1. Uit ervaring wijs geworden, 2. Dat is waar.. *maar het ging om de leuke opmerking*kurtyo schreef:Raido schreef:Seks in inderdaad vermoeiend ja
Hoe weet jij dat? En het ligt er aan hoe je het doet...
Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Maar, Elbert, veel mensen geloven niet meer in 1 ware, geloven niet meer in eeuwige liefde. Ik heb daar ook steeds meer moeite mee.
kurtyo schreef:Als ik het goed begrijp neem jij dus alles aan wat men op school tegen je zegt? Dat lijkt me niet zo’n verstandig. Ik zou zeggen: wat denk je zelf?
kurtyo schreef:Lalage heeft het over een jongen die om de haverklap een ander meisje heeft. En inderdaad is het naïef om te denken dat al die meisjes verliefd op hem zijn. Ik heb ook al wel de nodige oneerbare verzoeken gekregen, als man.smurffie schreef: Mmzz, het zal dan wel persoonlijk liggen, maar ik zou dat dus echt niet kunnen..Ben ik dan overgevoelig ofzo
Nee, je bent iemand die op een bepaalde manier in het leven staat. Die manier is klaarblijkelijk anders dan die van anderen. Dat is niet erg, als je maar in de gaten houdt dat jouw manier van leven niet perse de goede of enige manier is.
kurtyo schreef:smurffie schreef: Maar waarom is dan uit onderzoek gebleken mannen toch meer op de daad gericht zijn?
Ik zou zeggen, post het onderzoek eens hier. Is het een betrouwbaar onderzoek? Waar is het onderzoek gehouden? Wanneer is het onderzoek gehouden? Door wie is het onderzoek gehouden? Etc. Een onderzoek is niet p/d de waarheid.
kurtyo schreef:mondriaan schreef: te ver is voor mij voor mij dat je iemand iemnad naakt gezien hebt en ook als je al zover gaat dat je zo dicht bij gemeenschap ben dat je zo krampachtig moet zijn om het werkelijk te voorkomen.
Kijk, en dit geeft al aan dat jij hier heel anders in staat dan ik. Ik heb geen moeite met vrouwelijk naakt. Ik heb ook geen moeite met seksuele handelingen en ik heb zelfs geen moeite met geslachtsgemeenschap voor het huwelijk. Wat ik niet snap is dat jij op dit moment jouw gedachte als heersend ziet voor de complete wereldbevolking (ja ik overdrijf een beetje).
kurtyo schreef:mondriaan schreef: maar het huwelijk is eerlijk onder allen en wat God samenvoegd scheidde de mens niet.
Maar ik geloof niet dat God mensen samenvoegt.
Gershwin schreef:Wat maar weer fijn bewijst dat sommige zaken in de bijbel misschien gewoon cultuurbepaald zijn. Dat is geen reden om de bijbel te bashen (ik zeg ook niet dat iemand dat nu al doet overigens), maar het zou raar geweest zijn als de (vroege) bijbel vrouwen níet ondergeschikt zou achten...
Lalage schreef:Kurt, liefde is een keuze. Je moet ervoor kiezen om van iemand te houden, dat kost moeite. Na een paar jaar ben je niet meer automatisch verliefd en zul je eraan moeten werken om elkaar liefde te tonen en dat is een daad, geen gevoel.
lalage schreef:Daarom denk ik dat mensen er ook voor kunnen kiezen om hun leven lang bij elkaar te blijven. Je kunt niet beloven dat je je leven lang vlinders voelt als je de ander ziet. Je kunt elkaar wel trouw beloven. En dan is het zaak om op tijd aan de bel te trekken als het mis dreigt te gaan en niet zover te laten komen dat het op een scheiding uit moet lopen. En nu ga je vast zeggen dat ik naief ben enzo, natuurlijk kunnen mensen die scheiden er vaak niets aan doen dat het zo gelopen is, maar toch hoop ik over een tijdje (1,5 jaar ofzo) te trouwen.
lalage schreef:[we hebben ons] meermalen verbaasd over wat hij allemaal uitspookte.
lalage schreef:Ik heb dat ook gelezen, maar ik weet niet meer waar.
lalage schreef:Die grens kan ook veranderen gedurende de relatie en hij kan twee kanten op geschoven worden.
lalage schreef:Ah -> topic over de wareIk geloof dat God wel degelijk mensen op elkaars pad kan brengen. Maar je kiest toch in eerste instantie zelf voor je partner. Ik geloof dat God je die vrijheid wel geeft (tenzij Hij er een stokje voor steekt als het echt niet goed is, zoals bij mij gebeurde).
kurtyo schreef:Lalage schreef:Kurt, liefde is een keuze. Je moet ervoor kiezen om van iemand te houden, dat kost moeite. Na een paar jaar ben je niet meer automatisch verliefd en zul je eraan moeten werken om elkaar liefde te tonen en dat is een daad, geen gevoel.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben en of ik daar mee zou kunnen leven. Als de liefde al zo snel bekoelt vraag ik me af wat het nut van het begrip 'liefde' is.
