De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 13:31

ineke-kitty schreef:Uit Ismael zijn de Arabische volkeren voortgekomen, en die geloven in de god Allah, en NIET in de God van Abraham, Izak en Jakob.

Zeker, de God van Abraham was ook de God van Ismael, echter hebben de Ismalieten de God van de Bijbel verruild voor de maangod Allah,

Bron ? De vegetarische kookboeken schrijvende Zuid Afrikaanse bioloog en zevende dag adventist is geen wetenschappelijke bron ](*,)

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 13:39

BRON?????

Je hebt vast niet de hele video bekeken.
Hij heeft gewoon met BEELDEN aangetoond dat het een maangod IS.

Maar laat maar zitten, er valt met jou niet te praten.
Je blijft feiten ontkennen, en het interesseert me niet wat de achtergrond van deze man is.
Opnamen van kathedralen naast moskeeën liegen niet, noch dat beiden dezelfde symbolen gebruiken, namelijk de halve maan met de sikkel.
En dat Fatima [ de 'heilige maagd' van de Islam] precies dezelfde figuur is als de "heilige maagd Maria" van de Roomse Kerk, valt eveneens niet te ontkennen.

De 'maangod" behoorde gewoon tot wat de Bijbel "de Baals" noemt, in Richteren 8 vers 21 staat: Zo stond Gideon op en doodde Zebah en Tsalmuna, en nam de MAANTJES, die aan de halzen hunner kemelen waren. Dat waren dus gewoon de symbolen van hun godheid.
Zebah en Tsalmuna waren koningen van de Midianieten, en degenen die in tenten wonen, en iedereen weet dat de Arabieren in tenten woonden, en hun "vervoermiddel" was de kameel.

Heel simpel een beetje Bijbelse geschiedenis, en je kan de link leggen naar de maangod allah.
Laatst gewijzigd door ineke-kitty op 26 mei 2014 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 13:58

ineke-kitty schreef:BRON?????

Je hebt vast niet de hele video bekeken.
Hij heeft gewoon met BEELDEN aangetoond dat het een maangod IS.

Maar laat maar zitten, er valt met jou niet te praten.
Je blijft feiten ontkennen, en het interesseert me niet wat de achtergrond van deze man is.
Opnamen van kathedralen naast moskeeën liegen niet, noch dat beiden dezelfde symbolen gebruiken, namelijk de halve maan met de sikkel.
En dat Fatima [ de 'heilige maagd' van de Islam] precies dezelfde figuur is als de "heilige maagd Maria" van de Roomse Kerk, valt eveneens niet te ontkennen.

Het zal u tegenvallen of meevallen maar ik heb de hele video gezien, met groeiende afschuw dat wel. Knip en plakwerk, sprookjes vermengd met on-Bijbelse inlegkunde.

Een soort Da-Vinci code van Dan Brown maar dan saai.

Verder ; "onze Maria" en de Maria (moeder van Jezus) uit de Koran en de Bijbel praktisch identiek. Fatima az-Zahra, jongste dochter van Mohammed heeft hier niets mee te maken. Door moslims wordt zij gezien als een voorbeeldvrouw: zij heeft haar vader, de profeet Mohammad en haar man Ali in alle moeilijke periodes bijgestaan.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 14:18

Ik heb het hier over de zogenaamde "zwarte madonna" die door de Islam "Fatima" genoemd wordt, en dat is precies dezelfde figuur als de "witte madonna" , namelijk de maagd Maria.

De dochter van Mohammed is naar haar vernoemd.

En de video is niet saai, maar griezelig, zoals de RK-kerk dezelfde overeenkomsten vertoont als de Islam.

De Here Jezus Christus wordt trouwens in de Koran ISA, de zoon van MARJAM genoemd, en in de Koran staat [Sura 61:6] : " en toen Isa [ Jezus], de zoon van Marjam [ Maria] zei: Ik ben de boodschapper van Allah tot u, bevestigend wat VOOR mij was van de Taurah [ Torah], en aankondigend een boodschapper, die na mij zal komen, wiens naam is Ahmed [ Mohammed] ....."

