de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: de pil deel 2

Berichtdoor elvira (gast) » 18 okt 2009 08:09

dank je, Tuinfluiter! Maar we beseffen ons ook, dat dat natuurlijk altijd maar afwachten is...

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 09:38

meissie88 schreef:Ook leuk...Lees ik gisterav de bijsluiter: Staat er een waarschuwing in dat het niet verstandig is om de pil te slikken bij problemen met de galblaas...Laat ik nou geen galblaas meer hebben...Vanmorgen de apotheek gebeld, die stuurde me weer door naar de assistente van de HA, en die vertelde me dat ik om 11 uur maar weer moest bellen want het was maar vreemd.... #-o :roll: :-&

Ik dacht dat de PC van de HA alle info over iemands toestand bevatte.
Nee dus.
Dit soort artsen zijn dus verantwoordelijk voor de medische missers, die soms tot de dood kunnen leiden, vergeet dat nooit.
Gelukkig was jij zo verstandig om de gebruiksaanwijzing te lezen, maar hoeveel mensen vinden het allemaal wel best, (of hebben slechte ogen;-) )

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 okt 2009 11:59

Hier gaat het nog steeds niet lekker.
In juli kreeg ik provera in plaats van cerazette (omdat ik toen 12 weken achter elkaar vloeide).
Provera heeft ongeveer de zelfde werking als de prikpil, alleen dat slik ik 2x per dag in een redelijk hoge dosis.
Nu vloei ik al weer ongeveer 5 weken elke dag. :cry:

Vrijdag eindelijk maar 's het ziekenhuis opgebeld en de situatie uitgelegd. Was de reactie; heeft u wel eerst de huisarts hier over gesproken? Euh.. nee, want ik kreeg dit van de gyn voorgeschreven omdat ik die klachten juist had.
Bleef het lang stil aan de andere kant. Uiteindelijk voor morgen een belafspraak staan.
Ben erg benieuwd, want ik hou dit niet zo lang meer vol.. 8-[

Joannah

Berichtdoor Joannah » 18 okt 2009 12:04

Jannoek schreef:Hier gaat het nog steeds niet lekker.
In juli kreeg ik provera in plaats van cerazette (omdat ik toen 12 weken achter elkaar vloeide).
Provera heeft ongeveer de zelfde werking als de prikpil, alleen dat slik ik 2x per dag in een redelijk hoge dosis.

Vrijdag eindelijk maar 's het ziekenhuis opgebeld en de situatie uitgelegd. Was de reactie; heeft u wel eerst de huisarts hier over gesproken? Euh.. nee, want ik kreeg dit van de gyn voorgeschreven omdat ik die klachten juist had.
Bleef het lang stil aan de andere kant. Uiteindelijk voor morgen een belafspraak staan.

Slechts een belafspraak?
Ik zou er naar toe gaan en niet eerder vertrekken, dan dat ik serieus genomen werd.heb zelf trouwens erg slechte ervaringen met de zg. gezondheidszorg.
je bent een nummer.
veel sterkte!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 okt 2009 12:42

Ik ga ook aandringen op een nieuwe afspraak.
Ben inmiddels al 2x geopereerd (vorig jaar juli, afgelopen mei), maar ook dat heeft weinig resultaat gehad.
De laatste keer hebben ze poliepen verwijderd die in m'n baarmoederslijmvlies zaten. Dat slijmvlies was erg dik, maar dat kan verder niet veel kwaad gaven ze aan.

Ik wacht wel weer af.. :-k

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2009 17:27

Wat naar zeg... je bent echt al jaren aan het tobben. Heel veel sterkte.

Misschien een second opinion? Of denk je dat je daar geen baat bij heb?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 okt 2009 10:11

Joannah schreef:
Jannoek schreef:Hier gaat het nog steeds niet lekker.

Slechts een belafspraak?
Ik zou er naar toe gaan en niet eerder vertrekken, dan dat ik serieus genomen werd.heb zelf trouwens erg slechte ervaringen met de zg. gezondheidszorg.
je bent een nummer.
veel sterkte!

Ook tijdens een belafspraak kan je serieus genomen worden, helemaal als de gyn een patiënt al kent en weet welke problematiek er speelt. Daarnaast mag je blij zijn dat de arts nog de moeite neemt voor een belafspraak. Poli zat waarschijnlijk vol en anders had het wellicht nog langer geduurd.