Rock-G schreef:kurtyo schreef:Lalage schreef:Kurt, liefde is een keuze. Je moet ervoor kiezen om van iemand te houden, dat kost moeite. Na een paar jaar ben je niet meer automatisch verliefd en zul je eraan moeten werken om elkaar liefde te tonen en dat is een daad, geen gevoel.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben en of ik daar mee zou kunnen leven. Als de liefde al zo snel bekoelt vraag ik me af wat het nut van het begrip 'liefde' is.
Het gevoel van verliefheid is een stof in onze hersenen, die inderdaad maar tijdelijk is. Je kunt niet eeuwig verliefd blijven. Maar dat betekend niet dat liefde bekoelt..
kurtyo schreef:Lalage schreef:Kurt, liefde is een keuze. Je moet ervoor kiezen om van iemand te houden, dat kost moeite. Na een paar jaar ben je niet meer automatisch verliefd en zul je eraan moeten werken om elkaar liefde te tonen en dat is een daad, geen gevoel.
Ik weet niet of ik het daar mee eens ben en of ik daar mee zou kunnen leven. Als de liefde al zo snel bekoelt vraag ik me af wat het nut van het begrip 'liefde' is. Als het goed is draait een relatie om liefde en daarna pas om trouw. En niet om trouw en op z'n tijd wat seks en wellicht 1 op de 5 jaar liefde.
kurtyo schreef:Ik zeg niet dat het naïef is om te trouwen. Ik zeg dat het naïef is om te denken dat een huwelijk zoveel stabieler is dan een relatie zonder huwelijk. Natuurlijk kun je elkaar trouw beloven (al is daar niet eens een huwelijk voor nodig). Maar zonder liefde red je het niet, i.m.h.o.
kurtyo schreef:lalage schreef:[we hebben ons] meermalen verbaasd over wat hij allemaal uitspookte.
Draai het eens om. Verbaas je je ook over die meisjes die toch telkens met hem meegaan, terwijl ze ongetwijfeld doorhebben dat het 'just sex' is?
kurtyo schreef:lalage schreef:Die grens kan ook veranderen gedurende de relatie en hij kan twee kanten op geschoven worden.
En het leuke is, geen van beide kanten is fout.
kurtyo schreef:lalage schreef:Ah -> topic over de wareIk geloof dat God wel degelijk mensen op elkaars pad kan brengen. Maar je kiest toch in eerste instantie zelf voor je partner. Ik geloof dat God je die vrijheid wel geeft (tenzij Hij er een stokje voor steekt als het echt niet goed is, zoals bij mij gebeurde).
Was dat God, of onbewust je eigen instinct? Maar dat is off-topic. Ik vind het fijn dat jij er zo vast op vertrouwd dat het God was en dat God mensen samenbrengt, ik geloof dat niet.
kurtyo schreef:lalage schreef:[we hebben ons] meermalen verbaasd over wat hij allemaal uitspookte.
Draai het eens om. Verbaas je je ook over die meisjes die toch telkens met hem meegaan, terwijl ze ongetwijfeld doorhebben dat het 'just sex' is?
Lalage schreef:Hoe definieer jij liefde dan?
lalage schreef:Nee, ik vind hem gewoon een hele toffe gozer, kan het goed met hem vinden en er is lichamelijke aantrekkingskracht. Maar echt verliefd... dat heb ik nog maar af en toeIk kan wel regelmatig heel blij worden als ik hem zie en zin hebben om met hem te knuffelen enzo. En ik wil er graag voor hem zijn en hem blij maken en troosten als het nodig is en ... Dat is denk ik liefde
lalage schreef:Maar liefde is iets anders dan verliefdheid. Dat duurt nu eenmaal niet langer dan een paar jaar (uitzonderingen daar gelaten). Denk je nou echt dat ik bij Borkdude ben puur omdat ik verliefd op hem ben?
lalage schreef:Natuurlijk red je het niet zonder liefde. Toch lijkt het me mooi om elkaar trouw te beloven, dat geeft je een extra reden om te proberen niet uit elkaar te gaan.
lalage schreef:Dat vind jij. Ik heb meermalen gevonden dat ik tever was gegaan. En soms voelde ik me daar behoorlijk schuldig over. Maar inmiddels niet meer hoorHet is eigenlijk ook stom om je schuldig te voelen over iets wat heel liefdevol was. Dan was de 'gebeurtenis' op zich niet fout, maar het was gewoon dom om eraan te beginnen in bepaalde situaties. Nouja ik ben het denk ik meer met je eens dan je denkt
lalage schreef:Dat is al de zoveelste keer dat je denkt dat ik iets denk, terwijl dat niet zo is. Ik ben er niet zo zeker van dat God Borkdude en mij echt bij elkaar wil hebben, het had misschien net zo goed iemand anders had kunnen zijn. Maar soms lijken we voor elkaar gemaakt. Ik weet niet precies in hoeverre God de dingen gestuurd heeft, maar dat boeit ook niet. Ik geniet gewoon lekker van m'n relatie
tenzij Hij er een stokje voor steekt als het echt niet goed is, zoals bij mij gebeurde
Was dat God, of onbewust je eigen instinct?
