Zwanger

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wat krijgen lammetje en vlieger?

meisje
43
65%
jongen
23
35%

Totaal aantal stemmen: 66

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2006 20:23

ow? ik heb bij een gezin gewerkt, die zaten in dezelfde situatie :roll:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 20:26

Wat gek zeg :? Dit was wat ik te horen kreeg van zowel het kraamburo als van de verloskundige..

Maar goed zoals ik al zei ik krijg nu gelukkig hulp van mijn vriendin en schoonmoeder dus het probleem is opgelost :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 14 mar 2006 20:33

ik ben eigelijk in staat om naar jullie toe te gaan en te gaan helpen...
balen dat je zo weinig hulp krijgt.
enne....ik vind het erg knap van je man!!!
sterkte verder!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 20:35

Bedankt! dat vind ik erg lief :)
Fijn dat jullie allemaal zo meeleven 8>)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 mar 2006 20:38

paprikameisje2 schreef:die kraamhulp is normaal!!!

het gaat met kraamhulp richting hulp aan moeder en kind, de rest moet de familie opvangen, of gewoon thuiszorg die je dan extra moet betalen.

Ik had ook hulp van de RST, nu 6 weken geleden en ik kreeg gewoon 64 uur! Met intake gesprek handelde die dame een lijst met vragen af. Als je bijv. borstvoeding geeft krijg je extra punten. Hangt ook van aantal kinderen af dat je hebt en hun leeftijd. Toen ze vroegen of er mantelzorg beschikbaar was heb ik "nee" geantwoord. Dat scheelt allemaal in je puntenaantal.

't Is mijn vierde kind en heb het meeste hulp gehad.

Vind het wel heel raar en vervelend voor je Vlinder. Zeker als je zo last hebt van je bekken en nog 2 kleine kinderen rond hebt lopen.

Sterkte.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 14 mar 2006 20:45

De uren kraamzorg ligt niet aan de RST maar aan de verzekering. Wel is nu standaard 48 uur als je borstvoeding geeft. Zonder bv krijg je meestal maar 32 uur (dacht ik). Maar als ze een intake houden moet je je volgens mij flink aanstellen om wat meer uren te krijgen. Al hoeft vlinder dat niet eens te doen. Ook krijg je meer uren als je een kindje onder de 3 jaar hebt.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 20:49

*Annet* schreef:
paprikameisje2 schreef:die kraamhulp is normaal!!!

het gaat met kraamhulp richting hulp aan moeder en kind, de rest moet de familie opvangen, of gewoon thuiszorg die je dan extra moet betalen.

Ik had ook hulp van de RST, nu 6 weken geleden en ik kreeg gewoon 64 uur! Met intake gesprek handelde die dame een lijst met vragen af. Als je bijv. borstvoeding geeft krijg je extra punten. Hangt ook van aantal kinderen af dat je hebt en hun leeftijd. Toen ze vroegen of er mantelzorg beschikbaar was heb ik "nee" geantwoord. Dat scheelt allemaal in je puntenaantal.

't Is mijn vierde kind en heb het meeste hulp gehad.

Vind het wel heel raar en vervelend voor je Vlinder. Zeker als je zo last hebt van je bekken en nog 2 kleine kinderen rond hebt lopen.

Nou daar snap ik nou helemaal niks van :?
Ik heb ook aangegeven dat ik geen mantelzorg heb en ik heb een kind van 6 jaar en 3 jaar maar ik kreeg er geen extra punten door, er gingen zelfs 6 uur vanaf omdat ik flesvoeding ga geven ( dit i.v.m allergieën)
Ik krijg dus maar 38 uur verdeeld over 8 dagen en niet meer.
Dat zei die vrouw die het intake gesprek deed...
Misschien kan dat nog veranderen als ik bevallen ben en dat ze dan de situatie opnieuw gaan bekijken?
Of weet je dat niet?
Laatst gewijzigd door vlinder op 14 mar 2006 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 mar 2006 20:50

