2 geloven op 1 kussen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

chrisheij

Berichtdoor chrisheij » 06 okt 2004 13:57

Frans schreef:We hebben hier al zo lang een gesprek over, maar de bijbel is hier toch heel helder in....
Ga geen ongelijk span aan. We kunnen dan wel denken dat we het zelf beter weten, dat we het wel aankunnen, maar het werkt niet!!!
Het is anders als je al getrouwd bent en je komt tot geloof.
Maar anders begin er niet aan!

God zegt wie niet voor Mij is, is ......

Hoe kan je daar mee leven?

God zegt: wie niet voor Mij is, is tegen mij en wie voor Mij is die gaat achter Mij en volge Mij en verlochene zichzelf.

Maar dat slaat niet op deze discussie vriend toen God dat zei dat was onder een ander onderwerp.
En ook aan dat "Ga geen ongelijk span aan" daar heb ik zo mijn twijfels over van bedoeld God dat zo?
Dat we niet met een ongelovige mogen trouwen dat geloof ik dus echt niet.
Natuurlijk mag je met een ongelovige trouwen en samenleven.
Ik herinner me die man bij de waterput die daar door God naar toe was geleid om in die "heidense" stad een vrouw te vinden.

En nee het moet niet zo zijn dat je speciaal een ongelovige uit zoekt om die te bekeren, want dat moet geleidelijk gaan op Gods tijd wanneer God dat wil en dat hoeft ook niet per sé in de kerk te zijn.

Waar 2 of 3 vergaderd zijn daar ben Ik in hun midden.
Er staat niet waar 2 gelovigen vergaderd zijn.....

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 okt 2004 18:39

wat moeilijk allemaal!!en wat kost dit ondanks het mooie ook een hoop verdriet!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 12 okt 2004 12:48

ff weer opheldering: Hij gaat sinds enkele weken zelf naar de kerk. Ik ben er blij om. We willen eerst kijken hoe dit gaat, omdat het in eerste instantie wel uit te houden is, maar het een beslissing voor altijd is...
Ik hou zo zielsveel van hem... :wink:
Psalm 25:2 (ber.)

Pieter Bel

Berichtdoor Pieter Bel » 12 okt 2004 12:51

In ieder geval heel veel sterkte, en laten we hopen en bidden dat hij er mag blijven!

boef
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor boef » 13 okt 2004 11:36

heelveel sterkte saartje!! het lijkt mij ontzettend moeilijk om een relatie aan te gaan met iemand die helemaal niet in God gelooft...maar tis idd moeilijk: wat moet je doen als je heel veel van iemand houdt...?
wel denk ik dat het beter is om geen relatie aan te gaan met iemand die niet gelooft in God...geloof neemt zo'n grote plaats in je leven in...geloof IS je leven, als het goed is...! Maar ik kan makkelijk oordelen, ben zelf nooit verliefd geworden op een onchristelijke jongen...kweetnie wat ik in zo'n geval zou doen...!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 okt 2004 15:28

Frans schreef:We hebben hier al zo lang een gesprek over, maar de bijbel is hier toch heel helder in....
Ga geen ongelijk span aan. We kunnen dan wel denken dat we het zelf beter weten, dat we het wel aankunnen, maar het werkt niet!!!

Hoezo kort door de bocht??????????
Dus als je een ongelovige partner hebt kies je dus tegen God????
Tsja....het is verre DE ideale situatie maar dit gaat mij te ver...!

joepie

Berichtdoor joepie » 15 okt 2004 16:41

essieee schreef:

De partner kiest dus tegen God. En als God je boven alles lief is, dan kunt je dat niet verdragen van iemand waarmee je een intieme relatie wil.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 okt 2004 17:14

joepie schreef:De partner kiest dus tegen God. En als God je boven alles lief is, dan kunt je dat niet verdragen van iemand waarmee je een intieme relatie wil.

