Faramir schreef:Mooi. Er zijn genoeg media die de duistere kanten van de Braziliaanse samenleving hebben belicht. Ik heb de documentaire niet gezien maar weet dat de situatie in veel Zuid-Amerikaanse steden niet rooskleurig is. Op de basisschool hielde we al inzamelingen voor de straatkinderen van oa Brazilië. Ik vind het dan ook mooi dat het WK in Brazilie gehouden wordt. Goed, het had allemaal beter gekund maar ook de arme bewoners plukken hier direct of indirect de vruchten van. Want het heeft natuurlijk heel veel geld gekost, maar het levert heel veel meer geld op.
Nou, in die documentaire ging het erover dat die armsten er juist de meest wrangste vruchten van plukken.
Goed, er zitten meer kanten aan zo'n w.k. maar ik vergeet die gezichten nooit meer!
Faramir schreef:Dan zal je ook wel weinig plezier beleven aan de Nederlandse samenleving. Een samenleving die via belastingen profiteert van de uitbuiting van vrouwen. Waar vrouwen tegen hun wil maar legaal meerdere malen per dag verkracht worden.
Klopt, hoe meer ik weet hoe minder plezier ik heb.
Faramir schreef:Zo sta ik niet in het leven. Ik heb wel oog voor het onrecht, kan daar erg verdrietig over zijn maar zie ook de mooie dingen van het leven en kan daar ook van genieten .
Oh, ik kan ook wel genieten hoor. Maar rondom het w.k. werd genoeg gezegd waardoor die documentaire weer op mn netvlies kwam. (Al die gezichten, ook van minderjarigen. Afschuwelijk!)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)