Beroepingswerk binnen Refoland.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 14 dec 2004 11:38

Mapleleaf schreef:
Doortje schreef:
caprice schreef:Op tweetal voor een te beroepen predikant in de GG van Veenendaal:

Ds. M. Karens te Werkendam
Ds. P. van Ruitenburg te Chilliwack (Canada)

en als ik een mannetje was ging ik op ds. van Ruitenburg stemmen..

Waarom op Ruitenberg? Just nieuwsgierig.

Nou ja ik heb die man maar 1 keer gehoord, maar hij beviel me erg goed, heel aansprekelijk en hij riep ook heel sterk op tot geloof, wat je bij veel andere dominees uit de ger gem (praktisch) nooit hoort. En dominee Karens hebben we al een keer beroepen, die komt toch niet..
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

mw
Moderator

Re: Beroepingswerk Urk

Berichtdoor mw » 14 dec 2004 14:15

Jacq schreef:Tsja, ik geloof dat de Christelijke Gereformeerde Kerk, op Urk het grootste kerkgenootschap is.

Inmiddels wordt zij gediend door ds. R. Kok (eerder in Damwoude en Sliedrecht-Eben Haëzer) en ds. H. Polinder (eerder in Genemuiden). De vacature waar ds. Westerink is beroepen, kwam doordat ds. J. H. van Dijk naar Ameide ging.

Ds. Kok heeft de vacature vervuld die onstond door het vertrek van ds. van Dijk. De vacature die er nu nog is, in onstaat doordat ds. C. Bos met emeritaat ging.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 14 dec 2004 15:05

mw schreef:
Guus Geluk schreef:Misschien weet hij het wel eerder...Ik zit bij een kleinzoon van hem in de klas, misschien kom ik zo nog wat te weten

Zou niet echt een eerlijke manier zijn toch? :!: :?:

Dat is toch hetzelfde als dat iedereen op de zaterdag van tevoren naar elkaar belt of hij het heeft aangenomen of niet?
Ik bedoel verder niet dat ik hem ga uithoren ofzo. Als ik het niet mag weten, dan kom ik het ook niet te weten als het goed is.

Jacq
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jacq » 14 dec 2004 17:12

mw schreef:
Jacq schreef:Tsja, ik geloof dat de Christelijke Gereformeerde Kerk, op Urk het grootste kerkgenootschap is.

Inmiddels wordt zij gediend door ds. R. Kok (eerder in Damwoude en Sliedrecht-Eben Haëzer) en ds. H. Polinder (eerder in Genemuiden). De vacature waar ds. Westerink is beroepen, kwam doordat ds. J. H. van Dijk naar Ameide ging.

Ds. Kok heeft de vacature vervuld die onstond door het vertrek van ds. van Dijk. De vacature die er nu nog is, in onstaat doordat ds. C. Bos met emeritaat ging.

Je hebt gelijk :) , het was een beetje laat toen ik het instuurde. In deze vacature was eerder een beroep op ds. L. A. den Butter te Culemborg gegaan.
Met wie stond ds. Westerink op tweetal?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 dec 2004 17:31

Jacq schreef:
mw schreef:

Je hebt gelijk :) , het was een beetje laat toen ik het instuurde. In deze vacature was eerder een beroep op ds. L. A. den Butter te Culemborg gegaan.
Met wie stond ds. Westerink op tweetal?

ja, dat klopt

met niemand. Het was deze keer met een kandidaat.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 dec 2004 17:33

In het RD stond al dat ds. Westerink al bedankt heeft. Volgens mij is dit een fout. (ik hoop het ook dat het een fout is!). Omdat er ook nog niet heeft in gestaan dat hij een beroep heeft gekregen, dus dan zou dan best een vergissing kunnen zijn. Ik heb er ook nog niets van gehoord. Zoiets is meestal snel door de gemeente :P :D
Dan zou hij het al wel snel weten.:wink: :cry:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 14 dec 2004 20:23

doortje schreef:En dominee Karens hebben we al een keer beroepen, die komt toch niet..

je weet de weg des Heere niet in het leven van ds karens. hij heeft al meerdere malen een beroep gehad, maar nooit de vrijmoedigheid om te gaan.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 15 dec 2004 13:27

johannes1 schreef:
doortje schreef:En dominee Karens hebben we al een keer beroepen, die komt toch niet..

je weet de weg des Heere niet in het leven van ds karens. hij heeft al meerdere malen een beroep gehad, maar nooit de vrijmoedigheid om te gaan.

Daar heb je uiteraard gelijk in. Maar als hij een paar maanden geleden nog bedankt heeft, acht ik de kans klein dat hij het nu wel aanneemt, maar je weet het inderdaad niet.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 dec 2004 14:01

Doortje schreef:Daar heb je uiteraard gelijk in. Maar als hij een paar maanden geleden nog bedankt heeft, acht ik de kans klein dat hij het nu wel aanneemt, maar je weet het inderdaad niet.

ds bouw die wij nu hebben had eerst een beroep aangenomen naar een gemeente toen dat weer ingetrokken. een paar maanden later beriep onze gemeente hem en toen nam hij het aan :wink:

dus je weet maar nooit :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 15 dec 2004 14:08

Waarom kijken we niet gewoon op http://www.refdag.nl
Ga naar de rubriek kerk en godsdienst
Rechts staat het beroepingswerk

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 15 dec 2004 16:27

mw schreef:In het RD stond al dat ds. Westerink al bedankt heeft. Volgens mij is dit een fout. (ik hoop het ook dat het een fout is!). Omdat er ook nog niet heeft in gestaan dat hij een beroep heeft gekregen, dus dan zou dan best een vergissing kunnen zijn. Ik heb er ook nog niets van gehoord. Zoiets is meestal snel door de gemeente :P :D
Dan zou hij het al wel snel weten.:wink: :cry:

het is idd een fout!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 dec 2004 16:42

Beroepen: Ds. Hassan Abdallah in de SOW Moskee te Rotterdam.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 dec 2004 16:46

jas schreef:Beroepen: Ds. Hassan Abdallah in de SOW Moskee te Rotterdam.

ehm :roll: echt waar of een geintje?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2004 18:10

Geintje. RD vermeldt geen moskees, alleen kerken die door de abonnees aangedragen worden, voor zover ik weet. En daar zitten geen moskees tussen...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2004 22:17

caprice schreef:Op tweetal voor een te beroepen predikant in de GG van Veenendaal:

Ds. M. Karens te Werkendam
Ds. P. van Ruitenburg te Chilliwack (Canada)

Op de ledenvergadering verkozen predikant waar men een beroep op uit hoopt te brengen:

Ds. P. van Ruitenburg te Veenendaal (3/5 deel van de stemmen).

Terug naar “Archief”