Nog steeds dezelfde god als de God van de Bijbel??????
Ik dacht het toch niet.
Bovendien heeft Mohammed nogal wat "geleend" uit Joodse bronnen vanuit de Thora, dus gewoon gestolen en verwerkt in zijn boekje de Koran, aangevuld met honderden Hadith's [= voorschriften en zelfbedachte regeltjes] .

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 26 mei 2014 14:38

Ik vind iedere fundamentalistisch gedrag griezelig. Mensen die altijd en overal antwoord op hebben vind ik ook griezelig. Mensen die achter elke boom gevaar zien en denken dat alles te verklaren valt vind ik ook griezelig.
Elke vorm van fundamentalisme, die gebruik maakt van welke godsdienst (of dat nu de islam is of christendom of iets anders) dan ook als voertuig om hun ideologie te verspreiden, is griezelig.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 mei 2014 14:41

Rijnlander schreef:Ik vind iedere fundamentalistisch gedrag griezelig. Mensen die altijd en overal antwoord op hebben vind ik ook griezelig. Mensen die achter elke boom gevaar zien en denken dat alles te verklaren valt vind ik ook griezelig.
Elke vorm van fundamentalisme, die gebruik maakt van welke godsdienst (of dat nu de islam is of christendom of iets anders) dan ook als voertuig om hun ideologie te verspreiden, is griezelig.

Al therapie overwogen? :mrgreen:

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 14:43

Rijnlander

Weet je wat pas griezelig is? Als men geen kennis heeft van het Woord van God.
MIJN "fundament" is DE Rots Christus Jezus, en DAAR bouw ik op.
Als jij dat "fundamentalistisch" noemt, interesseert me niks, bouw maar fijn op zand, dan stort je huis vanzelf een keer in.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 26 mei 2014 14:44

Ik heb het idee dat voor sommigen de ideeen van Ineke-Kitty zo afstotelijk zijn dat men er zo hard tegen ingaat dat de eigen standpunten ook aangepast worden.
Zelf geloof ik dat vrijwel alle goden gebaseerd zijn op de werkelijke Schepper en daarom in zekere zin afgeleid zijn van de levende God. De Godsbeelden buiten het Christendom zitten er ook op sommige punten ver naast, daarom zijn het op zijn hoogst sterk vertekende beelden van de levende God. Een beeld van God zonder de Heere Jezus, dus op een (het) essentieel punt zit men er goed naast.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Bambi

Berichtdoor Bambi » 26 mei 2014 14:49

Ik geloof dat de grote anti-Christ, de duvel, whatever wat voor mensen uit wat voor geloven en stromingen dan ook, voor zijn karretje spant.
En dat je je niet blind moet staren, op één soort stroming als zijnde DE anti-Christ.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 14:49

ineke-kitty schreef:Ik heb het hier over de zogenaamde "zwarte madonna" die door de Islam "Fatima" genoemd wordt, en dat is precies dezelfde figuur als de "witte madonna" , namelijk de maagd Maria.

De dochter van Mohammed is naar haar vernoemd.

En de video is niet saai, maar griezelig, zoals de RK-kerk dezelfde overeenkomsten vertoont als de Islam.

De Here Jezus Christus wordt trouwens in de Koran ISA, de zoon van MARJAM genoemd, en in de Koran staat [Sura 61:6] : " en toen Isa [ Jezus], de zoon van Marjam [ Maria] zei: Ik ben de boodschapper van Allah tot u, bevestigend wat VOOR mij was van de Taurah [ Torah], en aankondigend een boodschapper, die na mij zal komen, wiens naam is Ahmed [ Mohammed] ....."

Nog steeds dezelfde god als de God van de Bijbel??????

Ik dacht het toch niet.
Bovendien heeft Mohammed nogal wat "geleend" uit Joodse bronnen vanuit de Thora, dus gewoon gestolen en verwerkt in zijn boekje de Koran, aangevuld met honderden Hadith's [= voorschriften en zelfbedachte regeltjes] .

