Flappie schreef:Ik ben vele malen in Oostenrijk geweest. En ja, het weer is iets onbestendiger als in Italie, maar ook daar kun je hagelbuien krijgen (meegemaakt als golfballen). Dus ja, over het algemeen is het gewoon goed weer in Oostenrijk, afgezien van een enkele onweersbui, die je overal kunt treffen.
Overigens, de prikken voor hepatitus A en B. De eerste kreeg ik op 31 juli 2006 en de tweede op 25 augustus 2006, de derde op 2 oktober 2007. Ik ben nu (geloof ik) voor A m'n hele leven ingeent en voor B 25 jaar. Het is blijkbaar maar net wanneer het aanslaat etc. De termijnen valt dus blijkbaar weinig van te zeggen (ik had genoeg anti-stoffen in m'n bl0ed denk ik zo na 3 prikken).
Best Flappie, over het algemeen ben je je hele leven voor hep B ingeënt, (als ie goed aanslaat, maar in 99% van de gevallen is dat zo) Verder ben je als je 1 vaccinatie van de Hep A krijgt, voor 1 jaar ingeënt, als je dan nog een tweede neemt binnen een jaar, dan ben je voor 25 jaar ingeënt.
Tegenwoordig kun je combinatie vaccinaties halen hep A/B dat schijnt goedkoper te zijn
En bij verschillende zorgverzekeringen kun je tot een bepaald bedrag je inentingen terugbetaald krijgen
1 juli ga ik naar Oeganda, had daar DTP, gele koorts, hep A en B (die laatste had ik al) en malariapillen voor nodig.