Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 02 jun 2006 06:46

PeterD schreef:Nog even iets.
Ik lees diverse keren dat kleding er niet toe doet.
Wat vinden jullie dan van de volgende stelling?

Je kleding(stijl) is een afspiegeling van je innerlijk

Misschien deels wel... maar ik denk niet dat je dat altijd zo kunt stellen. En sommige mensen hebben ook niet zo'n duidelijke stijl, die rommelen maar wat aan *ik* ;). Bij veel kledingstijlen zou ik niet weten wat voor innerlijk erbij zou horen.. Mijn schoonzus loopt heel vaak in donkere kleding, zwart, en in strakke broeken, rokken en truitjes. Maar of je daar een conclusie aan kunt verbinden? Ik denk het niet :)
Bij mezelf zou ik het trouwens ook niet weten :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jun 2006 09:04

Oei, dan ben ik nogal een labiel ouderwets persoon. Kleding interesseert me niet zo, ik bedoel dat ik niet met de laatste mode meedoe.
De ene keer loop ik in slobbergewaad en soms collegestyle. Neterna hoe mijn bui is al komt het laatste niet zo vaak voor.
Ik heb een hekel aan die strakke shirtjes die je al jaaaaaaren ziet, dus helaas heb ik nog steeds shirts aan van 10 jaar geleden of extra fashion.
Gelukkig ben ik in die strakke tijd 2x zwanger geweest dus kon ik lekker wijd gaan!!!!!!
En hopelijk wordt de mode gauw: wijde bloesjes en shirts.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2006 11:18

pol schreef:Dat zou natuurlijk helemaal toppie zijn maar wanneer zal dat nou zijn???

Er zijn genoeg kerken waar het gewoon mogelijk is hoor... Kerken waar men niet zoveel waarde hecht aan dat soort menselijke tradities. Ik denk dat als mensen er een beetje tegenin gaan en dat goed onderbouwen, dat ook zeker wel kan veranderen, hoewel het natuurlijk tijd zou kosten... En predikanten zouden daarin eens het voortouw moeten nemen, juist zij moeten toch weten dat dit soort tradities niet zo belangrijk zijn... Laten ze mensen die dat wel vinden en anderen die zich daar niet aan houden daarop veroordelen, maar eens terecht wijzen, ook dat is de taak van een predikant.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 02 jun 2006 11:23

pol schreef:Dat zou natuurlijk helemaal toppie zijn maar wanneer zal dat nou zijn???

wanneer zal dat zijn?

zoek een omgeving waar (bijna) niemand die idiote kledingregels kent en leef je uit in rokken en knotten, wedden dat ze je origineel vinden!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2006 11:26

Haha... het kan ook zijn dat ze je ouderwets vinden :P Dus geen 1950 bruine ruitjes rok dan.... een leuke flower-power-rok wordt vast wel gewaardeerd :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 jun 2006 11:47

Marnix schreef:En wat vind je er van? Het idee is dus dat het niet meer een moeten is (rokken bijvoorbeeld) maar dat het een mogen wordt... wat niet iedereen doet... maar dat niet tot problemen meer leidt.

Dat vind ik best.
Eigenlijk vind ik de keuze broek of rok niet zo heel interessant, wat ik veel belangrijker vind is de onderbouwing, waarom een rok of waarom een broek.
En als mensen dat goed kunnen onderbouwen is er niets aan de hand.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat aan de ene kant iedereen roept dan je elkaar vrij moet laten in die keus, maar het toch niet kunnen laten om op zijn tijd een denigrerende opmerking over die "refo's" met hun rokken en knotten te maken.
Dat hoort dan ook niet. :)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 jun 2006 12:02

Hmmm... kom eens bij ons in de kerk, dan schrik je je dood als je dominees in toga of zwart pak gewend bent. Onze voorganger loopt er nogal casual bij ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 02 jun 2006 12:27

Wullimpie schreef:
Marnix schreef:En wat vind je er van? Het idee is dus dat het niet meer een moeten is (rokken bijvoorbeeld) maar dat het een mogen wordt... wat niet iedereen doet... maar dat niet tot problemen meer leidt.

Dat vind ik best.
Eigenlijk vind ik de keuze broek of rok niet zo heel interessant, wat ik veel belangrijker vind is de onderbouwing, waarom een rok of waarom een broek.

