het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 30 jul 2008 14:09

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het kolven van bv?

Waarin bewaarden jullie het en hoe verwarm je het nadat het ingevroren is geweest?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 jul 2008 14:12

Ik vroor het in in ijsblokjeszakjes, te koop bij de supermarkt. Zo heb je het handig gedoseerd, alleen is het soms lastig de blokjes er weer uit te krijgen :)

Opwarmen deed ik door het flesje met de ijsklontjes in een bakje heet water te zetten. Ik deed het nooit in de magnetron, dit schijnt niet goed te zijn...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 30 jul 2008 14:35

Hier ook in ijsblokjeszakjes.

Het beste is inderdaad om het dan weer au bain marie op te warmen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 31 jul 2008 07:05

Je hebt ook van die bewaarbakjes van Avent. IJsblokzakjes worden weer afgeraden maar weet niet precies meer goed waarom. Naja zal dan niet erg belangrijk geweest zijn en mij zijn de ijsblokzakjes altijd prima bevallen... dus gewoon lekker doen!
Je kunt de voeding 't beste er op tijd uithalen en rustig laten ontdooien. Nooit gelijk onder een hete kraan. En niet in de magnetron.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jul 2008 08:14

ik deed het in ijsblokzakjes... over het ontdooien.. geen idee.. heb de melk daarna nooit gebruikt..

ligt denk ik nu nog in de vriezer :oops: :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2008 11:34

In de ijsblokjes zakjes schijnt een stof te zitten die niet goed is voor het kind. En bij het uitdrukken van de melk kunnen er kleine stukjes plastic meekomen. Daarom wordt het afgeraden.
Mijn dochter vriest het gewoon in de fles in. En als die op zijn heeft ze van die bakjes die je meekrijgt als je bij de patatboer satesaus apart wilt.
En ik hoorde dat ze deze week bij xenos handige flesjes hadden die je in kunt vriezen. Wel met een gewone dop, dus je moet de melk wel even overgieten in een drinkfles daarna. Volgens mij van die flesjes die waar je vloeibaar spul in kunt doen voor als je op vakantie gaat en niet alles mee wilt nemen.

Zonde TJ dat je het niet hebt gebruikt! Je had het ook gewoon kunnen gebruiken om er de eerste pap mee te maken b.v.
Mijn dochter heeft de afgelopen drie maanden al diverse keren zware medicijnen moeten slikken en dan mocht ze de borstvoeding niet geven maar moest het dan weggooien. Toen kwam het goed uit dat ze dus veel in de vriezer had staan. Zo kon Hannah toch borstvoeding krijgen en na de kuur weer gewoon aan de borst.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 05 aug 2008 12:48

Wie heeft ervaring met de zgn. Lillypads ipv de gewone wegwerpcompressen? Heb bij onze eerste ook wel uitwasbare gebruikt maar lekte alsnog als een zeef... :roll:
Lillypads moeten dat euvel de wereld uit kunnen helpen is me verteld...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 aug 2008 13:17

maar de een kan wel tegen lilypads en de ander kan er niet tgen, vanwege broei ed. ik heb gewoon wegwerp... van de da merk, de andere kan ik niet tegen

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 aug 2008 20:25

Ik heb ze, waren ideaal toen, maar niet in de kraamweek gebruikt. Toen lekte ik heel erg, daarna een stuk minder dus als je erg lekt weet ik niet of ze 'volstaan' .
Heb in de kraamweek en de week erna wegwerp gebruikt, maar ik vond het zo lelijk staan bij bepaalde kleding kun je het echt zien zitten :? Dus toen die lilypads gekocht, je ziet ze niet, lekt niet en je kunt er mee zwemmen, slapen zonder bh enzovoorts. Als je alleen erg veel beweegt in bed blijven ze toch niet zitten hoor :lol:

Heb vanmiddag de vriezer ontdooit en daar anderhalf flesje borstvoeding in gevonden, toch maar weggedaan :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 aug 2008 16:16

