Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 13:24

Hm ja.. wij mochten niet samen op een slaapkamer zijn, maar goed ik begrijp ze wel hoor, maar het was frustrerend.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

aldo bulten
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aldo bulten » 25 okt 2005 13:26

ja...
of als je aan het bellen bent met je vriendin... dan komt de vrouw des huizes... ff koffie brengen met de opmerking: hm... we zijn al 1.30 uur onberijkbaar!

niet eens asjeblieft hier is je koffie.. neen alla... de koffie was lekker heb ik begrepen... maar jahhh..

griebels

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 okt 2005 14:38

Heel irritant ja, die controle. Mijn standpunt wat betreft samenwonen is dat ik er niet zo veel moeite mee heb. En wat betreft seks als je samenwoont... ga maar eens samenwonen met een onwijs lekker stuk waar je bovendien zielsveel van houdt en dan proberen géén seks te hebben... ik weet nu al dat ik dat niet kan.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 14:39

Debor@ schreef:Heel irritant ja, die controle. Mijn standpunt wat betreft samenwonen is dat ik er niet zo veel moeite mee heb. En wat betreft seks als je samenwoont... ga maar eens samenwonen met een onwijs lekker stuk waar je bovendien zielsveel van houdt en dan proberen géén seks te hebben... ik weet nu al dat ik dat niet kan.
eerlijk. Ik kan dat ook niet, gewoon omdat je lichaam en je geest dat niet willen.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 okt 2005 14:46

Raido schreef:
Debor@ schreef:Heel irritant ja, die controle. Mijn standpunt wat betreft samenwonen is dat ik er niet zo veel moeite mee heb. En wat betreft seks als je samenwoont... ga maar eens samenwonen met een onwijs lekker stuk waar je bovendien zielsveel van houdt en dan proberen géén seks te hebben... ik weet nu al dat ik dat niet kan.
eerlijk. Ik kan dat ook niet, gewoon omdat je lichaam en je geest dat niet willen.

Ennn... bij mijn weten is het ook heel gezond dat je dan graag seks met die persoon wilt. Maar ja, kerkelijk gezien is 'hokken' natuurlijk hartstikke uit den boze, maar ach, eenieder wandelt zn eigen weggetje maar af...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 14:48

Ennn... bij mijn weten is het ook heel gezond dat je dan graag seks met die persoon wilt. Maar ja, kerkelijk gezien is 'hokken' natuurlijk hartstikke uit den boze, maar ach, eenieder wandelt zn eigen weggetje maar af...
jep. het hokken an sich wordt al zonde gezien.. maar ja dan is autorijden ook zondig, er zijn ook genoeg stelletjes die op meerder manier rijden in auto's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 okt 2005 14:57

Dat is waar. Ach, met al dat gejengel erom heen weet ik niet wat ik uiteindelijk zal kiezen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je geliefde. En áls ik trouw, dan met zn tweeën ergens op een onbewoond eiland of zo en daarna een kleine afterparty. Al dat standaardgedoe van gemeentehuis, kerk, feest en zo... ik vind dat zo afgezaagd...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 15:07

Debor@ schreef:Dat is waar. Ach, met al dat gejengel erom heen weet ik niet wat ik uiteindelijk zal kiezen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je geliefde. En áls ik trouw, dan met zn tweeën ergens op een onbewoond eiland of zo en daarna een kleine afterparty. Al dat standaardgedoe van gemeentehuis, kerk, feest en zo... ik vind dat zo afgezaagd...
Is het ook, toch doe ik het denk ik wel omdat iedereen het verwacht. Bruiloft is niet voor jezelf maar voor de mensen ;-)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 15:28

Raido schreef:
Debor@ schreef:Dat is waar. Ach, met al dat gejengel erom heen weet ik niet wat ik uiteindelijk zal kiezen, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je geliefde. En áls ik trouw, dan met zn tweeën ergens op een onbewoond eiland of zo en daarna een kleine afterparty. Al dat standaardgedoe van gemeentehuis, kerk, feest en zo... ik vind dat zo afgezaagd...
Is het ook, toch doe ik het denk ik wel omdat iedereen het verwacht. Bruiloft is niet voor jezelf maar voor de mensen ;-)

Wat kan jou het nou schelen wat iedereen verwacht. Op je bruiloft mag je het juist 's een keer doen zoals je zelf wilt :-D

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 okt 2005 15:40

Precies, dus als mensen daar commentaar op hebben, dan gaan ze maar naar een ander feestje, tenzij ze zo aardig zijn om de rekening volledig te betalen, dan wil ik wel even figureren in trouw outfit.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 15:45

Katlheen schreef:Precies, dus als mensen daar commentaar op hebben, dan gaan ze maar naar een ander feestje, tenzij ze zo aardig zijn om de rekening volledig te betalen, dan wil ik wel even figureren in trouw outfit.... :mrgreen:
Hm ja.. ik ben echt zo'n lief jochie wat doet wat zijn ouders verwachten, wat andere mensen denken en vinden..

Ik wil best trouwen in een landrover defender, met een meisje in een gothic jurk en zelf in een wit pak, maar ja.. traditie enzo :)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 25 okt 2005 15:54

Lalage schreef:Maar ze weten niet wat we verder uitspoken,

Dat is bij Esra en mij ook zo. Gelukkig maar.

Afgelopen week is Esra hier in België blijven logeren. Het valt ons mee dat we niet vooraf -of achteraf- een preek hebben gekregen van onze ouders. :?

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 25 okt 2005 16:00

Lalage schreef:
Raido schreef:

Wat kan jou het nou schelen wat iedereen verwacht. Op je bruiloft mag je het juist 's een keer doen zoals je zelf wilt :-D

Precies, wij gaan trouwen omdat we dat zelf willen, na meer dan een jaar samen gewoond te hebben. Korte ceremonie op het gemeentehuis, maar naar de dienst in onze gemeente zie ik wel uit.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 25 okt 2005 16:33

Raido schreef:
Katlheen schreef:Precies, dus als mensen daar commentaar op hebben, dan gaan ze maar naar een ander feestje, tenzij ze zo aardig zijn om de rekening volledig te betalen, dan wil ik wel even figureren in trouw outfit.... :mrgreen:
Hm ja.. ik ben echt zo'n lief jochie wat doet wat zijn ouders verwachten, wat andere mensen denken en vinden..

Ik wil best trouwen in een landrover defender, met een meisje in een gothic jurk en zelf in een wit pak, maar ja.. traditie enzo :)

Dus om de traditie en om 'de mensen' doe je niet wat je zelf eigenlijk wilt terwijl het toch jóuw dag is, zoals Lalage ook zegt. En als het gaat om, zegt men, de mooiste dag van je leven... doe lekker wat jijzelf en je a.s. willen! Ehm... als die Defender vervangen wordt door míjn favo auto, vind ik zo'n bruiloft hartstikke leuk!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 25 okt 2005 17:16

Mensen, het gaat hier niet over trouwen, maar over samenwonen. Als jullie willen kleppen over trouwen, open dan een nieuw topic. Bedankt maar weer :wink:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”