. Met z'n tweeen stuntelen lijkt mij nou niet heel leuk...

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 jul 2005 19:39

Je kunt natuurlijk ook gewoon met z'n 2'en niet stuntelen..okay,dan moet je een zekere gradatie van coolheid hebben,maar toch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 25 jul 2005 08:45

Rock-G schreef:Je kunt natuurlijk ook gewoon met z'n 2'en niet stuntelen..okay,dan moet je een zekere gradatie van coolheid hebben,maar toch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

laat mij dan maar met mij trouwen in liefde stuntelen eens moet de eerste keer zijn! dan zijn we samen onervaren om samen ervaren te worden! :wink: :8> :oops:

en je hebt nog je huwelijk lang voor de boeg waarom zou je je druk maken om de eerste keer gelijk perfect gemeenschap te hebben. :idea:

ik denk dat je voor je huwelijk meer met het geestlijk een zijn moet bezig zijn!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 jul 2005 12:45

Ja, dat weet ik, dat jij dat vindt. Ik geloof niet dat je het zo moet aanpakken (reactie op Mondriaan).

Verknipte refo, ik heb ook wel eens seks gehad (ook mijn eerste keer all the way overigens) met een meisje met meer ervaring: inderdaad erg positief... :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jul 2005 13:07

Tja...seks voor het huwelijk! Het blijft een onderwerp waar we nooit over uit gepraat raken!
Iedereen denkt er anders over!
Het moet iig gebeuren met iemand die je speciaal vind!
Je doet het niet zomaar met iedereen!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 jul 2005 13:23

Niet?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2005 13:23

funlover schreef:
Het moet iig gebeuren met iemand die je speciaal vind!
Je doet het niet zomaar met iedereen!!
---------------------------------------------------------------------

Daar denken veel mensen ook weer anders over, meer mensen dan je denkt :wink:
Maar ik ben het uiteraard wel met je eens :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2005 13:24

Kurtyo bevestigd al weer wat ik zei :mrgreen: :D

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jul 2005 13:27

Ja idd!!
Kijk is het natuurlijk echt super gaaf als je het tot je huwelijk kan bewaren! Ik heb er echt bewondering voor! En heb het de laatste tijd met veel mensen over of het nou wel of niet mag!
En sommige mensen maken me aant twijfelen!
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die echt rein het huwelijk in gaan! En dat is geen excuus om het wel te doen hoor!

Maar ik weet het gewoon niet :D
Dat het met een speciaal iemand moet gebeuren daar benk van overtuigd....je moet niet iemand als lustobject gaan gebruiken...er moet wel liefde en passie int spel zijn en dat kan niet als je alleen maar een drang hebt om bevredigt te worden, en het maakt niet uit door wie!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jul 2005 13:34

funlover schreef:
Ja idd!!
Kijk is het natuurlijk echt super gaaf als je het tot je huwelijk kan bewaren! Ik heb er echt bewondering voor! En heb het de laatste tijd met veel mensen over of het nou wel of niet mag!
-------------------------------------------------------------------------------------

Iedereen heeft zo zijn eigen grenzen, dat heb ik onderhand wel gemerkt :mrgreen:
En persoonlijk vind ik dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is en zelf moet bepalen wat wel of niet mag. Klinkt raar misschien, maar dat ligt vaak ook aan je opvoeding :D

En idd..respect voor mensen die het vol kunnen houden tot hun huwelijk!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jul 2005 13:38

Smurffie schreef:Iedereen heeft zo zijn eigen grenzen, dat heb ik onderhand wel gemerkt :mrgreen:
En persoonlijk vind ik dat het ieders eigen verantwoordelijkheid is en zelf moet bepalen wat wel of niet mag. Klinkt raar misschien, maar dat ligt vaak ook aan je opvoeding :D

En idd..respect voor mensen die het vol kunnen houden tot hun huwelijk!

