Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:ik denk dat ik het zeker weet; we wachten tot er weer een felle tegensander van de vrouw in broek komt.
Afijn als de vrouw de broek aanheeft is het ook niet alles.
De manier hoe en waarmee het onderbouwt wordt is van belang, niet je luistert maar: punt uit, toch?Mariekje88 schreef:PeterD schreef:ik denk dat ik het zeker weet; we wachten tot er weer een felle tegensander van de vrouw in broek komt.
*wacht op haar cathe leraar..* hm ownee.. die wil deze discussie niet voeren 'omdat ik wel weet wat hij vindt'
Dat is nou misschien wel net het probleem. Je moet alles maar gewoon aannemen, daarom zijn hier de heel felle tegenstanders misschien wel niet.. hun standpunt is duidelijk.. denk je anders.. dan houdt t gesprek op..
(zo gaat het vaak wel hier (in mijn omgeving dus..)
André schreef:De manier hoe en waarmee het onderbouwt wordt is van belang, niet je luistert maar: punt uit, toch?Mariekje88 schreef:PeterD schreef:ik denk dat ik het zeker weet; we wachten tot er weer een felle tegensander van de vrouw in broek komt.
*wacht op haar cathe leraar..* hm ownee.. die wil deze discussie niet voeren 'omdat ik wel weet wat hij vindt'
Dat is nou misschien wel net het probleem. Je moet alles maar gewoon aannemen, daarom zijn hier de heel felle tegenstanders misschien wel niet.. hun standpunt is duidelijk.. denk je anders.. dan houdt t gesprek op..
(zo gaat het vaak wel hier (in mijn omgeving dus..)
Marnix schreef:Hm snap ik... en daar heb ik dus ook moeite mee, niet met het feit dat mensen zelf rokken dragen... maar dat ze anderen die dat niet doen veroordelen... Omdat ze zich niet aan hun ongeschreven verzonnen kerk-wetjes houden... Mensen die de ander veroordelen op basis van een achterlijk kledingsstuk
Marnix schreef:Hm snap ik... en daar heb ik dus ook moeite mee, niet met het feit dat mensen zelf rokken dragen... maar dat ze anderen die dat niet doen veroordelen... Omdat ze zich niet aan hun ongeschreven verzonnen kerk-wetjes houden... Mensen die de ander veroordelen op basis van een achterlijk kledingsstuk
Optimatus schreef:In die dagen hadden bijna alle mensen een tunica aan, een soort overhemd dat in sommige gevallen tot de voeten reikte. Pas in de late middeleeuwen ontstond iets als een broek.
Anglia schreef:Marnix schreef:Hm snap ik... en daar heb ik dus ook moeite mee, niet met het feit dat mensen zelf rokken dragen... maar dat ze anderen die dat niet doen veroordelen... Omdat ze zich niet aan hun ongeschreven verzonnen kerk-wetjes houden... Mensen die de ander veroordelen op basis van een achterlijk kledingsstuk
Ik denk wel dat je dan je eigen opinie iets anders moet verwoorden want in feite kijk je nu ook neer op een bepaalde groep. Misschien bedoel je het niet zo maar je woordkeus is tamelijk neerbuigend. Je bent op die manier niet anders bezig dan 'de veroordelende rokkendragers en aanhangers' om die benaming maar even te gebruiken...
elbert schreef:Optimatus schreef:In die dagen hadden bijna alle mensen een tunica aan, een soort overhemd dat in sommige gevallen tot de voeten reikte. Pas in de late middeleeuwen ontstond iets als een broek.
Klopt, maar in die dagen was er ook een onderscheid tussen mannen- en vrouwenkleding (vrouwenkleding was langer). Zie bijv. deze link.
De broek komt blijkbaar uit de Gallo-Romaanse (of eerder Germaanse) cultuur, dus was het er al een stuk eerder dan in de late middeleeuwen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten