Jantjes schreef: Beste Denkertje21,
Ik heb tot jou nog een vraagstuk tot homoseksualiteit.
Het is niet mijn bedoeling om te kwetsen of beledigen, maar zuiverheid tot geloof in liefde.
Weet je, daar ga ik ook niet van uit! Ik neem direct aan dat we hier in alle oprechtheid met elkaar praten on meningen naast elkaar te leggen en die te toetsen aan het Woord van God.
Jantjes schreef:Ik ben het met jou eens als je homoseksueel geaard ben, je er niet omheen kan.
Maar… mijn vraag is: moet je er ‘gestalte’ aan geven, en kan dat de toetssteen van God doorstaan.
Nee dat moet niet, maar dan vergelijkbaar met het feit dat hetero's niet moeten trouwen. Die keuze kan ik waarderen en respecteren. Je voorkomt een hoop gedoe. Maar ik geloof dat God ook niet van mij vraagt dat ik alleen blijf. Voor mij (en voor mijn relatie met God!) is dat niet goed. Na veel gebed en onderzoek geloof ik dat dat de toetssteen van God kan doorstaan. Ik heb daar in eerdere posts de uitleg voor gegeven.
Jantjes schreef: Je geeft het ook toe dat homoseksualiteit niet behoort tot Gods oorspronkelijke bedoeling met de mens. Ik denk dat hierin een vergissing gemaakt wordt.
Je geeft ‘gestalte’ aan homoseksualiteit, wat niet de oorspronkelijk bedoeling van God was.
Ongetrouwd blijven is ook niet naar de scheppingsorde en toch geeft God daar de ruimte voor. Meerdere vrouwen was ook niet de bedoeling en toch gáf God daar de ruimte voor en dat is pas in het nieuwe Testament veranderd. God geeft ruimte aan LIEFDE. En die mag ik beleven. Ik bel;eef die liefde niet om seks te kunnen hebben. Eerlijk gezegd is dat bijzaak. Maar het delen van liefde, het delen van mijn passie voor God en voor elkaar is zo wonderlijk. Ik heb de Heere echt gesmeekt om me te laten zien dat het niet goed was, omdat ik, door mijn opvoeding ook mijn twijfels had. Maar keer op keer sprak God door Zijn Woord andere taal. Dat was heel kennelijk.
Jantjes schreef:Tevens is het zo, wat moeten dan pedoseksuelen, sadomasochisten en…. om andere geaardheid verder niet te noemen, met hun geaardheid. Moeten die hier ook gestalten aan geven?
Ik denk dat je nu even uit de bocht vliegt. Allereerst kun je bij pedoseksuelen niet spreken over wederzijdse liefde. In de Bijbel staat, dat de liefde de ander geen kwaad doet. Dat gebeurt in het geval van seks met kinderen dus wel! En mag ik SM in de categorie 'lust & losbandigheid' plaatsen? Overigens komt pedoseksualiteit en SM verhoudingsgewijs net zo veel voor bij hetero's.
Jantjes schreef:Je zult waarschijnlijk zeggen, jij heb makkelijk praten, je ben geen homoseksueel.
Nee hoor dat zeg ik niet. Ik merk aan de manier waarop je reageert, dat je dit integer doet en oprecht benieuwd bent naar mijn denkwijze.'...
Jantjes schreef:Ook al ben je getrouwd als man en vrouw en is de gemeenschap eerlijk, treed er spoedig na enkele malen gewenning op en dreigt de lust tot meer. Vooral in onze dagen zie je de ene scheiding na de andere bij hetero’s, wat niets anders is als wellusten tot vleselijke begeerlijkheden naar meer sex, wat voor oorzaak er ook voor de scheiding gegeven worden (er zijn natuurlijk uitzonderingen).
Daar ben ik het voor een groot deel mee eens. Maar hoe vaak ontbreekt niet de liefde en dat geld voor hetero's en homo's. Je bent in de eerste plaats maatjes met elkaar en seks is één van de vele uitingen van liefde. Liefde mag nooit egoïstisch zijn. De liefde acht de ander uitnemender dan de zichzelf!
Jantjes schreef:De bijbel is een boek wat gedurig oproept tot ‘onthouding’ omdat wij allen hoofd voor hoofd een verkeerde geaardheid hebben en geneigd zijn tot kwaad.
Ik heb je betoog even ingekort. Ik denk dat je de Bijbel te kort doet door het hierbij te laten. De Bijbel roept in de eerste plaats niet op tot onthouding. Maar de Bijbel roept 'eerrovers' op om God tot zijn recht te laten komen. En te leven naar Zijn eer. God vraagt om liefde voor Hem. Da's een andere volgorde. Hij vraagt niet om eerst maar eens zo mooi mogelijk te gaan leven. Hij vraagt om Hem alle eer en liefde te bewijzen. En dan merk je 'vanzelf' dat dat niet lukt. En dat je schromelijk te kort schiet. Dat je, ondanks die liefde van God niks terug kunt en wilt doen. En toch vraagt God dat van je!
Wow, en dan heb je niks meer en Hij alles! Dan krijg je te maken met de handen en voeten van het geloof: De handen van de Vader die ze al turend naar jou als verloren zoon uitstrekt. En de ongeschoeide voeten waarmee je na Zijn trekking naar Hem toe snelt!!
Ik wou dat ik het duidelijk kon maken, maar die Liefde van Hem zit me zo hoog, letterlijk, want Hij heeft mij er mee getrokken en vervuld. En ik blijf een minkukel en vlieg steeds weer uit de bocht, maar toch: Hij laat nooit varen het werk van Zijn Handen. En ik weet dat er nu mensen zijn die dit moeilijk vinden om te geloven: Maar uit die Handen mag ik mijn vriend ontvangen. Twee zijn beter dan één, en een drievoudig snoer wordt niet haast verbroken!