Ja idd....en wat je er zelf van vind!
Ik vind het moeilijk.....ik weet het gewoon niet!
Ik ben nog maagd, gewoon simpel omdat ik nog nooit aan toe ben gekomen om seks te hebben! Omdat ik niet voelde dat ik het wil!!
Maar tis gewoon waar je voor staat!
Ik ken mezelf wel een beetje en ik denk dat het moeilijk voor me wordt! Maar wie weet krijg ik wel een bewaarengeltje :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 jul 2005 13:42

Funlover schreef:Dat het met een speciaal iemand moet gebeuren daar benk van overtuigd....

Het gaat er dan wel om dat die persoon zo speciaal is, dat je er blijvend mee door het leven wilt (naar mijn bescheiden mening).
Als mensen met elkaar voor het huwelijk met elkaar gemeenschap hebben en er niet zeker van zijn of ze deze intentie hebben (om verder samen door het leven te gaan), dan denk ik niet dat het zo'n heel speciaal iemand voor je is. Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.

In de Bijbel wordt de verhouding tussen God en Zijn gelovigen trouwens ook vergeleken met een huwelijk. Wat zouden jullie ervan vinden als God tegen Zijn gelovigen zou zeggen: "Ik vind jullie wel enigszins speciaal, maar weet nog niet of dat zo blijft? Misschien laat Ik jullie later wel vallen als een baksteen?"

Zou het er dan niet somber voor ons uitzien als Hij zo zou zijn?
Maar gelukkig is God niet zo.
Aan de andere kant is dat wel een opdracht voor ons, om in dit opzicht Hem na te volgen: liefde en trouw horen onlosmakelijk bij elkaar. Het een bestaat niet zonder het ander.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lausnitz
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lausnitz » 25 jul 2005 13:44

Funlover schreef:Ik ken mezelf wel een beetje en ik denk dat het moeilijk voor me wordt! Maar wie weet krijg ik wel een bewaarengeltje :mrgreen:

Ja, je zult het in je verkeringstijd zeker moeilijk krijgen. Maar als je goede afspraken maakt en er is iedere keer eentje de intieme situatie de baas, dan lukt het als het goed is wel. Vraag God of Hij je gevoelens in bedwang wil houden...
www.cgjf.nl

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 jul 2005 13:48

Lausnitz schreef: Vraag God of Hij je gevoelens in bedwang wil houden...

Waarom? Als je nou in God geloofd heeft Hij je die gevoelens toch ook gegeven of nie dan?

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jul 2005 13:49

elbert schreef:
Funlover schreef:Dat het met een speciaal iemand moet gebeuren daar benk van overtuigd....

Het gaat er dan wel om dat die persoon zo speciaal is, dat je er blijvend mee door het leven wilt (naar mijn bescheiden mening).
Als mensen met elkaar voor het huwelijk met elkaar gemeenschap hebben en er niet zeker van zijn of ze deze intentie hebben (om verder samen door het leven te gaan), dan denk ik niet dat het zo'n heel speciaal iemand voor je is. Dan zit er toch altijd iets in van het bevredigen van eigen lustgevoelens.

In de Bijbel wordt de verhouding tussen God en Zijn gelovigen trouwens ook vergeleken met een huwelijk. Wat zouden jullie ervan vinden als God tegen Zijn gelovigen zou zeggen: "Ik vind jullie wel enigszins speciaal, maar weet nog niet of dat zo blijft? Misschien laat Ik jullie later wel vallen als een baksteen?"

Zou het er dan niet somber voor ons uitzien als Hij zo zou zijn?
Maar gelukkig is God niet zo.
Aan de andere kant is dat wel een opdracht voor ons, om in dit opzicht Hem na te volgen: liefde en trouw horen onlosmakelijk bij elkaar. Het een bestaat niet zonder het ander.

Je hebt wel een mooie mening moet ik zeggen!
Maar tis moeilijk om een eigen mening te vormen met al die verschillende meningen! Maar wat jij zegt is idd waar..............!!!
Maar 2x een huwelijk is ook 2x sex met iemand anders!!
Dan dacht je ook dat ie persoon speciaal genoeg was om mee verder te leven wat blijkbaar toch niet zo was!
Daar zat maar 1 trouwaktetje tussen!

Terug naar “Archief”