Doe niet zo raar zeg. Over mijnheer Haeckel zullen we het maar niet hebben, want die wilde evolutie door middel van bedrog bewijzen en met dat soort bewijs zal jij het vast ook niet eens zijn. Als een embryo groeit dan wordt op een gegeven moment de wervelkolom gevormd. Die wordt langzaam met vlees overdekt (wat jij afbreken noemt). Als dat niet helemaal dichtgroeit dan hebben we een open rug. Dat zal je geen teken van evolutie noemen, toch? En als het te ver dichtgroeit, dan verschijnt er een soort gezwel en dat wordt door sommigen een staart genoemd. Waar zijn de extra wervels?
Als u dit artikel, waar ik u al meerdere kenen op heb gewezen, had gelezen, had geweten hoe het zit en had u deze vragen niet gesteld. Misschien wordt het tijd dat u dat eens doet.
Hier zijn de wervels:

Voor een uitleg bij het plaatje, zie mijn artikel.
En hoe wil je iets dat zo uitzonderlijk is, een bewijs van evolutie noemen? Net als met die 5 schedels op een rijtje dat 7 miljoen jaar ontwikkeling van de mens moet voorstellen. 5 schedeld maar? Vind je dat zelf niet erg summier?
Blijkbaar kunt u ook niet goed tellen, het waren er 14 (of 12 als de chimp en de moderne mens niet meegerekend worden). Dit is maar een kleine greep uit het fossiele materiaal dat de evolutie van de mens heeft achter gelaten.
Dan zouden er veel meer mensen met staarten moeten rondlopen. Hun kinderen zouden dan ook staarten moeten hebben want zo snel verdwijnt zo'n eigenschap niet. Net als allerlei andere uiterlijke kenmerken, grote neus, oren, kleur haar, lichaamsbouw en ga zo maar door. Dat zijn wel kenmerken die je terug kunt vinden in de volgende generaties.
De mutaties waardoor de staart tot ontwikkeling komt, is zeer zeldzaam en is nog minder gedocumenteerd in de literatuur. Dit is logisch omdat lang niet alle gevallen worden ontdekt. Er zijn inderdaad gevallen waarbij dit fenomenen voorkomt in meerdere generaties, zie mijn artikel.
Ik zag laatst op discovery channel een programma waarin een man te zien was met drie benen en 2 geslachtsdelen. En hoofden met 1 oog, of juist een lichaam met 2 hoofden. Zulke misvormingen komen voor. Het zijn geen aanwijzingen voor een evolutie, net zomin als de staart.
Dit heeft niets te maken met de ontwikkeling van menselijke staarten, zie wederom mijn artikel.
Je zou willen dat het een atavisme is, net zoals Haeckel dat wilde, maar men had hem wel door.
Hedendaagse wetenschap heeft niets meer met Haeckel te maken, behalve dat zijn idee van de recapitulatie is bevestigd door moderne waarnemingen van embryo’s in ontwikkeling.
Nou dat is dan wel een lekkere wetenschappelijke manier van ouderdomsbepaling zeg. De samples zijn zo oud omdat ze uit bepaalde aardlagen komen. En die aardlagen zijn zeker zo oud omdat die samples er in voorkomen.
Je noemt zelf al de steenkool. Als planten afsterven dan verrotten ze. De microben waren er immers eerder dan de hogere levensvormen. Daar blijven niet de afdrukken van over die je in steenkool vindt. De laag planten moet van de lucht afgesloten worden, door een laag daarbovenop. Maar jij zegt dat de bovenste laag jonger is dan de steenkool laag. Ja een paar dagen of weken misschien. Ik vind het echt dom om aan te nemen dat een laag zo en zo oud is omdat het onderaan ligt. De praktijk spreekt dat al tegen. Of er destijds een tropisch klimaat in Nederland was, geloof ik direkt hoor. En dat de aarde uit elkaar gedreven is, geloof ik ook. Maar jij als evolutie aanhanger neemt aan dat het erg lang geleden gebeurd is. Bewijzen kan je dat niet, je neemt dat maar aan. Misschien wel omdat je weet dat de continenten nu met zoveel centimeter per jaar uit elkaar drijven en dan moeten ze zoveel jaar geleden aan elkaar vast gezeten hebben. Je neemt het maar aan en met die aanname wil je dingen bewijzen. Als die aanname niet klopt, dan is jouw bewijs ook ongeldig geworden. Misschien heb ik morgen wat meer tijd hiervoor.
Er zijn nog veel meer technieken die gebruikt worden om de ouderdom van lagen te bepalen, die (toevallig he?) overeenstellen met radio-isotopendatering. Opmerkelijk genoeg gaat u hier niet op in. Ik zal uw geheugen even opfrissen:
· 10.000 jaar: bij het tellen van jaarringen bij oeroude bomen.
· 45.000 jaar: gezien het aantal jaarlijkse sedimentlagen bij het Suigetsu meer in Japan.
· 110.000 jaar: bij het tellen van jaarlijks afgezette ijslagen op Groenland.
· 422.776 jaar: volgens het aantal jaarlijkse ijsafzettingen op Antartica.
· 567.700 jaar: gezien het aantal jaarlijkse afzettingen van calciet bij Devil's Hole.