Het grote WK voetbal 2014 topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Het grote WK voetbal 2014 topic

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2014 15:56

Lekker kortzichtig en gelijk ook weer veroordelend.

Als bepaalde mensen van iets wat op zich niet verkeerd is, proberen misbruik te maken, is het goede daarmee nog niet slecht. Er zijn alleen een aantal mensen die er op een verkeerde manier een slaatje uit proberen te slaan en een aantal mensen die daar ook in meegaan. Net als dat er altijd een paar mensen zijn die een leuke pot voetbal proberen te verzieken. Maar het is geen argument dat het hele toernooi fout zou zijn. Dat is net zo kortzichtig als op basis van een paar verhalen van misbruik van predikanten stellen dat de hele kerk fout zou zijn. Of iets dergelijks. Maar ja, tegenstanders komen altijd met dit soort argumenten...
Laatst gewijzigd door Marnix op 14 jul 2014 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 jul 2014 15:58

Met het w.k. op zich heeft het natuurlijk niets te maken. Maar moet je het nog willen als je van al de neveneffecten weet.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 jul 2014 16:07

Marnix schreef:Maar ja, tegenstanders komen altijd met dit soort argumenten...
Poeh, ik ben heel geen tegenstander, ik hou van sport.
Ik zeg ook niet dat ik vind dat het w.k. afgeschaft moet worden, alleen dat er voor mij teveel bijsmaak aan zit om er nog van te kunnen genieten.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jul 2014 16:44

naamloos schreef:Een serieuze vraag (met achtergrondgevoelens, waar jij je niets van aan hoeft trekken)

Mooi. Er zijn genoeg media die de duistere kanten van de Braziliaanse samenleving hebben belicht. Ik heb de documentaire niet gezien maar weet dat de situatie in veel Zuid-Amerikaanse steden niet rooskleurig is. Op de basisschool hielde we al inzamelingen voor de straatkinderen van oa Brazilië. Ik vind het dan ook mooi dat het WK in Brazilie gehouden wordt. Goed, het had allemaal beter gekund maar ook de arme bewoners plukken hier direct of indirect de vruchten van. Want het heeft natuurlijk heel veel geld gekost, maar het levert heel veel meer geld op.
Voor mij was de lol eraf nadat ik die documentaire had gezien.
Toch heb ik in het begin gekeken, maar ik werd er steeds weer aan herinnert bijv. door het steeds herhaalde ''mannen, laat uw vrouw thuis''. Gevolg door opmerkingen als '' er zijn hier mooie wijven zat''.

Dan zal je ook wel weinig plezier beleven aan de Nederlandse samenleving. Een samenleving die via belastingen profiteert van de uitbuiting van vrouwen. Waar vrouwen tegen hun wil maar legaal meerdere malen per dag verkracht worden. Zo sta ik niet in het leven. Ik heb wel oog voor het onrecht, kan daar erg verdrietig over zijn maar zie ook de mooie dingen van het leven en kan daar ook van genieten .

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 jul 2014 17:01

Faramir schreef:Zo sta ik niet in het leven. Ik heb wel oog voor het onrecht, kan daar erg verdrietig over zijn maar zie ook de mooie dingen van het leven en kan daar ook van genieten .

Gezonde instelling lijkt me zo.
Gratuliert!!!!!
Afbeelding
Ik gunde het die Duitsers wel, m'n zoontjes waren voor Duitsland, omdat die snert Argentijnen Nederland gewoon hadden moeten laten winnen. :lol:
Ik vond het ook wel leuk, voetbal kijken met ze, eindelijk eens mensen op mijn nivo met wie je de wedstrijd kunt bespreken, die niet gelijk zeggen dat je er geen verstand van hebt. Hahaha, is dat buitenspel? Weetikveel.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 14 jul 2014 17:44

Faramir schreef:Mooi. Er zijn genoeg media die de duistere kanten van de Braziliaanse samenleving hebben belicht. Ik heb de documentaire niet gezien maar weet dat de situatie in veel Zuid-Amerikaanse steden niet rooskleurig is. Op de basisschool hielde we al inzamelingen voor de straatkinderen van oa Brazilië. Ik vind het dan ook mooi dat het WK in Brazilie gehouden wordt. Goed, het had allemaal beter gekund maar ook de arme bewoners plukken hier direct of indirect de vruchten van. Want het heeft natuurlijk heel veel geld gekost, maar het levert heel veel meer geld op.
Nou, in die documentaire ging het erover dat die armsten er juist de meest wrangste vruchten van plukken.
Goed, er zitten meer kanten aan zo'n w.k. maar ik vergeet die gezichten nooit meer!
Faramir schreef:Dan zal je ook wel weinig plezier beleven aan de Nederlandse samenleving. Een samenleving die via belastingen profiteert van de uitbuiting van vrouwen. Waar vrouwen tegen hun wil maar legaal meerdere malen per dag verkracht worden.
Klopt, hoe meer ik weet hoe minder plezier ik heb.
Faramir schreef:Zo sta ik niet in het leven. Ik heb wel oog voor het onrecht, kan daar erg verdrietig over zijn maar zie ook de mooie dingen van het leven en kan daar ook van genieten .
Oh, ik kan ook wel genieten hoor. Maar rondom het w.k. werd genoeg gezegd waardoor die documentaire weer op mn netvlies kwam. (Al die gezichten, ook van minderjarigen. Afschuwelijk!)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jul 2014 17:47

Als je dan al niet kan genieten van het WK, hoe kan je dan wel genieten van het dagelijks leven in de Nederlandse samenleving? Lees bijvoorbeeld eens het rapport Samson als die brute werkelijkheid eenmaal op je netvlies staat....

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 jul 2014 20:19

WK-toeristen spendeerden 1,5 miljard in Rio

RIO DE JANEIRO -
'Brazilië-gangers' hebben tijdens het WK alleen al in Rio de Janeiro 4,4 miljard real (1,5 miljard euro) uitgegeven, vier keer meer dan van tevoren verwacht. Dat heeft de gemeente Rio dinsdag bekendgemaakt.

Volgens de gemeente hebben tijdens het WK 886.000 mensen de stad van de Suikerbroodberg bezocht, onder wie 471.000 buitenlanders. De meesten van hen, ongeveer 77.000, kwamen uit Argentinië

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2285 ... uit__.html

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jul 2014 01:18

Pfiew, hoezo crisis 8)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2014 08:17

http://www.nu.nl/economie/3830368/wk-le ... -euro.html

Misschien een druppel op een gloeiende plaat.... maar toch.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 jul 2014 21:01

Ik ben er voor om het WK niet in Rusland en niet in Katar te organiseren. Rusland gedraagt zich als nazi-Duitsland (bezetting van Oekraïens grondgebied) en Katar is klimatologisch ongeschikt en corrupt als de FIFA zelf.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 21 jul 2014 21:20

Ik zou nog een fotootje maken van de straat waar ik woon.
Afbeelding

Terug naar “Archief”