Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 11:12

maar goed, persoonlijk heb ik er niet zoveel op tegen, en niet samenwonen zou ik waarschijnlijk alleen doen voor de buitenwacht....( je kent dat wel, wat moet de kerk er wel niet van denken....schande...ontaarde zoon...ouderlingen over de vloer, een predikant die met het schuim op zijn mond en Gods woord in de hand je komt vermanen.... Mr. Green )
BROEDER! exact het zelfde aan deze kant van de internetpijp :mrgreen:

Als je wilt dan gebeurd het niet, maar wil je het echt niet? Oeh ik wil het maar wat graag, welke jongen (of meisje) heeft nou nooit verlangd om een lekker seks te heben. En is het niet veel makkelijker als je dan lekker alleen samen bent, zonder ouders die overal om hoekjes kijken?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 11:15

nou voor zo'n dominee ben ik niet bang hoor ;)
Het ligt er wel aan of je in het weekend bij je ouders zit of samen op een studentenkamer zit. Natuurlijk is het wel anders om samen een huishouden te runnen, maar moet je alles al getest hebben voor je gaat trouwen? Dat lijkt me niet noodzakelijk. En als je samen op vakantie gaat of in het weekend bij elkaar zit, dan run je ook een huishoudentje samen. Neem alleen al samen boodschappen doen: dan zie je dat de ander misschien wel veel makkelijker geld uitgeeft of juist niet. En je merkt ook of de ander z'n spullen bij elkaar houdt of z'n kleren rijkelijk over je kamer uitstrooit...

Ik denk dat het belangrijk is dat je allebei een tijdje op jezelf hebt gewoond, zodat je weet wat het inhoudt om te 'huishouden'. Dan heb je dat ook van elkaar gezien. En als je dan allebei bereid bent om afspraken te maken over wie waarvoor verantwoordelijk is (en je kunt dat dan ook echt aan de ander overlaten) dan moet je niet bang zijn dat het in je huwelijk ineens onoverkomelijk misgaat.

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 25 okt 2005 11:20

Raido schreef:
Lalage schreef:Je zit echt niet de hele tijd op elkaars lip als je getrouwd bent hoor. Meestal heeft minstens een van de twee toch een baan en anders bestaan er nog 100 andere hobby's. Ik moet er niet aan denken om full-time met z'n tweeen thuis te zitten ;) Terwijl we samen hele leuke vakanties hebben gehad (en ja, ook een die wat minder was).
huh? trouwen is toch seks hebben met elkaar? 8)

Ik ben niet voor seks voor je huwelijk ik ben niet voor samenwonen maar ik zie er geen kwaad in, ik denk dat als je sterk bent en het echt wilt dat je dan geen seks (geslachtsgemeenschap) hoeft te hebben :)

dan moet die mens nog geboren worden...
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 11:24

esra schreef:
Raido schreef:
Lalage schreef:Je zit echt niet de hele tijd op elkaars lip als je getrouwd bent hoor. Meestal heeft minstens een van de twee toch een baan en anders bestaan er nog 100 andere hobby's. Ik moet er niet aan denken om full-time met z'n tweeen thuis te zitten ;) Terwijl we samen hele leuke vakanties hebben gehad (en ja, ook een die wat minder was).
huh? trouwen is toch seks hebben met elkaar? 8)

Ik ben niet voor seks voor je huwelijk ik ben niet voor samenwonen maar ik zie er geen kwaad in, ik denk dat als je sterk bent en het echt wilt dat je dan geen seks (geslachtsgemeenschap) hoeft te hebben :)

dan moet die mens nog geboren worden...

Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Ik slaap nu ook al gemiddeld twee nachten per week in dezelfde kamer als m'n vriend en dat lukt toch ook. Waarom zou het dan ineens niet meer lukken als we meer nachten bij elkaar slapen. Samenwonen gaat heus niet alleen om de seks.

Maar je moet het misschien niet zo zwart-wit zien. Je groeit lichamelijk en geestelijk naar elkaar toe en dan komt het stapje dat je trouwt en in een huis gaat wonen. Die stap moet ook niet te groot zijn, dat lijkt me ongezond (al deden ze dat in de tijd van de bijbel wel).

