Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 15:06
Je kunt het inderdaad maar beter opgeven, want er staat: ......" die na mij [= Isa = Jezus] zal komen, wiens naam is Ahmed [Mohammed].
Heeft de Here Jezus Christus dat gezegd??????
NEE dus.
Ik weet ook wel dat Isa de Arabische naam voor Jezus is, en Marjam voor Maria, wat nog niet betekent dat de Isa van de Koran dezelfde is als de Here Jezus Christus van de BIJBEL.
Het verschijnen van de Mahdi is het belangrijkste teken van de hoofdtekenen in de Islam.
Het tweede teken is de terugkeer van de wederkomst van Isa. De Isa die verwacht wordt door de Islam is een heel andere dan de Yeshua [ de joodse naam voor Jezus] uit de Bijbel.
Allah zal aan het einde van de tijden hem uit de schijndood, jawel, dat staat er echt, wakker maken en terugsturen naar de aarde.
Volgens de Hadith, zal Isa ergens in de buurt van Damascus terugkeren.
Ik citeer een hadith uit de verzameling van Sahih Muslim:
" In die tijd zal Allah Christus, de zoon van Maria, sturen en hij zal neerdalen bij de witte minaret aan de oostkant van Damascus, gehuld in twee kleden die lichtgeel [ saffraan] geverfd zijn en met zijn handen op de vleugels van twee engelen.
Als hij zijn hoofd buigt vallen er kralen van tranen van zijn hoofd, en als hij zijn hoofd opheft, zullen er kralen als parels van gestrooid worden".
De Moslim Isa is dus wel heel anders dan de Yeshua, Jezus, die wij uit Gods Woord kennen.
Het is te belachelijk voor woorden om te beweren dat zij EEN en dezelfde persoon zouden zijn.