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat aan de ene kant iedereen roept dan je elkaar vrij moet laten in die keus, maar het toch niet kunnen laten om op zijn tijd een denigrerende opmerking over die "refo's" met hun rokken en knotten te maken.

hmm, ik weet niet of je mij bedoeld. waarschijnlijk wel want je hebt het over "iedereen".
mijn opmerking was zeker niet denigrerend bedoeld, meer van : wees trots op je eigen keuze en onderbouwing!

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 jun 2006 12:38

Wie de schoen past trekke hem aan. :wink:

Maar het was inderdaad een algemene opmerking. :P
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jun 2006 13:32

Marnix schreef:Haha... het kan ook zijn dat ze je ouderwets vinden :P Dus geen 1950 bruine ruitjes rok dan.... een leuke flower-power-rok wordt vast wel gewaardeerd :)

Misschien ook leuk als de jaren tachtig terug komen. Flodderpijpen, vleermuismouwen, schoudervullingen, maatje xxl dat tenminste echt wijd is en nog niet strak en stretch is.
Ach we wachten maar af.....
Ik slijt eerst mijn ouwe kloffie wel en dan...... hopelijk........is wijd weer wijd.

En als iemand graag strak is.... best, kan hij/zij heel wat kopen en is ook weer goed voor de economie!!!

En dat rokken knotten vlechten hoeden en weet ik wat nog meer. Het hoort waarschijnlijk bij een bepaalde stijl. Skaters voelen zich lekker in bep, kleren en refos in andere kleren.

En of het innerlijk eruit komt in de kleren, Ik weet het niet. Misschien een kwestie van opvoeding? smaak, geen flauw idee.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 jun 2006 14:23

Wullimpie schreef:

Dat vind ik best.

Hehe zo denigrerend bedoel ik het iig niet :) Beetje kritisch, ja dat wel... maar dat ben ik ook wel naar mezelf toe ;)

En inderdaad, broek of rok is niet zo interessant... de problemen ontstaan op het moment dat mensen dat wel interessant en belangrijk gaan vinden... en dan bedoel ik niet persoonlijk.... maar ook voor anderen.... en die zijn er volgens mij teveel.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 jun 2006 19:33

*off topic*
Lalage schreef: dan schrik je je dood

Dan schrik je tenminste nooit weer.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 02 jun 2006 20:33

Marnix schreef:
Wullimpie schreef:

Dat vind ik best.

Hehe zo denigrerend bedoel ik het iig niet :) Beetje kritisch, ja dat wel... maar dat ben ik ook wel naar mezelf toe ;)

En inderdaad, broek of rok is niet zo interessant... de problemen ontstaan op het moment dat mensen dat wel interessant en belangrijk gaan vinden... en dan bedoel ik niet persoonlijk.... maar ook voor anderen.... en die zijn er volgens mij teveel.

Waarom vinden mensen dit soort onderwerpen zo interessant? Er wordt meer geleuterd over dit soort dingen dan over echte wezenlijke zaken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2006 21:44

Pfff, als superwijd in is, als shirtje dan, dan heb ik voor niks gelijnd! Asljeblieft niet ;)
Ik trek lekker al mn strakste shirtjes weer aan om mn platte buike je shown (ahum) :D

nee, ik vind wijd van shirtjes niks, eigenlijk, daar voel ik me echt geweldig pompeus in, brrr :D

En toch he, zat ik nog es te denken of je kledingstijl een afspeigeling van je karakter is...tzou toch maar zo kunnen...
Ik ga bijvoorbeeld nooit met kleren die niet bij elkaar staan de deur uit, of ik trek het zelfs thuis niet aan, het moet altijd bij mekaar staan en leuk staan....En tja, ik ben idd nogal perfectionistisch ingesteld :)

Er zit misschien toch een kern van waarheid in ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 02 jun 2006 22:17

Waarom vinden mensen dit soort onderwerpen zo interessant? Er wordt meer geleuterd over dit soort dingen dan over echte wezenlijke zaken.

Dat is nou juist het probleem, dat sommige mensen dit als hele wezenlijke zaken gaan zien terwijl het daar niet om draait.
Ik geloof dat verschillende mensen dat in dit topic al vele malen duidelijk hebben willen maken!
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”