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 11:35

Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Ik slaap nu ook al gemiddeld twee nachten per week in dezelfde kamer als m'n vriend en dat lukt toch ook. Waarom zou het dan ineens niet meer lukken als we meer nachten bij elkaar slapen. Samenwonen gaat heus niet alleen om de seks.
ach iedereen legt de grenzen wat anders.. Ik ken genoeg ouders die hel en verdoemenis schreeuwen als zoon of dochterlief een weekend bij vriendlief op kamers zou slapen...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 11:36

Raido schreef:
ach iedereen legt de grenzen wat anders.. Ik ken genoeg ouders die hel en verdoemenis schreeuwen als zoon of dochterlief een weekend bij vriendlief op kamers zou slapen...

Daarom moet je ook allebei op kamers gaan ;) ;)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 11:39

8) dat is de beste oplossing, maar natuurlijk niet in het zelfde studentenhuis of in elkaars buurt, want ja het zou toch maar eens in je opkomen om bij elkaar te gaan slapen..

btw, de SV heb je wel achter je, daar gaat het altijd over bij elkaar liggen, een daar komt alleen maar rotzooi van ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 okt 2005 11:44

Raido schreef:

Idd, terwijl bijna iedereen het doet. :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 11:45

Aragorn schreef:
Raido schreef:

Dat is niet waar. Ik ken twee stellen die heel consequent niet bij elkaar op de kamer slapen, omdat ze denken dat ze zich niet kunnen inhouden. Daar heb ik wel veel respect voor.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 11:49

Aragorn schreef:
Raido schreef:

Doen ze dat? ik ken eigenlijk weinig mensen die dat doen, of anders ik ken vast mensen die dat doen maar mij dat niet zeggen :)

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 25 okt 2005 12:25

Ik ken er genoeg hoor...en ja, het gebeurd ook heel veel buiten het zicht van de ouders om. Maar nogmaals, ik vind dat er teveel op de sex wordt gericht, alsof het alleen daar om draait. Toen ik op vakantie ging met mijn vriendin (intussen ex) was de reactie van haar moeder gelijk: Je weet dat wij er op tegen zijn, en als je maar niet zwanger terug komt...!!!! Alsof je dat dus doet op vakantie, en alsof er geen voorbehoedsmiddelen zijn....En als klap op de vuurpijl kijkt ze mij aan, en vraagt ze: kan je wel van mijn dochter afblijven?
Het was dan ook heel verleidelijk voor mij om te zeggen: kan zij wel van mij afblijven.

Enfin, dus een voorbeeld hoe ouders erop kunnen reageren, beetje jammer dus. Ik denk dat het juist door dit soort spastische reacties, de druk veel groter wordt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 okt 2005 12:26

Nouja, ik ken er iig wel redelijk wat die het doen. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 okt 2005 12:30

En als klap op de vuurpijl kijkt ze mij aan, en vraagt ze: kan je wel van mijn dochter afblijven?
Het was dan ook heel verleidelijk voor mij om te zeggen: kan zij wel van mij afblijven.

Enfin, dus een voorbeeld hoe ouders erop kunnen reageren, beetje jammer dus. Ik denk dat het juist door dit soort spastische reacties, de druk veel groter wordt.

Hm ik zou rustig nee hebben gezegt, dat zou ik niet kunnen, ik kan wel uit haar blijven :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 okt 2005 12:30

Kathleen is toch een meisjesnaam?

Mijn vader vroeg ook heel voorzichtig (normaal praten m'n ouders nooit over seks) of het wel goed zou gaan, toen wij onze eerste vakantie al helemaal hadden geregeld. Dus ik zeg: 'Ik slaap toch ook altijd in het weekend bij Borkdude' antwoord: 'Oh, ik dacht dat je altijd op de bank in de huiskamer sliep...' Nouja nee dus, jammer dan.
Ik mocht nooit met een jongen in een kamer slapen in het huis van m'n ouders, maar toen ik op kamers ging en we kwamen samen in het weekend, mocht het ineens wel. Dat was wel maf, maar ze wisten dat wij toch wel in een kamer sliepen. Maar ze weten niet wat we verder uitspoken, eigenlijk wel jammer dat ze niet weten dat wij wachten, maar dat is hun eigen schuld, want ze hebben ons helemaal niet voorgelicht. Ik ben blij dat ik op tijd zelf erover heb kunnen nadenken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 25 okt 2005 13:22

Lalage schreef:Kathleen is toch een meisjesnaam?

Dat vroeg ik me dus ook al af...

Ik ken er trouwens ook die 's avonds laat samen op zijn kamer zitten (als ze het weekend bij zijn ouders zijn) en bij wie de moeder dan om de haverklap met een smoesje binnenkomt - ff checken! :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”