Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 aug 2010 00:03

overigens moet ze nu, ivm de gebroken nachten, ga ik zelf ook slapen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 aug 2010 12:46

Wij zijn inmiddels weer gestopt met de zindelijkheidstraining. Hugo werd er enorm zenuwachtig van. Hij gaf vaak aan dat hij moest poepen, maar als ik hem dan op het toilet zette dan kwam er niets. Als hij vervolgens in de luier poepte dan moest hij huilen....ik vond dat zo zielig dat ik de wc bril verkleiner verstopt heb en ik bekijk het over een half jaar wel weer.

Gelukkig hebben wij wel een stelletje slaapkoppen. Hugo slaapt s'middags ruim 2 uur, hij valt s'avonds wel regelmatig pas na 20.00 uur in slaap, maar dat maakt mij niet uit. Hij heeft een periode gehad dat hij dan de boel op stelten zette, maar dat gevecht hebben wij gewonnen :wink: . Nu ligt hij rustig te keuvelen en te kletsen. Cato (7 mnd) slaapt nu sinds kort 2x, maar het zijn wel lange slaapjes. s'Avonds ligt zij ook rustig nog een uur wakker in bed, maar geeft geen kik.

Sinds deze week hebben wij de laatste fles van Cato geschrapt. Nu slaapt ze van 19.00 uur tot ongeveer 6.30 uur...prima dus. Kan ik ook eindelijk weer eens vroeg naar bed ( terwijl ik de laatste fles al rond 22.00 uur gaf)
Laatst gewijzigd door ajl op 14 aug 2010 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 aug 2010 12:49

Michael heeft nooit van slaapjes gehouden. Toen hij net bij ons kwam (5 mnd) hadden we mazzel als hij twee keer een half uurtje sliep. En zelfs dat was vechten. Maar 's nachts slaapt hij wel altijd door en dat is ook wat waard ;)
Vanochtend is hij van de stoel met zn hoofd tegen de tafel gevallen, dus nu een mooie blauwe plek op z'n wang...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2010 13:15

Oei, arme Michael :(
Jurian slaapt gelukkig vaak ook 's middags nog. Tegenwoordig een uur of 2. Al begint het wel minder te worden. Hij slaapt steeds later pas in, waardoor hij pas laat wakker is, en dan dus 's avonds pas echt laat slaapt. En als hij dan de dag erna naar het kdv moet, dan moeten we hem 's morgens weer wakker maken.
Dus ik probeer hem nu vaak voor 4 uur wakker te maken, zodat hij 's avonds om half 8 naar bed kan, en hopelijk niet al te lang ligt te zingen en kletsen. Gisteravond was het 9 uur toen hij sliep. Toen lag hij al anderhalf uur in bed. Misschien is dat middagslaapje eigenlijk niet helemaal meer nodig voor hem, maar dan wordt hij een beetje vervelend,en ik vind die rust 's middags nog zo lekker :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 aug 2010 13:17

Ai, arme Michael!

Sinds we op vakantie zijn geweest doet Timon weer regelmatig een middagdutje. Ik moet wel z'n deur blokkeren, anders staat ie direct weer beneden, maar als hij ontdekt dat hij z'n kamer niet uit kan gaat hij vaak toch maar lekker in bed liggen. Soms speelt hij ook gewoon wat op z'n kamer, maar dan heb ik toch mooi een uurtje rust :wink: 's Avonds gaat hij dan wel wat later. Sylke doet al vanaf dat ze een halfjaar is maar één dutje, een heel enkele keer slaapt ze 's ochtends nog een uurtje.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 aug 2010 14:57

Wat een pech, Michael!

Ik vind het een groot voordeel als de kinderen 's middags niet meer slapen dat ze dan 's avonds vaak wel vroeg (tussen half 7 en 7 uur) op bed liggen. Ik probeer het middagdutje er zo lang mogelijk in te houden, maar als ik een keer of 5 naar boven moet, ze de hele slaapkamer overhoop halen of liggen te gillen enzo, dan zijn dat voor mij echt wel tekenen dat het slaapje niet meer nodig is.