@ Jannoek, hoe gaat het nu? Heb je al de arts gesproken?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 okt 2009 10:47

Sterkte, Jannoek! Het blijft tobben hè, echt vervelend!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 okt 2009 11:05

Sterkte Jannoek!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 okt 2009 15:34

Dank!

Ik voelde me wel echt serieus genomen. Arts gaf ook aan dat hij het 'onvoorstelbaar, en heel vervelend' vindt.
Kan me voorstellen dat hij 1,2,3 ook geen oplossing weet.
Ik ga nu stoppen met alle medicijnen en kijken wat m'n cyclus uit zichzelf doet.
Best eng want dat was altijd behoorlijk drama :).
Moet over 4 weken op spreek uur komen en als het niet gaat moet ik eerder aan de bel trekken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 nov 2009 16:06

Jannoek schreef:Moet over 4 weken op spreek uur komen en als het niet gaat moet ik eerder aan de bel trekken.
En, gaat 't tot nu toe beter?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 nov 2009 22:20

Joannah schreef:
meissie88 schreef:Ook leuk...Lees ik gisterav de bijsluiter: Staat er een waarschuwing in dat het niet verstandig is om de pil te slikken bij problemen met de galblaas...Laat ik nou geen galblaas meer hebben...Vanmorgen de apotheek gebeld, die stuurde me weer door naar de assistente van de HA, en die vertelde me dat ik om 11 uur maar weer moest bellen want het was maar vreemd.... #-o :roll: :-&

Ik dacht dat de PC van de HA alle info over iemands toestand bevatte.
Nee dus.
Dit soort artsen zijn dus verantwoordelijk voor de medische missers, die soms tot de dood kunnen leiden, vergeet dat nooit.
Gelukkig was jij zo verstandig om de gebruiksaanwijzing te lezen, maar hoeveel mensen vinden het allemaal wel best, (of hebben slechte ogen;-) )

Dit soort artsen?? Ik hoop dat mijn soort huisarts enorm zeldzaam is...Hij bleek laatst niet eens in mijn dossier gzet te hebben dat m'n galblaas was verwijderd :roll: maar hij vergeet wel meer 'dingetjes'....Maar daar zal'k nu niet over uitwijden :^o
Heb trouwens geen klachten hoor...Gebruik de pil nu 2 weken bijna, en ben 'm nu voor 't eerst vergeten, maar aangezien ik op m'n werk zit, valt er niks anders te doen dan tot 11 uur te wachten...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 nov 2009 10:40

Ik zou de reden wel eens willen weten waarom jullie de pil slikken.
- Uit gemak? Hoeven we niet op te letten
- Of op doktersadvies?

Je kunt toch ook de vruchtbare dagen overslaan wat het vrijen betreft? Kunnen we ons echt niet inhouden en moeten onze lusten echt bevredigd worden?

Onze jongste is bijna 6 en wij doen het al 6 jr zonder de pil of ander anticonceptiemiddel. Wat mijn cyclus betreft is hij echt niet altijd regelmatig. Zit soms ook zomaar een wk of 10 dagen extra tussen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2009 10:53

Het is inderdaad het makkelijk om de pil te slikken, je weet precies wanneer je ongesteld moet worden en je hoeft verder nergens over na te denken. Wat mijn eigen cyclus betreft heb ik eigenlijk geen idee hoe die is, slikte de pil namelijk al sinds mn 16 en ben gestopt op mn 29. Na het stoppen met de pil was ik gelijk zwanger en de 2e keer ook. Dus ik heb geen flauw idee wat mijn cyclus is. Na deze zwangerschap wil ik gelijk weer aan de pil. Twee kinderen in 17 mnd tijd vind ik voorlopig wel genoeg :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 nov 2009 11:33

Ik slikte m omdat het lekker makkelijk was. Geen gedoe met condooms, geen onverwachte zwangerschappen, niet ongesteld (ik slikte m door). Heerlijk. Nu ben ik er wel mee gestopt, en voel me er lichamelijk wel prettiger bij, maar dat ongesteld zijn vind ik niks, en ik was niet zo regelmatig ongesteld (tenminste, nu natuurlijk toevallig wel na het stoppen met de pil), en zit niet te wachten op zo snel weer een kindje eigenlijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”