Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 19:18

TheKeimpe schreef:
Dan valt er wel heel veel af Pasrifal, als iemand uit de achterban er iets aan toe moet kunnen voegen. Dan kunnen we het WK-topic, de wielrenropics (oh nee, er zit toevallig iemand bij die daar wel wat aan doet) de tafeltennistopics dan, de uitgaanstopics, een topic over jeugdkerken en ga nog maar een uur door wel sluiten. Ik vind dit een bijzonder slechte stelregel, als ik zo vrij mag zijn dat op te merken

Als ik zo vrij mag zijn Marnix, ik zie liever vandaag dan morgen dat alle discussie over wielrennen, WK etc overboord gaat. Volgens mij zijn dat nu typisch voorbeelden van discussies die niets met "refo" te maken hebben, sterker nog, die tegen de principes van een groot gedeelte van diegenen die "refo" genoemd worden ingaan.

Je kunt het ook overdrijven, vind je niet? Sport is goed voor je en daar mag best over gesproken worden. Allemensen, moet dan werkelijk óveral een probleem van gemaakt worden? Eén ding is zeker; jij mag jezelf een échte refo noemen..

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jun 2006 19:28

Smurffie schreef:Je kunt het ook overdrijven, vind je niet? Sport is goed voor je en daar mag best over gesproken worden. Allemensen, moet dan werkelijk óveral een probleem van gemaakt worden? Eén ding is zeker; jij mag jezelf een échte refo noemen..

Overdrijven is het niet, vind ik! :D
Als er al een probleem van een topic gemaakt word, waar het gaat om seksuele fantasie enz., omdat het niet door kan bij de meeste refo's..
Dan gaat een WK-topic er bij de meeste refo's ook niet bij door..
Zelf heb ik niets op dat WK-gebeuren tegen, maar vind het wel vreemd dat zo'n topic niet weggegooid word.. En ja, ik mag me daarom misschien ook wel een échte refo noemen! :P
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 jun 2006 19:28

Zullen we dan maar een speciaal 16+ forum maken :mrgreen:

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jun 2006 19:31

Lalage schreef:Zullen we dan maar een speciaal 16+ forum maken :mrgreen:

Dat lijkt me nu echt dé oplossing! :P

Herman Finkers

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 19:35

Poesje schreef:
Smurffie schreef:Je kunt het ook overdrijven, vind je niet? Sport is goed voor je en daar mag best over gesproken worden. Allemensen, moet dan werkelijk óveral een probleem van gemaakt worden? Eén ding is zeker; jij mag jezelf een échte refo noemen..

Overdrijven is het niet, vind ik! :D
Als er al een probleem van een topic gemaakt word, waar het gaat om seksuele fantasie enz., omdat het niet door kan bij de meeste refo's..
Dan gaat een WK-topic er bij de meeste refo's ook niet bij door..
Zelf heb ik niets op dat WK-gebeuren tegen, maar vind het wel vreemd dat zo'n topic niet weggegooid word.. En ja, ik mag me daarom misschien ook wel een échte refo noemen! :P

Ik vind seksueel getinte topics wat anders dan sporttopics hoor, neem me niet kwalijk. Als iemand post; ''Ik heb zondag lekker in een kroegje de wedstrijd gevolgd met een enorme pint bier voor mn hersens'', vind ik dat volstrekt niets met sport te maken hebben. Als iemand het heeft over het spel zelf, balgebruik, tactiek e.d. já daar mag best over gesproken worden. Seksueel getinte topics hebben meer risico op dubbelzinnigheid.

Maar goed, omdat je grenzen moet trkken, zul je dat topic ook moeten sluiten. dat zal Refrom, johan81, BJ en andere moderators wel zwaar vallen dan. Zie je hoe absurd dit is?
Laatst gewijzigd door Smurffie op 14 jun 2006 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jun 2006 19:40

het lijkt me veel beter dat niet iedereen opeens dingen gaat lopen opzoeken om over te zeuren. Al het gezeur hier verpest de gezelligheid op het forum.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jun 2006 19:42

Jaja, dat ben ik met je eens! :D
Het is verder een groot verschil.. Maarrrrr..ik doelde meer op wat er niet door de beugel kan bij refo's.. Het WK is net zo min een goed onderwerp voor refo's, als het praten over seksuele fantasie..
Tja, en zo kunnen we nog meer onderwerpen noemen..