En Hosea dan? :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 okt 2004 22:45

joepie schreef:
essieee schreef:

De partner kiest dus tegen God. En als God je boven alles lief is, dan kunt je dat niet verdragen van iemand waarmee je een intieme relatie wil.

Dat denk jíj niet te kunnen, maar dat wil niet zeggen dat dat voor iedereen die God liefheeft geldt.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 okt 2004 16:00

Nee, sorry hoor, maar dat hoort voor iedereen zo te zijn die God lief heeft!
Je hoort God meer lief te hebben dan zelfs je eigen vader en moeder.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 okt 2004 16:02

joepie schreef:Nee, sorry hoor, maar dat hoort voor iedereen zo te zijn die God lief heeft!

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom geen relatie met die vader of moeder hoort te willen hebben. Het is dus waar dat je God meer lief moet hebben, maar dat is evengoed zo als je wel een gelovige partner hebt. De conclusie die jij er vervolgens aan verbindt is een persoonlijke, dat kan voor iedereen anders liggen.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 okt 2004 16:08

Aragorn schreef:
joepie schreef:Nee, sorry hoor, maar dat hoort voor iedereen zo te zijn die God lief heeft!

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom geen relatie met die vader of moeder hoort te willen hebben. Het is dus waar dat je God meer lief moet hebben, maar dat is evengoed zo als je wel een gelovige partner hebt. De conclusie die jij er vervolgens aan verbindt is een persoonlijke, dat kan voor iedereen anders liggen.

Dat heeft niets met je persoonlijk te maken, maar alles met hoe God het zou willen.
Want wie zegt dat ik het persoonlijk zou kunnen??
Als God van je vraagt om geen ongelijk span aan te gaan, dan doet Hij dat niet om je te pesten, maar omdat Hij een wijs God is. En weet wat Zijn kinderen nodig hebben.
Ook al zouden we dat persoonlijk misschien anders willen en beter denken te weten dan God.
Maar iemand die God niet liefheeft die is tegen God.
En daar mag en kun je niet mee trouwen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 okt 2004 18:45

joepie schreef:
essieee schreef:

helaass ben het niet met je eens!!!
Wat als je al een relatie hebt, getrouwd bijv. en je partner kiest een eigen weg???

joepie

Berichtdoor joepie » 16 okt 2004 21:47

essieee schreef:De partner kiest dus tegen God. En als God je boven alles lief is, dan kunt je dat niet verdragen van iemand waarmee je een intieme relatie wil.

helaass ben het niet met je eens!!!
Wat als je al een relatie hebt, getrouwd bijv. en je partner kiest een eigen weg???[/quote]

Als je al getrouwd bent en je partner kiest tegen God dan heb je dus een probleem! Maar dan staat er in de Bijbel dat de man geheiligt is in de vrouw of de vrouw in de man.
Maar als je van te voren al weet dat je partner de Here niet wil dienen, dan ga je een ongelijk span aan. En die tekst heb ik al eens in zijn geheel hier neer gezet.
We moeten het niet beter willen weten dan God!
Ook al is die weg misschien in jou ogen wel de moeilijkste die er is, toch wil God dat je die weg gaat.

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 17 okt 2004 16:27

En nog steeds zie ik het niet als een verbod, maar als een waarschuwing gezien de gevolgen die er eventueel aan kunnen zitten. Als je partner echt tegen God is heb je een probleem ja, maar zolang dat niet zo is, is dat probleem er niet.

Bovendien Joepie, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en zelfs voor jou misschien niet altijd te snappen. Misschien heeft God die ene partner wel met eenbepaalde reden op jouw pad gebracht. Weet jij het? Ik denk het niet... Ik zal je vertellen dat ik tijdens mijn relatie Gods leiding duidelijk heb ervaren. En dan kan jij daaraan twijfelen, maar verder kan je er weinig over zeggen. I rest my case.

Terug naar “Archief”