Er is al erg lang bewezen dat je BV gewoon in de magnetron op mag warmen. Ze verzinnen ook werkelijk altijd weer wat anders hoor!
Nu kwam er weer een ouders met het verhaal dat we de BV niet meer in de Avent fles mogen opwarmen omdat daar weer giftige stoffen inzitten.
Daar kan ik nou echt niet tegen hé?! :|
Als je kind in de kinderwagen ligt en er komt een vrachtwagen voorbij? Dan kan dat kind wel weet ik hoeveel flessen krijgen met giftige stoffen voordat het die hoeveelheid betreft die het binnenkrijgt als die vrachtwagen voorbij rijdt...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 aug 2008 16:34

Mijn zus is pas tante geworden, en haar schoonzusje geeft geen borstvoeding.
Nu vroeg mijn moeder waarom niet, begon ze helemaal te fluisteren. Dat ze er niet aan moest denken dat er een kind aan haar borsten zat te lurken, en dat zij dat een naar idee vond. Maar dat durfde ze niet meer hardop te zeggen, want iedereen viel erover.

Dat vind ik zo ongelooflijk raar! Waarom mag dat niet gewoon gezegd worden?
Ze was helemaal blij toen mijn moeder zei dat ik er op dit moment exact hetzelfde over denk ;) Maar ik vind het toch vreemd, dat iedereen zich met zoiets bemoeit, eigenlijk.
Idd, net als met giftige stoffen enzo, kom op, een kind krijgt zoveel binnen, waarom moet zo'n mensje zo erg beschermd worden?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 aug 2008 16:37

MissF schreef:Mijn zus is pas tante geworden, en haar schoonzusje geeft geen borstvoeding.
Nu vroeg mijn moeder waarom niet, begon ze helemaal te fluisteren. Dat ze er niet aan moest denken dat er een kind aan haar borsten zat te lurken, en dat zij dat een naar idee vond. Maar dat durfde ze niet meer hardop te zeggen, want iedereen viel erover.

Dat vind ik zo ongelooflijk raar! Waarom mag dat niet gewoon gezegd worden?
Ze was helemaal blij toen mijn moeder zei dat ik er op dit moment exact hetzelfde over denk ;) Maar ik vind het toch vreemd, dat iedereen zich met zoiets bemoeit, eigenlijk.
Idd, net als met giftige stoffen enzo, kom op, een kind krijgt zoveel binnen, waarom moet zo'n mensje zo erg beschermd worden?

Ik vind dat inderdaad ook niks, maar mensen vallen er wel over ja... :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 16 aug 2008 17:30

Het lijkt mij ook niks eigenlijk... Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel weer leuk :roll:
Maar goed...Als het ooit zover mag komen en ik een keuze daarover moet maken, dan wil ik mijn kind iig niet te lang BV geven...Maar als het wat groter wordt lekker overgaan op de fles.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 okt 2008 10:27

Vraagje:ik heb het gevoel dat mn borstvoeding terugloopt. s'Morgens heb ik voldoende, maar in de loop van de dag wordt het steeds minder. Ik merk het aan de natte luiers van Hugo. Ik eet als een bootwerker en drink ook heel veel. Nu krijgt Hugo wel s'avonds rond 19.30 zn laatste voeding en hij slaapt dan tot 6.00 uur. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? ( ik kolf wel altijd nog een keer om 22.00 uur.)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 24 okt 2008 10:57

Volgens mij mogen ze rond die leeftijd 8 uur lang doorslapen? Misschien dat hij te lang slaapt? 'k Weet niet wat de adviezen van het CB zijn?
Geef je de gekolfde melk van 's avonds hem overdag nog weer te drinken?
Heb je geen last van stress of iets dergelijks? Misschien omdat je weer aan't werk moet? Dat heeft nl. veel invloed op de borstvoeding.
Anders moet je even een keer een dag kolven en kijken wat er per voeding komt.
Drinkt hij wel lang genoeg per voeding of laat hij eerder los?
Krijgt hij een speentje of gebruik je hormonale anticonceptie? Dat kan allemaal invloed hebben op je productie.

Terug naar “Archief”