Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 14:44

AikonGirl schreef:
Lalage schreef:l'etre: daar snap ik dus ook geen hout van. Wij kunnen met twee salarissen (nouja twee keer vier dagen werken) net de hypotheek voor een appartement betalen, terwijl we allebei hoger opgeleid zijn.

Ligt er toch maar net aan wat voor een appartement?
Hoe groot, hoe oud, etc.

Ons lukt het makkelijk, en we sparen ook nog veel,
maar ja, het is geen nieuw appartement, en ook geen 100m2.
Maar we wonen hier heerlijk.

Euh ja ik weet dat er goedkopere appartementen te krijgen zijn :oops: maar dan zit je toch vaak in de wat 'mindere' buurten. Of mag ik dat niet zeggen? Wij hebben in Amsterdam zuidoost gewoond en we zijn toch blij dat we daar weg zijn... met kinderen zou ik daar helemaal niet willen wonen.
Wij wonen vlakbij het centrum van de stad en ik zou ook echt niet graag in een buitenwijk wonen, omdat ik afhankelijk ben van OV (heb geen rijbewijs).
Laatst gewijzigd door Lalage op 06 mei 2008 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 14:45

MissF schreef:Het gaat om de rekeningen als gemeentebelastingen. Die zullen vast per gemeente schelen, maar het maakt niet uit wat voor huis je hebt. Of hoe duur.
Net als stookkosten, elektriciteit, water. Dat maakt niet uit hoe duur je huis is. Wel hoe groot.

ja dat bedoelde ik ook eigenlijk welke gemeente je woont enz dat dat uitmaakt en wij wonen gewoon in een dorpje

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 14:45

Lalage schreef:
AikonGirl schreef:
Lalage schreef:l'etre: daar snap ik dus ook geen hout van. Wij kunnen met twee salarissen (nouja twee keer vier dagen werken) net de hypotheek voor een appartement betalen, terwijl we allebei hoger opgeleid zijn.

Ligt er toch maar net aan wat voor een appartement?
Hoe groot, hoe oud, etc.

Ons lukt het makkelijk, en we sparen ook nog veel,
maar ja, het is geen nieuw appartement, en ook geen 100m2.
Maar we wonen hier heerlijk.

Euh ja ik weet dat er goedkopere appartementen te krijgen zijn :oops: maar dan zit je toch vaak in de wat 'mindere' buurten. Of mag ik dat niet zeggen?

hoe bedoel je mindere buurt???

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 14:48

ik heb al ge-edit, ben te snel ;)
Ik noemde Amsterdam zuidoost, een deel daarvan is de beruchte Bijlmermeer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 14:50

okew. ik dacht in a'sfoort. :wink:

wij wonen dichtbij station Schothorst... en wonen tussen twee moskeen in! :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 14:53

liefie schreef:
MissF schreef:Het gaat om de rekeningen als gemeentebelastingen. Die zullen vast per gemeente schelen, maar het maakt niet uit wat voor huis je hebt. Of hoe duur.
Net als stookkosten, elektriciteit, water. Dat maakt niet uit hoe duur je huis is. Wel hoe groot.

ja dat bedoelde ik ook eigenlijk welke gemeente je woont enz dat dat uitmaakt en wij wonen gewoon in een dorpje

Oh, oke.
Ik heb ook geen idee of het scheelt of je in een (grote) stad woont of niet eigenlijk. Ik verdiep me er niet zo in. Te weinig misschien wel. Maarja, betalen moet je toch.

En dan die WOZ waarde van je huis nog. Dat schijnt gestegen te zijn afgelopen jaar. Daar zag ik een stuk over bij radar, dat ze soms hele verkeerde huizen als uitgangspunt voor jouw huis nemen. Vaag hoor.
Maar bij ons was de WOZ waarde minder geworden volgens mij. En da's helemaal vaag :) (maar maakt mij niet uit, we betalen tenminste minder ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 14:55

lammetje schreef:
Galateia schreef:Wie kan er nou van 40 euro per week rondkomen met zn 2-en?! 40 euro! Voor eten, drinken, drogisterij-artikelen (cremes, zeep, shampoo), make-up, kleding, etc. Dat is toch bijna onmogelijk? Dat is nog geen 200 euro per maand?!

Ik lees in dit topic wel vaker waar mensen van rondkomen en hoe weinig boodschappen er gedaan worden, maar dan denk ik weleens: zijn ze allemaal zo erg aan de lijn, wassen ze zich nooit, of doen wij gewoon iets verkeerd?! :wink:

Waarschijnlijk kopen jullie veel A merken, drinken jullie veel drank uit pak/fles/blik ipv siroop/water, koekjes, snoep, chips....

Als je iedere maandag een lijstje maakt wat je wilt eten, dat goedkoop houden dus geen kant en klare maaltijden, zoveel mogelijk zelf alles maken ipv kopen, opschrijft, aan de hand hiervan een lijstje maakt, kun je met 2 personen MAKKELIJK rondkomen van 40 euro per week!!!!

Maar dan drink je dus alleen water/siroop en af en toe wat uit de reclame, heb je 1 pak koeken voor heel de week en eet je 'goedkoop' (Dus geen duur vlees, groenten uit de aanbieding, fruit uit de aanbieding *ik koop geen bananen mits ze 1 euro kilo of goedkoper zijn :) *)

Wij drinken water en kruidenthee, en manlief rode wijn. Verder koop ik juist geen a-merken, maar merkloze producten of huismerken. En ik pak de groentes die in de aanbieding zijn. Geen duur vlees. Maar wij redden het ook niet van 40 euro per week. Wat Galateia ook al zei; drogisterij-artikelen tikken wel aan. En dan heb je nog af en toe een cadeautje of nieuwe panties of sokken, etc etc.

