Waarom heb jij geen relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Re: Waarom heb jij geen relatie?

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 nov 2009 13:03

nou nou nou, wat een opstandigheid [-X

En van ouders moet je je niet al te veel aantrekken wat betreft partnerkeuze, helemaal wanneer ze vooral naar uiterlijke zaken kijken en snel oordelen.

Anderzijds is het wel zo dat in het begin verschillen in kerk en manier van geloven geen punt lijken te zijn, maar dat je later toch tegen dingen aan kunt lopen. Veel erover praten dus :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 14:46

Hippieblijhoofd schreef:Anderzijds is het wel zo dat in het begin verschillen in kerk en manier van geloven geen punt lijken te zijn, maar dat je later toch tegen dingen aan kunt lopen. Veel erover praten dus :)

Tja, maar dat geldt toch voor alles zo?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 03 nov 2009 15:37

Mortlach schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Anderzijds is het wel zo dat in het begin verschillen in kerk en manier van geloven geen punt lijken te zijn, maar dat je later toch tegen dingen aan kunt lopen. Veel erover praten dus :)

Tja, maar dat geldt toch voor alles zo?

Dat klopt ja :) Maar in Andreá's voorbeeld leek het vooral daar over te gaan. En bijv. bij politieke voorkeur zie ik wat minder snel problemen, behalve dan wanneer iemand politieke ambities heeft.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2009 15:40

Nou de vlam kan aardig in de pan slaan hoor tijdens politieke discussies. Mijn man en ik zijn het politiek dus echt niet met elkaar eens en aangezien wij zo'n beejte al het nieuws/actualiteiten volgens, hebben wij heftige meningsverschillen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 15:56

@ allen die zich irriteren aan het bemoei van hun ouders met je partnerkeuze: vergeet niet dat je ouders echt het beste met je voor hebben. Zij hebben meer levenservaring dan jou en kennen je door en door (als de sfeer thuis redelijk open is). Vooral als je elkaar net kent en zo verliefd bent en op een roze wolk zit geloof je dat alle verschillen opgelost zullen worden.
Dat kan, maar de realiteit is vaak anders...
Zouden ze dan geen recht van spreken mogen hebben?
Ik hecht er wel veel waarde aan hoe ze aankijken tegen mijn evt. aanstaande.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 16:31

em_ma schreef:@ allen die zich irriteren aan het bemoei van hun ouders met je partnerkeuze: vergeet niet dat je ouders echt het beste met je voor hebben. Zij hebben meer levenservaring dan jou en kennen je door en door (als de sfeer thuis redelijk open is). Vooral als je elkaar net kent en zo verliefd bent en op een roze wolk zit geloof je dat alle verschillen opgelost zullen worden.

Mwa, recht van spreken, ok, maar niet recht op herhaling en al zeker niet recht op bepaling.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 17:07

Mortlach schreef:
em_ma schreef:@ allen die zich irriteren aan het bemoei van hun ouders met je partnerkeuze: vergeet niet dat je ouders echt het beste met je voor hebben. Zij hebben meer levenservaring dan jou en kennen je door en door (als de sfeer thuis redelijk open is). Vooral als je elkaar net kent en zo verliefd bent en op een roze wolk zit geloof je dat alle verschillen opgelost zullen worden.

Mwa, recht van spreken, ok, maar niet recht op herhaling en al zeker niet recht op bepaling.

Nee, uiteindelijk is het jou leven, dus ook jou keuze.
Maar onderschat de mening van je ouders niet, dat is wat ik wil zeggen. Die is soms zo gek nog niet.
Daarbij vind ik het respectloos naar je ouders toe om hun mening meteen af te doen als belachelijk/ouderwets/etc....

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 17:20

em_ma schreef:Nee, uiteindelijk is het jou leven, dus ook jou keuze.
Maar onderschat de mening van je ouders niet, dat is wat ik wil zeggen. Die is soms zo gek nog niet.
Daarbij vind ik het respectloos naar je ouders toe om hun mening meteen af te doen als belachelijk/ouderwets/etc....