Ik geef het op #-o - Isa is Arabisch voor Yeshua voor Jezus /Maryam voor Mirjam voor Maria.

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 26 mei 2014 14:56

Weet je wat pas griezelig is? Als men geen kennis heeft van het Woord van God.
MIJN "fundament" is DE Rots Christus Jezus, en DAAR bouw ik op.
Als jij dat "fundamentalistisch" noemt, interesseert me niks, bouw maar fijn op zand, dan stort je huis vanzelf een keer in.

Zelfs met kennis van het Woord van God kan je verloren gaan en hoe kan jij (be)oordelen dat ik op zand bouw? Omdat ik niet met je eens ben?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 26 mei 2014 15:05

ineke-kitty schreef:bouw maar fijn op zand, dan stort je huis vanzelf een keer in.

O ja - ik zie u zitten onder de wonderboom kijkend naar de stad Nineve.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 15:06

Je kunt het inderdaad maar beter opgeven, want er staat: ......" die na mij [= Isa = Jezus] zal komen, wiens naam is Ahmed [Mohammed].

Heeft de Here Jezus Christus dat gezegd??????
NEE dus.

Ik weet ook wel dat Isa de Arabische naam voor Jezus is, en Marjam voor Maria, wat nog niet betekent dat de Isa van de Koran dezelfde is als de Here Jezus Christus van de BIJBEL.

Het verschijnen van de Mahdi is het belangrijkste teken van de hoofdtekenen in de Islam.
Het tweede teken is de terugkeer van de wederkomst van Isa. De Isa die verwacht wordt door de Islam is een heel andere dan de Yeshua [ de joodse naam voor Jezus] uit de Bijbel.
Allah zal aan het einde van de tijden hem uit de schijndood, jawel, dat staat er echt, wakker maken en terugsturen naar de aarde.
Volgens de Hadith, zal Isa ergens in de buurt van Damascus terugkeren.

Ik citeer een hadith uit de verzameling van Sahih Muslim:

" In die tijd zal Allah Christus, de zoon van Maria, sturen en hij zal neerdalen bij de witte minaret aan de oostkant van Damascus, gehuld in twee kleden die lichtgeel [ saffraan] geverfd zijn en met zijn handen op de vleugels van twee engelen.
Als hij zijn hoofd buigt vallen er kralen van tranen van zijn hoofd, en als hij zijn hoofd opheft, zullen er kralen als parels van gestrooid worden".

De Moslim Isa is dus wel heel anders dan de Yeshua, Jezus, die wij uit Gods Woord kennen.
Het is te belachelijk voor woorden om te beweren dat zij EEN en dezelfde persoon zouden zijn.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 26 mei 2014 15:12

Rijnlander

Ik zei al, MIJN fundament is de Rots Christus Jezus, en DUS ben ik daarmee een fundamentalist.
Jij blijkbaar niet, omdat je fundamentalisten griezelig vindt.
En iemand die niet bouwt op Die Rots, bouwt automatisch zijn "huis" op zand, en dat is gedoemd tot instorting.

Rijnlander
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rijnlander » 26 mei 2014 20:00

Mijn fundament is Jezus Christus en dat is voor mij een groot wonder. Daarmee ben ik GEEN fundamentalist, maar mag ik mij geborgen weten in Zijn handen ondanks mijn tekortkomingen door te mogen staan op dat fundament en dan ben je een CHRISTEN. Dat is wat anders dan een fundamentalist.
Een kenmerk van een fundamentalist is dat hij of zij geen liefde kent dan alleen eigenliefde. Heb God boven alles lief en je naaste als jezelf. Als je daar zelf ook van mag weten, dan spreek je anders over je naaste. Je praat alleen maar voor en uit jezelf, een egocentrisch ik-geloof.
Als christen interesseer je juist wel wat je naaste gelooft en wat hij of zij wel of niet doet, of dat nu een niet-gelovige is of een christen of een moslim.
Jouw keiharde redeneringen missen juist die liefde, die God uitstort middels Zijn Geest. Dan ben je inderdaad een fundamentalist.

Terug naar “Archief”