Evelien schreef:wij wonen dichtbij station Schothorst... en wonen tussen twee moskeen in! :mrgreen:

En dus?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mei 2008 14:56

Evelien schreef:wij wonen dichtbij station Schothorst... en wonen tussen twee moskeen in! :mrgreen:

yep da's bij ons in de buurt, maar wij wonen in het nieuwbouwwijkje aan het spoor.

Het gaat mij trouwens om bijvoorbeeld potentiele geluidsoverlast. Dat kan je overal hebben, maar op sommige plekken heb je er wel meer kans op. Verder hadden wij in Amsterdam ook kakkerlakken en dat komt gewoon door de hoge kamertemperatuur die mensen uit bepaalde landen met tropisch klimaat hanteren. Als ze dan ook nog weigeren mee te werken aan het bestrijden van die vieze beestjes, dan snap je dat we blij zijn dat we nu ergens anders wonen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 15:00

rosalie83 schreef:
lammetje schreef:
Galateia schreef:Wie kan er nou van 40 euro per week rondkomen met zn 2-en?! 40 euro! Voor eten, drinken, drogisterij-artikelen (cremes, zeep, shampoo), make-up, kleding, etc. Dat is toch bijna onmogelijk? Dat is nog geen 200 euro per maand?!

Ik lees in dit topic wel vaker waar mensen van rondkomen en hoe weinig boodschappen er gedaan worden, maar dan denk ik weleens: zijn ze allemaal zo erg aan de lijn, wassen ze zich nooit, of doen wij gewoon iets verkeerd?! :wink:

Waarschijnlijk kopen jullie veel A merken, drinken jullie veel drank uit pak/fles/blik ipv siroop/water, koekjes, snoep, chips....

Als je iedere maandag een lijstje maakt wat je wilt eten, dat goedkoop houden dus geen kant en klare maaltijden, zoveel mogelijk zelf alles maken ipv kopen, opschrijft, aan de hand hiervan een lijstje maakt, kun je met 2 personen MAKKELIJK rondkomen van 40 euro per week!!!!

Maar dan drink je dus alleen water/siroop en af en toe wat uit de reclame, heb je 1 pak koeken voor heel de week en eet je 'goedkoop' (Dus geen duur vlees, groenten uit de aanbieding, fruit uit de aanbieding *ik koop geen bananen mits ze 1 euro kilo of goedkoper zijn :) *)

Wij drinken water en kruidenthee, en manlief rode wijn. Verder koop ik juist geen a-merken, maar merkloze producten of huismerken. En ik pak de groentes die in de aanbieding zijn. Geen duur vlees. Maar wij redden het ook niet van 40 euro per week. Wat Galateia ook al zei; drogisterij-artikelen tikken wel aan. En dan heb je nog af en toe een cadeautje of nieuwe panties of sokken, etc etc.

En dus?

wat dus????

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 15:02

Evelien schreef:
rosalie83 schreef:

En dus?

wat dus????

Ik vroeg me af wat je daarmee wilde zeggen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 15:04

best veel allochtonen die hier wonen! En je daar soms last van heb! En door mis-communicatie (nederlandse taal) soms wel eens dingen anders kan overkomen, als je ze ergens op aanspreekt! Dat vindt ik nog weleens lastig/moeilijk. Of je kunt ze niet goed verstaan!
Laatst gewijzigd door Evelien op 06 mei 2008 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 mei 2008 15:13

MissF schreef:
liefie schreef:

Oh, oke.
Ik heb ook geen idee of het scheelt of je in een (grote) stad woont of niet eigenlijk. Ik verdiep me er niet zo in. Te weinig misschien wel. Maarja, betalen moet je toch.

En dan die WOZ waarde van je huis nog. Dat schijnt gestegen te zijn afgelopen jaar. Daar zag ik een stuk over bij radar, dat ze soms hele verkeerde huizen als uitgangspunt voor jouw huis nemen. Vaag hoor.
Maar bij ons was de WOZ waarde minder geworden volgens mij. En da's helemaal vaag :) (maar maakt mij niet uit, we betalen tenminste minder ;) )

wij hebben een klacht ingediend over de woz waarde die was echt heel veel meer dan dat wij voor ons huis betaald hebben en dat zijn ze nu aan het onderzoeken enz

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 15:17

Evelien schreef:best veel allochtonen die hier wonen! En je daar soms last van heb! En door mis-communicatie (nederlandse taal) soms wel eens dingen anders kan overkomen, als je ze ergens op aanspreekt! Dat vindt ik nog weleens lastig/moeilijk. Of je kunt ze niet goed verstaan!

En dan vind je het dus een mindere wijk? :(

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 15:21

Ik ben opgegroeid tussen de allochtonen. En ik moet zeggen: van onze Nederlandse buren nu heb ik veel meer last dan van onze allochtone buurt vroeger. Ik vond het prachtig. Bbq-en op straat, de meest vreemde gerechten en muziek. En omdat wij altijd gewoon meededen met al die dingen, was het in geval van geluidsoverlast (bijvoorbeeld) nooit moeilijk om er iets over te zeggen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 mei 2008 15:29

1. ik heb het niet over een mindere wijk!
2. ik heb het niet over geluidsoverlast!

Terug naar “Archief”