Iemand die gezinshulp krijgt komt eerst in aanmerking voor een intake van het indicatie buro (heeft nu een andere naam) en niet via de thuiszorg. Dit staat los van de kraamzorg af. Soms hoor je nog weleens dat er extra kraamzorg nodig is.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 20:52

Ik hoop het dan maar misschien krijg ik dan alsnog wat extra hulp....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 20:55

Memmem schreef:De uren kraamzorg ligt niet aan de RST maar aan de verzekering. Wel is nu standaard 48 uur als je borstvoeding geeft. Zonder bv krijg je meestal maar 32 uur (dacht ik). Maar als ze een intake houden moet je je volgens mij flink aanstellen om wat meer uren te krijgen. Al hoeft vlinder dat niet eens te doen. Ook krijg je meer uren als je een kindje onder de 3 jaar hebt.

dat klopt dus wel ja! de RST zei ook dat dat landelijk bepaald is door de verzekeringen en je krijgt dus nu standaard 44 uur
En je krijgt inderdaad niet zomaar meer uren zelfs toen ik aangaf dat ik behoorlijk last van die bekkeninstabiliteit heb en de 1e 4 dagen plat moet...maar ze zei ja dat is heel vervelend maar daar krijg je niet meer uren door

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 mar 2006 22:13

Het scheelde bij mij dus dat ik nog een ventje heb van 14 mnd (bij de geboorte) en onze oudste is niet de makkelijkste. Voor een gehandicapt kind krijg je ook weer 2 punten extra. Onze oudste is niet gehandicapt maar vergt veel energie. Hij was met intake gesprek ook zeer irritant aanwezig, helaas, maar in dit geval kwam het wel goed uit :? dat ik die 2 punten kreeg.........

Tijdens de intake was het nog 2005, misschien scheelt dat ook nog?
ja, dat is mijn mening dan he.....

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 14 mar 2006 22:16

dan begrijp ik het al! want het is sinds 26 januari veranderd!
Daarom heb je dus waarschijnlijk nog zoveel uur gekregen.
Ze vertelde nl vorige week dat mensen vorig jaar nog wel maximale uren kregen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2006 23:46

Nieuwegein Leersum is een kippestukje...dus onthou het!!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 mar 2006 19:18

Na een normale zwangerschap met een bloedstollend spannende laatste maand is mijn schoonzus afgelopen dinsdag- op woensdagnacht bevallen van een jongetje met alles erop en eraan en hij heet Bram, volledig vernoemd naar mijn vader :D

Omdat hij niet ingedaald was, werd ze doorgestuurd voor de gynaecoloog, waarna die een aantal uitspraken deed om van te ijzen. Zo zou het kind lichamelijk niet goed zijn enz enz. De hele zwangerschap was er niets aan de hand en in de laatste maand kwamen er dus allerlei dingen bovendrijven, ik ga er verder niet over uitwijden, het was echt vreselijk spannend en de a.s. ouders waren op van de zenuwen (de rest ook trouwens).

Nu het allemaal toch goed blijkt te zijn heeft de gynaecoloog toegegeven in het begin veel te erge dingen geroepen te hebben dan in werkelijkheid aan de hand was... Maar goed, dat is nakaarten!

Bram weegt zo rond de 6 pond en lijkt sprekend op mijn broer, donkere huid en pikzwarte haartjes (zelfs zeer behaarde oortjes :8>) en er zit ook een flink geluid in :). Na de bevalling en gisteren de hele dag heeft hij rond liggen kijken (schijnt mijn broer ook heel erg gedaan te hebben) en weigerde te slapen. Gelukkig vannacht wel, dat hadden de ouders ook hard nodig! Ben erg blij :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 15 mar 2006 20:31

essieee schreef:Nieuwegein Leersum is een kippestukje...dus onthou het!!!

Hoe bedoel je dat?

Terug naar “Archief”