gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 25 feb 2008 14:53

jamillah schreef:
Galateia schreef:
jamillah schreef:
Galateia schreef:
Saskia schreef:Heeft iemand nog tips voor pannen met aangekoekt eten? ik had hier nog een blik bruine-bonensoep, die zette ik op het gas en vergat het vervolgens compleet... :? Ik heb de pan alweer met water en waspoeder opgezet, maar het wil nog niet zo erg weg (moet je nagaan hoe erg het is :? )

Ik zou persoonlijk dus gewoon een andere pan kopen. En ik ben nu echt bloedserieus. :oops:

Ja, jij :mrgreen:

Ik heb het eens gehad met melk, water er in met een vaatwastablet en op het gas. Wel een mondkapje voordoen en alle ramen en deuren open anders vergas je..

Maar als je al met een mondkapje voor en de ramen open moet beginnen... kom op: doe je dat serieus :shock:

:mrgreen: Eigenlijk was het een helder idee van mn broer. Die zat bij ons te kolonisten en dacht het wel even te regelen 8) Hij was schoon en ik gebruik het pannetje nog. Het was ook van mn pannenset en sja, daar ben ik zo trots op dan wil ik geen ander pannetje dat stààt toch voor geen kant op je fornuis :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Even serieus. Je doet een beetje water in de pan met een schepje soda. Breng het aan de kook en laat het zachtjes een poosje doorkoken. Het gaat allemaal weer los zitten. Vervolgens je pan afwassen en klaar is tie! :lol:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 feb 2008 17:14

"Tipje soda ... "
Precies, dat doe ik ook wel eens.
In roestvrijstalen pannen kan dat heel goed.
In een geemailleerde braadpan moet je er iets voorzichter mee zijn.
En in een lage braadpan, met anti-aanbaklaag, kan het beter niet.
Dat heb ik een keer gedaan, maar toen beschadigde de laag.

Soms helpt schoonmaakazijn ook.
Iets opwarmen, en dan een kwartiertje laten staan.
En de pan glimt weer.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 feb 2008 17:19

Tja, een andere pan die raar staat, dat boeit me eigenlijk niet zo... M'n gasstel staat toch niet echt in de keuken, maar een soort hoekje erachter, dus niemand die het ziet. Maar dit was echt zo'n lekker klein pannetje, voor van die eenpersoonsmaaltijden...
Soda kennen we hier niet, dus dat wordt niks, maar dan probeer ik het wel met azijn (kan toch ook wel gewone azijn ipv schoonmaakazijn, want dat hebben we hier ook al niet :? Apenland af en toe :( )

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 25 feb 2008 17:23

Je kunt er ook cola in koken, wil nog wel eens helpen tegen aankoeken.

Ja ik word een echte huisvrouw. :|
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2008 18:32

Lach maar om dat strijken..... best leuk hoor! Er was met kerst iemand die 15 kilometer reed voor 7 overhemden!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 feb 2008 19:27

Hier zie je ook regelmatig advertenties staan voor strijkservice, ik moet er niet aan denken, maar vind het ook onzin om het weg te brengen en ervoor te betalen (hoezo gierig)

Die vuile pan, ik gebruik ook wel eens normale azijn, werkt volgens mij wel wat minder. Moet ik anders een flesje opsturen? :lol: (kosten 29 cent ofzo, maar de verzendkosten zijn waarschijnlijk heel wat meer....)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2008 19:37

lammetje schreef:Hier zie je ook regelmatig advertenties staan voor strijkservice, ik moet er niet aan denken, maar vind het ook onzin om het weg te brengen en ervoor te betalen (hoezo gierig)

Die vuile pan, ik gebruik ook wel eens normale azijn, werkt volgens mij wel wat minder. Moet ik anders een flesje opsturen? :lol: (kosten 29 cent ofzo, maar de verzendkosten zijn waarschijnlijk heel wat meer....)

Ik zou het ook niet doen om de strijk weg te brengen, maar goed.... als een ander dat makkelijk vind en die wilt er voor betalen. Ok dan.

en die pan, laat het effe met soda pruttelen, leg een klont soda op de zwarte plek en je weekt het er zo af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 feb 2008 19:37

wat verdien je er dan mee pol??

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2008 19:48

trijntjejohanna schreef:wat verdien je er dan mee pol??

Ligt een beetje eraan wat het is, de laatste keer was het 20 euro. Is ook wel 10 of 30 geweest. Je wordt er niet rijk van, want hier loopt het ook niet zo super (klein durp, daar doen de mensen het nog zelf!) maar een zakcentje is ook niet weg.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 feb 2008 21:18

mijn schoonzus streek ook voor een (groot) gezin dat PGB kreeg, daaruit werd dat betaald! Het is dan maar net hoe en waar je het aan besteed.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2008 21:48

*Annet* schreef:mijn schoonzus streek ook voor een (groot) gezin dat PGB kreeg, daaruit werd dat betaald! Het is dan maar net hoe en waar je het aan besteed.

wat is pgb?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 feb 2008 22:01

persoonsgebonden budget kunnen gehandicapte/hulpbehoevende mensen aanvragen kunnen ze zorg voor kopen

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 25 feb 2008 22:01

pol schreef:
*Annet* schreef:mijn schoonzus streek ook voor een (groot) gezin dat PGB kreeg, daaruit werd dat betaald! Het is dan maar net hoe en waar je het aan besteed.

wat is pgb?

Persoons-Gebonden-Budget

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 feb 2008 06:41

Ow, nou die klanten van mij krijgen dat niet hoor. Die hebben meer het postje: geen zin om te strijken-budget verbruikt.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 feb 2008 06:53

Mogen de kussens van de bank (stugge stof) in het wasmachine? Daar is in de loop der jaren zoveel over gekliederd, dat ik eigenlijk vind dat ze een keer een sopje verdienen!

Terug naar “Archief”