Fijn dat Cato geen late voeding meer hoeft, ajl! Ik kijk er ook wel een beetje naar uit, maar hier is dat nog niet in zicht; Dochterlief komt rond elven en de meeste nachten nog 2x ... Het is een tijdje wat beter gegaan, toen kwam ze 1x 's nachts en soms sloeg ze de late voeding over en kwam dan ook maar 1x 's nachts, maar het is al weer een paar weken hommeles.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 15 aug 2010 11:42

Sophie77 schreef:Wat een pech, Michael!

Fijn dat Cato geen late voeding meer hoeft, ajl! Ik kijk er ook wel een beetje naar uit, maar hier is dat nog niet in zicht; Dochterlief komt rond elven en de meeste nachten nog 2x ... Het is een tijdje wat beter gegaan, toen kwam ze 1x 's nachts en soms sloeg ze de late voeding over en kwam dan ook maar 1x 's nachts, maar het is al weer een paar weken hommeles.

dan mogen wij niet zeuren :-oo : ze slaapt hier vanaf 2 maanden als door, maar het dan ook wel echt een slaapkop. om ongeveer half 8 is ze wakker en rond 10 uur gaat ze weer naar bed, tot half 12/12 uur en dan 's middags nog weer een keer 1,5 uur soms wel meer als 2 uur. als ze heel moe is gaat ze voor het eten nog even, en 's avonds ligt ze rond een uur of half 8 weer op bed. en alle keren gaat ze gelijk slapen, niet eerst nog liggen kletsen.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 aug 2010 06:56

Ik heb ook iets te vroeg gejuicht. Gisternacht kwam ze om 3.30 uur :shock: en ik ben erin gestonken. Ik heb haar dus een flesje gegeven en natuurlijk bliefde zij om 7.30 niet opnieuw een flesje. Gisteravond had ik mij dus voorgenomen om haar te laten sputteren/mopperen. Vanacht dus weer om hetzelfde tijdstip en ik heb haar laten sputteren. Uiteindelijk is zij om 5.00 uur weer in slaap gevallen en ik heb haar er om 6.30 uur weer uitgehaald. Of zij vervolgens het flesje leeg heeft gedronken weet ik niet, want ik zit op mn werk en mn man is thuis.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 aug 2010 15:23

Kinderen zijn best cool. Op dit moment bereidt zoonlief met een pannendeksel, een elektrische vliegenmepper en een tamboerijn een feestmaal voor de kat: een ei, kip, pannenkoeken en een beker thee. Hij is er bloedserieus mee bezig.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 aug 2010 16:38

Geweldig. Daar kun je dan zo van genieten he.

Aaah mijn oppaskindje is ziek, echt de 1e keer dat ze zo ziek is. Hoge koorts en niet willen eten. Moe, hangerig en wil veel slapen.
Vandaag ben ik dan dus vrij, want m'n vriendin wil dan liever voor dr eigen kind zorgen. Ben net wel even langs geweest om een half uurtje op te passen zodat m'n vriendin wat boodschappen kon doen, maar de kleine lag even op de bank tv te kijken en viel zo in slaap. Van die rode wangetjes.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 aug 2010 20:20

Anna Sofie is best ziek.
Ze heeft Hand, foot, and mouth disease (HFMD).
Sinds zaterdag wil ze niet meer eten (zondag alleen fles pap en vanmorgen halve fles en sinds vanmiddag niet meer drinken. Morgen weer naar de dokter.)
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 16 aug 2010 20:27

Wat naar, Sterretje :( ! Heeft ze ook koorts?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 aug 2010 20:33

Vervelend Sterretje! Dat hoor je de laatste tijd veel bij die kleine ukkies. Bij Hugo en Cato op het kdv heerste het ook al.
Beterschap!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 16 aug 2010 20:45

Idd, daar hoor je de laatste tijd veel van. Beterschap voor haar!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 aug 2010 20:54

O nee, kindlief gaat vanaf volgende week 2x 3 uur naar de peuterspeelzaal. Dan komt hij ook met allemaal van die enge dingen thuis :|

Ben ik nou gewoon zo paranoia, of hebben meer mensen die innerlijke drang hun kind het liefste tegen alles te willen beschermen 8)

(Ik ben natuurlijk wel zo realistisch, dat mijn kind opgroeit, ziek wordt, etc. Het gaat hier even om het gevoel...)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”