Herman Finkers

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jun 2006 19:43

Gelukkig dat Lugdunum al leeg is met alle hardrockcafeetjes enzovoorts 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 19:43

Gerdien B. schreef:

het lijkt me veel beter dat niet iedereen opeens dingen gaat lopen opzoeken om over te zeuren. Al het gezeur hier verpest de gezelligheid op het forum.

Er wordt niets opgezocht; Van het 1 komt het ander; van concerttopics gaat men plotseling over op WK- en andere sport-topics :roll:

En Gerdien, het moet gewoon besproken worden, of je het nu leuk vind of niet. Daar hangt trouwens niet de gezelligheid vanaf vind ik. Erg sneu als je je door zoiets onbenulligs laat beïnvloeden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 19:45

Poesje schreef:Jaja, dat ben ik met je eens! :D
Het is verder een groot verschil.. Maarrrrr..ik doelde meer op wat er niet door de beugel kan bij refo's.. Het WK is net zo min een goed onderwerp voor refo's, als het praten over seksuele fantasie..
Tja, en zo kunnen we nog meer onderwerpen noemen..

Dáár zit nu juist wel een verschil :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 jun 2006 19:47

Smurffie schreef:En Gerdien, het moet gewoon besproken worden, of je het nu leuk vind of niet. Daar hangt trouwens niet de gezelligheid vanaf vind ik. Erg sneu als je je door zoiets onbenulligs laat beïnvloeden.

Erg sneu als er om elk klein ding gezeurt moet worden.
Dingen moeten besproken worden dat klopt, maar je kan er ook te veel in door draven en erg overdrijven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2006 19:49

Gerdien B. schreef:
Smurffie schreef:En Gerdien, het moet gewoon besproken worden, of je het nu leuk vind of niet. Daar hangt trouwens niet de gezelligheid vanaf vind ik. Erg sneu als je je door zoiets onbenulligs laat beïnvloeden.

Dingen moeten besproken worden dat klopt, maar je kan er ook te veel in door draven en erg overdrijven.

Ja, dat vind ik nu ook 8) Ik probeer dat overdreven gedoe over het sluiten van sporttopics bijv. te bestrijden :wink:
En het zijn geen kleine dingen, want half RW is er bij betrokken.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 jun 2006 19:51

Gerdien B. schreef:

Daarom is het juist eens goed om daar wat beter en langer over door te gaan.. Nu heb je het vervelende, dat er elke keer gezeurd gaat worden.
Misschien dat dat na deze keer verleden tijd is! :wink:
En, de sfeer blijft er precies hetzelfde om..
Ik merk er iig niets van.. :D

Herman Finkers

sela

Berichtdoor sela » 14 jun 2006 20:16

precies, gewoon met elkaar praten tot we eruit zijn.
want ik zou bij sommige dingen weer denken: 'oe, zijn we niet als de farizeers..', terwijl men het toch heel oprecht bedoeld allemaal en dat dus ook weer niet helemaal terecht van me is, dit zo terloops te denken.

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 14 jun 2006 20:34

Conclusie: Het beleid is nu niet helder genoeg, en zorgt voor een lastige handhaving.

Het huidige beleid handhaven heeft tot gevolg dat wat men noemt de 'echte refo's' het niet met de inhoud van topics op RW eens is, en er meer en meer topics zullen ontstaan die in de wat strengere gezindten geen goedkeuring zullen vinden.

Het beleid aanscherpen zodat de 'echte refo's' zich niet meer hoeven storen aan niet-refowaardige onderwerpen heeft tot gevolg dat degenen die daar nu posten (maar in de regel zich niet of minder als refo zien) bepaalde topics moeten missen, en wellicht hun heil elders zoeken. (Want voor bepaalde onderwerpen zijn heel veel andere alternatieven beschikbaar, voor een goed refo-forum veel minder)

Dan is dus de vraag in feite, wat wil je als RW zijnde, richt je je op wat ik noem rand-groepen, waardoor de kern wegblijft of wegtrekt, of richt je je op de kern waardoor rand-groepen wat meer buiten de boot vallen ? Je kunt nooit iedereen tevreden houden.

Terug naar “Archief”