vind het fijn dat jij er zo vast op vertrouwd dat het God was
en dat God mensen kan samenbrengen,
kurtyo schreef:Dat je na 40 jaar nog steeds compleet in de wolken bent. Zo niet, dan zal dat mijn moeite met trouwen en vaste (langdurige) relaties alleen maar versterken. (...)
Niet puur en alleen denk ik, maar ik mag hopen dat het wel meespeelt. Verder, wat is jouw definitie van verliefdheid?
kurtyo schreef:lalage schreef:Natuurlijk red je het niet zonder liefde. Toch lijkt het me mooi om elkaar trouw te beloven, dat geeft je een extra reden om te proberen niet uit elkaar te gaan.
Daar geloof ik niet meer zo in.
kurtyo schreef: Het verschil is dat ik me nooit schuldig heb gevoeld over mijn seksuele contacten.
kurtyo schreef:Terecht dat je daar van geniet. Overigens zeg ik niet dat jij dat perse denkt, ik reageer op een uitspraak van jou:tenzij Hij er een stokje voor steekt als het echt niet goed is, zoals bij mij gebeurde
Mijn reactie daarop:Was dat God, of onbewust je eigen instinct?
kurtyo schreef:en dat God mensen kan samenbrengen,
Ik geloof daar dus niet zo in.
kurtyo schreef:Verder zijn we het op dit punt redelijk eens denk ik zo...
Lalage schreef:Hmz, het is moeilijk om het goed te definieren wat verliefdheid is en wat liefde is. Ik voel me verliefd als ik zo'n lekker warm gevoel in m'n buik heb enzo, dat ik denk: wow wat is hij toch een toffe gozer, lekker ding, blabla. Liefde is breder, dat omvat dat je elkaar trouw blijft, ook al heb je misschien 's een ruzietje. Als ik net ruzie gemaakt heb met Borkdude, dan ben ik absoluut niet verliefd op hem, maar ik hou nog wel van hem.
lalage schreef:huwelijksgebrabbel
lalage schreef:Dan ben ik daar misschien wel een beetje jaloers opAl denk ik dat het vooral zelfbescherming was bij mij, ik kan namelijk wel zwanger raken. En als meisje ben je daar toch altijd nog iets meer de pineut mee dan als jongen.
lalage schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het God was. Want zelf wilde ik natuurlijk wel verder met die jongen. Ik heb niet voor nix 2 jaar met die gozer aangerommeld. En ik heb er superveel voor gebeden. Ik heb heel duidelijk antwoord gekregen en dat was ook nodig, anders had ik wel eerder naar Gods vagere aanwijzingen geluisterd. Je kunt wel allemaal dingen bedenken dat het toeval was enzo, maar voor mij was het overduidelijk, dus het was goed.
kurtyo schreef:Lalage schreef:Hmz, het is moeilijk om het goed te definieren wat verliefdheid is en wat liefde is. Ik voel me verliefd als ik zo'n lekker warm gevoel in m'n buik heb enzo, dat ik denk: wow wat is hij toch een toffe gozer, lekker ding, blabla. Liefde is breder, dat omvat dat je elkaar trouw blijft, ook al heb je misschien 's een ruzietje. Als ik net ruzie gemaakt heb met Borkdude, dan ben ik absoluut niet verliefd op hem, maar ik hou nog wel van hem.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk niet dat dat warme gevoel in je buik (de vlinders etc.) weg zijn na verloop van jaren, althans, dat hoop ik niet. Ik zou niet kunnen leven zonder dat gevoel in een relatie denk ik.
kurtyo schreef:lalage schreef:Ik ben ervan overtuigd dat het God was. Want zelf wilde ik natuurlijk wel verder met die jongen. Ik heb niet voor nix 2 jaar met die gozer aangerommeld. En ik heb er superveel voor gebeden. Ik heb heel duidelijk antwoord gekregen en dat was ook nodig, anders had ik wel eerder naar Gods vagere aanwijzingen geluisterd. Je kunt wel allemaal dingen bedenken dat het toeval was enzo, maar voor mij was het overduidelijk, dus het was goed.
Nu, ik zeg niet dat het toeval was etc. En ik vind het mooi dat je dat gelooft e.d. Voor mezelf (in mijn situatie dus) geloof ik daar niet in. Over jouw situatie kan ik niet veel zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten