Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sela

Berichtdoor sela » 21 mar 2007 09:41

IchtusDeogloria schreef:Zo nu sinaasappeltje(ik meen uit Israël, dus koosjer) eten, danken, bidden en dan lekker slapen.

Lukas 18: 10-14

10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.
11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.
12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.
13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2007 09:48

IchtusDeogloria schreef:Wij 'echte' christenen' beschouwen de 'mosliminvasie' als een straf van de 'Allerhoogste'.

Zozo... dat is een duidelijke uitspraak. Wil jij zeggen dat jouw secte de echte christenen zijn en alle anderen niet? Op grond waarvan? (graag een uitvoerig, theologisch goed onderbouwd antwoord en niet van die simplistische eenzinsantwoorden).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 09:56

IchtusDeogloria schreef:Hoe vaak blazen Christenen zich op, of hebben zichzelf opgeblazen, om in een hemel te komen met gratis gebruik van maagden.

Aanslagen op abortusklinieken in Amerika, legertjes in Afrika die zich "Het leger van de Heer" noemen...

Excuses! Aan een moslim heb ik geen hekel, wel aan zijn geloof.
[/quote]

Ah, is dat hetzelfde als wanneer ik zeg dat ik geen hekel aan jou heb maar alleen aan jouw geloof?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 10:01

IchtusDeogloria schreef:Omdat ik een uitgesproken mening heb, en daarbij ook nog een legioen argumenten aandraag,

Excuses, een legioen drogredeneringen.

Als Nederland niet tot inkeer en bezinning komt zullen die halvemaanvormige windmolens nog voor veel ellende zorgen. Ook binnen jouw sfeer.

Hier is bijvoorbeeld alweer een mooie ad baculum.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2007 10:08

MrSokkie schreef:
IchtusDeogloria schreef:Hoe vaak blazen Christenen zich op, of hebben zichzelf opgeblazen, om in een hemel te komen met gratis gebruik van maagden.

Aanslagen op abortusklinieken in Amerika, legertjes in Afrika die zich "Het leger van de Heer" noemen...

Daar kan ik inderdaad nog wel een boekje over opentrekken; indirect vallen ze je in dit land zelfs lastig...

MrSokkie schreef:
IchtusDeogloria schreef:Excuses! Aan een moslim heb ik geen hekel, wel aan zijn geloof.

Ah, is dat hetzelfde als wanneer ik zeg dat ik geen hekel aan jou heb maar alleen aan jouw geloof?[/quote]

Dan ben je een perverse heiden, snap dat toch.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 10:11

Optimatus schreef:
Ah, is dat hetzelfde als wanneer ik zeg dat ik geen hekel aan jou heb maar alleen aan jouw geloof?

Dan ben je een perverse heiden, snap dat toch.

hmmm.. pervers. :P

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 mar 2007 10:13

Ik denk dat we het er over eens zijn dat de veelzijdigheid van de samenleving in stand gehouden moet worden. Waar we niet naar toe moeten is een door imams of vissen gedomineerde samenleving. Dan wordt dit land onleefbaar.

IchtusDeogloria schreef:Terug naar het christelijke geloof!!

Volgens mij ben ik al heel lang christelijk.

IchtusDeogloria schreef:Bij terugkeer naar de bijbel, zal God ons land hopelijk genadig zijn.

Toch goede werken dus.

Ik voel er heel weinig voor om "terug te keren" naar de wijze waarop Ichtus meent het christelijk geloof te moeten belijden. Immers, in de eerste plaats heb ik zijn wijze van geloven nooit gehad, dus terugkeren zou in mijn geval al niet eens kunnen, je keert niet terug als je ergens niet geweest bent.

In de tweede plaats wens ik allerminst het geklaag en gejammer van onze Don Visquotte te gaan nahuilen. Ik ben opgevoed met een open wereldbeeld en ik beschik, cru gezegd, over een redelijke dosis gezond verstand. De beknepenheid van onze DV kan ik niet verdragen. Dat hij zo denkt, prima, is helemaal zijn zaak, maar ik wens graag te blijven zoals ik ben. Vandaar dat dit lied me zo aanspreekt:

"Kommt hiér aus Frankreich, Bèlgie, Preisen, mir kennen iéch ons Hémécht weisen, frot dir no alle Seiten hin: mir welle bleiwe, wât mer sin."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2007 13:50

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:
Aragorn schreef:
Caligula schreef:
Aragorn schreef:Echter, voor mij is dat ook niet echt een relevante vraag, aangezien het er bij democratie niet om gaat de samenleving te verrijken volgens de ideeën van een bepaalde subgroepering daarbinnen maar om vrijheid van religie, overtuiging, etc.

Dus jij gunt Ichtus de ruimte om zijn of haar opvattingen te bezigen?

Natuurlijk. Wat uiteraard niet wegneemt dat ik er openlijk tegenin zal gaan, maar dat hoort er juist bij.