Niet meteen. Je moet natuurlijk wel naar ze luisteren en daarna pas hun mening afdoen als belachelijk/ouderwets/etc... Er is zeker de afgelopen 40 jaar een hele hoop veranderd en het is heel goed mogelijk dat de normen en waarden van opa en oma (als pa en ma wél naar hun ouders hebben geluisterd) niet meer helemaal relevant zijn.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 17:25

Mortlach schreef:
em_ma schreef:Nee, uiteindelijk is het jou leven, dus ook jou keuze.

Niet meteen. Je moet natuurlijk wel naar ze luisteren en daarna pas hun mening afdoen als belachelijk/ouderwets/etc... Er is zeker de afgelopen 40 jaar een hele hoop veranderd en het is heel goed mogelijk dat de normen en waarden van opa en oma (als pa en ma wél naar hun ouders hebben geluisterd) niet meer helemaal relevant zijn.

Ik doelde er meer op of hun in kunnen schatten of, in jou geval, een meisje goed bij jou past.
En idd, ouders zijn kieskeurig. Maar ik denk, als wij kinderen mogen krijgen, dat wij net zo zijn 8)

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 17:31

em_ma schreef:Ik doelde er meer op of hun in kunnen schatten of, in jou geval, een meisje goed bij jou past.

Geloof me, mijn ouders kennen mij niet goed genoeg om dat te kunnen bepalen. Ouders denken wel dat ze alles van hun kind weten, maar dat is echt niet zo. In mijn geval tenminste niet.

En idd, ouders zijn kieskeurig. Maar ik denk, als wij kinderen mogen krijgen, dat wij net zo zijn 8)

O, ongetwijfeld. Maar dat mag geen argument zijn. Als ik later vader ben zal ik ook het beste met mijn kind voorhebben, en misschien wel denken dat ik hem/haar goed genoeg ken om te kunnen adviseren in datgene wat hij/zij uiteindelijk toch echt als enige kan bepalen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 17:52

Mortlach schreef:
em_ma schreef:Ik doelde er meer op of hun in kunnen schatten of, in jou geval, een meisje goed bij jou past.

Geloof me, mijn ouders kennen mij niet goed genoeg om dat te kunnen bepalen. Ouders denken wel dat ze alles van hun kind weten, maar dat is echt niet zo. In mijn geval tenminste niet.

O, ongetwijfeld. Maar dat mag geen argument zijn. Als ik later vader ben zal ik ook het beste met mijn kind voorhebben, en misschien wel denken dat ik hem/haar goed genoeg ken om te kunnen adviseren in datgene wat hij/zij uiteindelijk toch echt als enige kan bepalen.

Inderdaad, net was ik paar posts terug zei dat het belangrijk is dat je ouders je goed kennen om zich uit te laten over je partner.

Later gaan wij het beter doen Mortlach :-oo

Hoe is het trouwens met jou love-life?

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 17:58

em_ma schreef:Later gaan wij het beter doen Mortlach :-oo

We gaan ons best doen, met immer de beste bedoelingen voor onze kroost, ook al maken ze beslissingen die we persoonlijk niet zien zitten. En dat zal gebeuren met alle menselijke beperkingen en gebreken. Net zoals onze ouders nu doen.

Geen idee... dat heb ik alweer een paar maanden niet meer gezien.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 nov 2009 18:02

dank je, da's erg lief.

PS: hmm, das vreemd, mijn reactie wordt vóór de post geplaats waar ik op reageerde...
Laatst gewijzigd door Mortlach op 03 nov 2009 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 03 nov 2009 18:02

Mortlach schreef:
em_ma schreef:Later gaan wij het beter doen Mortlach :-oo

We gaan ons best doen, met immer de beste bedoelingen voor onze kroost, ook al maken ze beslissingen die we persoonlijk niet zien zitten. En dat zal gebeuren met alle menselijke beperkingen en gebreken. Net zoals onze ouders nu doen.

Geen idee... dat heb ik alweer een paar maanden niet meer gezien.

8>)

HEERE, leer mij Uw weg

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 04 nov 2009 01:12

.
Laatst gewijzigd door Andréa B. op 15 aug 2017 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

Terug naar “Archief”