Arie Boomsma (EO) geschorst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Arie Boomsma (EO) geschorst

Berichtdoor Riska » 07 aug 2009 11:52

Natuurlijk weet ik het verschil. Inderdaad is de NCRV wat breder. De EO is voor mij te benauwd, te eng, al gaan ze de goede kant op... :wink:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 07 aug 2009 14:51

Riska schreef:Natuurlijk weet ik het verschil. Inderdaad is de NCRV wat breder. De EO is voor mij te benauwd, te eng, al gaan ze de goede kant op... :wink:

:mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 07 aug 2009 15:04

Riska schreef:Natuurlijk weet ik het verschil. Inderdaad is de NCRV wat breder. De EO is voor mij te benauwd, te eng, al gaan ze de goede kant op... :wink:

Daar verschillen we dan van mening :wink: maar eh, de EO is in vormen 'modern' te noemen. Maar de missie en de kern van het gedachtegoed schuiven niet bepaald. Anders zou het idd een tweede NCRV worden.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 08 aug 2009 08:34

Dan maar even zwart/wit:
Voor wie maakt de EO nu eigenlijk programma's? Om de achterban te kietelen? Nee toch! 'Nederlandt zingt' en nog een paar dingen moeten meer dan voldoende zijn. Wij weten immers de Weg? Wij kunnen zondags naar de kerk, wij kennen andere christenen. En nog zwart/witter: wat moet een christen überhaubt met TV als ámusementsmachine!!

Maar er is wel een WERELD te winnen voor God! En dát gaat op een andere manier dan in de kerk, omdat je eerst de wereld in moet kruipen om ze te vinden en hun taal te spreken en ze in hun armoede moet benaderen met Gods rijkdom. Dat is ook wat we gedaan hebben met ons 'heilig bootje'.

De EO gaat die uitdaging aan uit bewogenheid met een wereld die verder afglijdt van God. Een wereld die amper nog iets weet over wie God is. Zo'n Boomsma kan overal terecht en toch: hij wil God bij de mensen bekend maken die Hem nog niet kennen en roeit dus tegen de stroom in. Ik ken Arie persoonlijk een beetje. Het is een bescheiden vent die niet voor zichzelf wil scoren, maar de liefde van en voor Christus dringt hem.
Daarom juist heeft de EO nu gebed nodig. En leden en steun. En dus geen belerend vingertje dat het allemaal zo niet moet omdat het vroeger ook niet zo is gedaan. Er is een wereld te winnen voor HEM!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 aug 2009 09:35

Ik zou niet weten waarom een christelijke omroep geen amusement mag maken. Staat nergens in de Bijbel dat we geen plezier mogen maken.
Zo'n Boomsma klinkt niet echt heel netjes vind ik persoonlijk.

uiteindelijkblijven wij allemaal christenen met onze eigen ideeën. Als de EO het laat stoppen, dan verlizen ze bepaalde leden en andersom ook. Ze moeten gewoon de koers varen, waarvan zij denken dat het de beste is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

studentjehhs
Mineur
Mineur

Berichtdoor studentjehhs » 08 aug 2009 12:48

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 09 aug 2009 12:54

Dan maar even zwart/wit:
Voor wie maakt de EO nu eigenlijk programma's? Om de achterban te kietelen? Nee toch! 'Nederlandt zingt' en nog een paar dingen moeten meer dan voldoende zijn. Wij weten immers de Weg? Wij kunnen zondags naar de kerk, wij kennen andere christenen. En nog zwart/witter: wat moet een christen überhaubt met TV als ámusementsmachine!!

Maar er is wel een WERELD te winnen voor God! En dát gaat op een andere manier dan in de kerk, omdat je eerst de wereld in moet kruipen om ze te vinden en hun taal te spreken en ze in hun armoede moet benaderen met Gods rijkdom. Dat is ook wat we gedaan hebben met ons 'heilig bootje'.

De EO gaat die uitdaging aan uit bewogenheid met een wereld die verder afglijdt van God. Een wereld die amper nog iets weet over wie God is. Zo'n Boomsma kan overal terecht en toch: hij wil God bij de mensen bekend maken die Hem nog niet kennen en roeit dus tegen de stroom in. Ik ken Arie persoonlijk een beetje. Het is een bescheiden vent die niet voor zichzelf wil scoren, maar de liefde van en voor Christus dringt hem.
Daarom juist heeft de EO nu gebed nodig. En leden en steun. En dus geen belerend vingertje dat het allemaal zo niet moet omdat het vroeger ook niet zo is gedaan. Er is een wereld te winnen voor HEM!

Ah, weer het bekende zalvende praatje over Bootje, Boomsma en Boodschap. Vanmorgen hoorde ik een preek over Paulus voor de ongelovige Felix in Handelingen 24. Moet je eens lezen in vers 24 en 25 hoe Paulus hem toesprak...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 09 aug 2009 13:36

henkie schreef: Ah, weer het bekende zalvende praatje over Bootje, Boomsma en Boodschap. Vanmorgen hoorde ik een preek over Paulus voor de ongelovige Felix in Handelingen 24. Moet je eens lezen in vers 24 en 25 hoe Paulus hem toesprak...

Kennelijk heeft de preek je niets anders geleerd dan hoe je anderen de oren moet wassen Henk!
Je aangedragen teksten hebben niets te maken met het feit dat Arie een roeping voelt om niet gelovigen te confronteren met Jezus.
Zoals Paulus dat deed op de Areopagus...