En daar doe ik aan mee. Ik vind namelijk dat Ichtus als een soort dolgeworden Don Quichotte tegen halvemaanvormige windmolens te keer gaat.

Omdat ik een uitgesproken mening heb, en daarbij ook nog een legioen argumenten aandraag, vindt je het niet te belastend om mij een soort dolgeworden Don Quichotte die tegen halvemaanvormige windmolens te keer gaat te noemen.

Er is opzich weinig mis met een uitgesproken mening, maar dat legioen argumenten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Hooguit een hoop bizarre generaliseringen op basis van dubieuze persoonlijke ervaringen en wat absurde toekomstscenario's.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 14:02

Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?

Of een harig?

Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?
Ik vermag alle dingen door Christus, Die mij kracht geeft.(Filippenzen 4:13)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 21 mar 2007 14:13

IchtusDeogloria schreef:
Optimatus schreef:Eerst houdt ons guppie een hele tirade tegen moslims die ostentatief staan te bidden om vervolgens ons allemaal nog even in te prenten dat hij gaat bidden. Vannacht lag er weer een poes op mijn afgodenmatje. Is het nu een poezelig afgodenmatje geworden?

Of een harig?

Waar lees je dat ik ostentatief sta te bidden?

Waar lees JIJ dat er wordt gezegd dat je ostentatied staat te bidden?

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 14:32

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Calvijn was, ondanks het bloed aan zijn handen, inderdaad een heel lieve man. Zo lief, dat hij Servet graag had zien sterven door het zwaard in plaats van de vlammen. Toch vind ik Luther liever, die schreef tenminste alleen over de mensen die hij haatte (de Joden) en vond het gelukkig niet nodig om ze ook nog eens te laten vermoorden.

Nogmaals.... Calvijn heeft deze man niet van de doodstraf kunnen redden. De reformatie stond op het spel. De Roomsen wilden hem verbranden. In willekeurig welke stad of plaats hij ook gevlucht was, hij had gebrand.

Hij is opgepakt tijdens een kerkdienst van Calvijn, en laatstgenoemde stemde in met - rechtvaardigde - de doodstraf. De reformatie stond op het spel? Laat me niet lachen, daarom mocht er gemoord worden? Wat jij Mohammed verwijt praat je met hetzelfde gemak goed bij Calvijn.

Mohammed is de grondlegger van een pseudoreligie. Deze man heeft op dit moment net zoveel, of meer aanhangers, dan het Christendom wereldwijd. Iemand die met het zwaard zijn pseudoreligie gegrondvest heeft. De Here Jezus heeft zich uit liefde voor de Zijnen opgeofferd aan het kruis. Zijn vrijwillig lijden...vreselijk, maar wel bitter noodzakelijk, glorie Jezus Christus!!
Nogmaals... de reformatie stond op het spel en Calvijn kon zijn dood niet voorkomen. Vijf eeuwen na deze gebeurtenis heb jij gemakkelijk kletsen.

Ach, ook ik vind Jezus sympathieker dan Mohammed hoor. Maar Calvijn niet persé. Stellen dat hij Servets dood niet heeft kunnen voorkomen vind ik schijnheilig. Hij rechtvaardigde het en had het op zijn minst af kunnen keuren als hij Jezus hoog had zitten.
Van Pilatus kun je ook wel zeggen dat hij Jezus' dood niet heeft kunnen voorkomen. Het Romeinse rijk en zijn positie stonden op het spel he. Eigenlijk was hij nog een betere man dan Calvijn dus, want hij heeft tenminste nog geprobeerd om Jezus te redden van de doodstraf.

Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Twee nuances die jij niet blijkt te kennen: 1) de Bijbel is door mensen geschreven en 2) ze dient geestelijk verstaan te worden.

Twee nuances die jij niet blijkt te kennen:
1) de Bijbel is geschreven door mensen geïnspireerd door de heilige Geest.
2)Zij dient geestelijk, maar vaak ook letterlijk verstaan te worden.

1) Dat is een menselijk oordeel. De Bijbel - pas door mensen samengesteld en her-samengesteld tot in de reformatie - zegt nergens dat ze (in haar totaliteit) geïnspireerd is door de Heilige Geest. (Er staat hooguit iets over 'de Schrift(en)', maar 'de Schriften' zijn de Bijbel niet.)

Precies dat 'iets' geeft mij aan dat heel de Schrift geïnspireerd is door de Heilige Geest. Dus de hele bijbel van kaft tot kaft.

Prima, maar dat is jouw gevolgtrekking, en daarmee is de notie dat de Bijbel is geschreven door geïnspireerde mensen ook slechts jouw gevolgtrekking. Niet iets wat ik met je zou moeten delen dus.

Dit valt nog te bezien. Want jou visie geeft een vrijbrief voor een eigen gefantaseerde godsdienst.

Collateral schreef:
IchtusDeogloria schreef:
Collateral schreef:Wat je nu doet is niet inlichten, maar blijven jammeren. Daar wordt je boodschap niet geloofwaardiger van.

Mijn hemelse Vader wil graag gebeden zijn. Hij is een verhoorder der gebeên. Bedelen, smeken en jammeren aan Zijn genadetroon wordt door Hem gewaardeerd. Een arme bedelaarshand vullen is voor Hem slechts een wenk van Zijn Alvermogen.

En jij denkt dat de kans groter wordt dat Hij jouw hand vult als je blijft bedelen, smeken en jammeren tot in den treure? Als het slechts een wenk van Zijn alvermogen is, dan had Hij je waarschijnlijk al lang gegeven wat je vroeg, als Hij het daar Zelf ook mee eens zou zijn, niet? Sorry, maar ik kan me echt niet voorstellen dat God waarderend toe zit te kijken wanneer mensen hun ontevreden lamentatiën tot vervelens toe aan Hem ten gehore brengen.

Ik denk niet, ik heb bevindelijk ervaren dat mijn God en Vader mijn bedelaarshand genadiglijk wilde vullen.

Ontopic: Islamisering van de samenleving, een gevaar?: Antwoord: Ja!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2007 14:38

Ik vind het goedkoop om, gezien de tijdgeest en de dieper liggende achtergronden, Calvijn schijnheilig te noemen.
Ik vind het goedkoop om, vijf eeuwen later, vanuit een gemakkelijke leunstoel met een dikke patserige vinger, naar Calvijn te wijzen.

Ik vind het minstens zo goedkoop om vanuit je eigen religieuze referentiekader een andere religie duivels en pseudo te noemen en nog veel goedkoper om de grondlegger daarvan naar je eigen maatstaven te beoordelen ipv te plaatsen in de context van een gewelddadige pre-middeleeuwse woestijncultuur.

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 14:41

Riska schreef:
IchtusDeogloria schreef:Zo nu sinaasappeltje(ik meen uit Israël, dus koosjer) eten, danken, bidden en dan lekker slapen.
Moeten wij iedere dag weten dat je een sinaasappeltje neemt en dan gaat danken en bidden? Vooral dat laatste... daar hoef je toch niet mee te koop lopen? Of ga je van de veronderstelling uit dat jij de enige bent?

Ik schaam mij niet voor mijn geloof. Nog sterker, ik schreeuw het graag van de daken!

Riska schreef:En: lekker slapen? Kun je dat wel als je er zo van overtuigd bent dat Nederland naar de verdoemenis gaat? En enkele forumleden, die hun moslimburen respecteren, in het bijzonder?

Ik kan nu juist lekker slapen omdat ik voor een goede nachtrust bid. Nederland gaat pas naar de verdoemenis als ze niet terugkeren naar het Christelijk geloof.
Ik respecteer moslimburen ook, maar niet hun geloof.

Riska schreef:Je nickname is een biijzondere - dat heeft verstrekkende consequenties - ook in wat en vooral hoe je dingen zegt...

Dat ben ik mij pijnlijk bewust.

Riska

Berichtdoor Riska » 21 mar 2007 14:50

@IchtusDeogloria
Wat ik erop tegen heb is dat je naar mijn gevoel je eigen geloof superieur maakt ook aan dat van forumleden. Je antwoorden en reacties zijn van dien aard dat het belerend overkomt dat wij allemaal op de verkeerde weg zitten..

En voor jezelf zou je nog eens goed moeten lezen - hier al eerder aangehaald - wat Jezus over het gebed zegt.

Ik vraag me af wat er gebeurd was als je in een moslimland was geboren. Was je dan ook zo fanatiek geweest in de verkondiging van dat geloof en had je de christenen dan vervloekt om hun religie?
Er is nl. ook nog zoiets als oorzaak en gevolg.
Voor hetzelfde geld was je in India met het hindoïsme geboren...

IchtusDeogloria
Mineur
Mineur

Berichtdoor IchtusDeogloria » 21 mar 2007 14:50

sela schreef:

Lukas 18: 10-14

10 Twee mensen gingen op in den tempel om te bidden, de een was een Farizeër, en de ander een tollenaar.
11 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.
12 Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.
13 En de tollenaar, van verre staande, wilde ook zelfs de ogen niet opheffen naar den hemel, maar sloeg op zijn borst, zeggende: O God! wees mij zondaar genadig!
14 Ik zeg ulieden: Deze ging af gerechtvaardigd in zijn huis, meer dan die; want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Moet ik nu ook met bijbelteksten strooien, die aangeven dat je moet blijven bidden en je niet moet schamen voor je geloof?
Een wedergeboren christen krijgt uit genade de gestalte van de tollenaar, maar moet levenslang vechten(m.b.v. genade) tegen de farizeeër die helaas in hem(in ieder mens!) schuilt.

Terug naar “Archief”