Het valt me van je tegen dat JIJ of all people, het oordeel velt dat mijn praatjes 'zalvend' zijn. Kennelijk zijn ze voor jou niet zalvend (= helend) genoeg. Je schept er genoegen in om je af te zetten tegen mede-christen die op een andere manier getuigen van dezelfde God waarvan ik hoop dat Hij voor jou een levend is en je zaligmaker is. Henk, het oordeel komt jou niet toe!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 aug 2009 14:15

Persoonlijk zou ik Henkie mee willen geven.

a. Wie geen zelftucht kent, kan ook gemakkelijk hard en veroordelend zijn naar een ander toe. Balk/splinter.
b. Zelftucht leidt tot zachtmoedigheid, vergevingsgezindheid naar de ander toe. (Broeder,zuster, gemeente etc)
c. Wie geen zelftucht kent, is niet scherp meer naar zichzelf en de ander of onnodig scherp naar de ander.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2009 19:21

Maar je moet helemaal niet in de wereld kruipen, dus één met ze worden.
Juist niet. Gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen. dat staat er.
Die Boomsma is alleen maar bezig om de shockeren en zichzelf te profileren.
En dat lukt aardig want half christelijk nederland heeft het over hem, terwijl het de bedoeling is dat we het over Hem hebben.
Wat dat betrefd duurt dit topic al weer te lang.......

En HJ misschien moet je dat dan ook eens op jezelf toepassen, want jullie kunnen zo veroordelend spreken als mensen er een andere mening op na houden dan jullie.
Zeker als ze ook nog dat proberen te verduidelijken vanuit de Bijbel inplaats vanuit hun gevoel..

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 aug 2009 19:24

henkie schreef:
Dan maar even zwart/wit:

Ah, weer het bekende zalvende praatje over Bootje, Boomsma en Boodschap. Vanmorgen hoorde ik een preek over Paulus voor de ongelovige Felix in Handelingen 24. Moet je eens lezen in vers 24 en 25 hoe Paulus hem toesprak...

Maar kun je de stadhouder en de televisiemaker één op één met elkaar vergelijken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 aug 2009 19:40

tante-tortel schreef:En HJ misschien moet je dat dan ook eens op jezelf toepassen, want jullie kunnen zo veroordelend spreken als mensen er een andere mening op na houden dan jullie.
Zeker als ze ook nog dat proberen te verduidelijken vanuit de Bijbel inplaats vanuit hun gevoel..

Hoe kom jij er bij om te denken zegt dat ik mijn tekst over de zelftucht niet op mijn eigen toe pas. Als jij het niet zou denken, zou jij mij die vraag niet stellen namelijk. Ik denk dat een blik op jouw postings versus mijn postings en de manier van hoe mensen erop reageren al voldoende doet uitschijnen over mijn zelfreflectie en het jouwe!

Edit:

Je stelt nog al wat m.b.t mij, dit zonder onderbouwing, verwijzing, bewijslast of anderszins!! Over zelfreflectie gesproken!
Laatst gewijzigd door Harm-J op 09 aug 2009 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 09 aug 2009 19:44

tante-tortel schreef:Die Boomsma is alleen maar bezig om de shockeren en zichzelf te profileren.

Wat een abjecte en ronduit belachelijke aanval in Boomsma's richting!
Voor je überhaupt het gegronde recht hebt om zoiets over iemand te zeggen (iemand die je nota bene niet eens persoonlijk kent!), moet je eerst maar eens hardmaken dat je zelf christen bent, want op deze manier weerspiegel je niets maar dan ook niets van het geloof dat je aanhangt.

Je hebt niet het flauwste idee wat voor een verantwoordelijk Boomsma heeft. Hij staat symbool voor de gehele jonge achterban van de EO. En dat is een uitdaging, maar zeker ook een juk in tijden als deze. Een lichtvaardig oordeel als het jouwe is gefundeerd op niets dan los zand.
Jezus profileerde Zichzelf ook, en Hij shockeerde heel Zijn omgeving. Erger dan Boomsma ooit heeft gedaan. En daar voor het gerecht riepen de mensen ook: "Kruis Hem! Kruis Hem!"

Dus kijk gewoon uit voor je iemand aan het vloekhout nagelt. Zeker als zo iemand de openheid en integriteit heeft om zijn woorden terug te nemen, zoals bij 30 Hoog, of om zijn progressieve visies te remmen in het belang van zijn werkgever én in het belang van zijn geloofsovertuiging.

De beste stuurlui staan aan wal.
Dat is me inmiddels wel duidelijk geworden.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2009 19:56

Ik geloof niet dat Boomsma symbool staat voor de hele jonge achterban van de eo. Maar al zou dat zo zijn dan nog geeft hem dat niet het recht om de spot te laten drijven met Jezus Christus. Met wat voor "goede" bedoelingen ook.
Zo kun je alles wel recht praten wat krom is.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 09 aug 2009 20:00

Dat jij een cabaretvoorstelling over Jezus als spottend beschouwd is en blijft jouw interpretatie.
Het feit dat jij die interpretatie binnen een of ander niet bestaand universeel referentiekader plaatst zegt meer over jou dan over Boomsma zelf.

Verdiep je eens wat meer in die man. Dan zul je zien dat hij echt niet uit is op het shockeren van de achterban van de EO en het neersabelen van zijn werkgever. Het is geen duivel die in zijn handjes wrijft wanneer het bouwwerk van de omroep voor een deel ineen dreigt te storten.

Je verdenkingen zijn ongegrond, ondoordacht en bevooroordeeld. Als je je naaste op die manier bejegend lap je Jezus' pleidooi voor naastenliefde volledig aan je laars en kun je niet verwachten dat je als christen serieus wordt genomen.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Terug naar “Archief”