Markie schreef:Mij onderbouwing een stelling van me noemen wordt een gebed zonder eind.
Ik denk dat @mic jouw en mijn argumentatie op een goede manier heeft samengevat. Rest jou de taak om op grond van de bijbel aan te tonen dat het per definitie onmogelijk is dat iemand die zelfmoord pleegt verloren gaat. Wat jij onderbouwing noemt zijn alleen maar voorbeelden waarin het niet zover kwam en zoals al 5x opgemerkt door deze of gene kan je op grond daarvan niet een algemene regel stellen.
Wat je zegt dat je als lid van een kerk het niet eens hoeft te zijn met wat ze verkondigen is nogal krom vind je niet?
Onderbouw dat eens dan!
Dat vind ik niet krom. Er kan nooit een kerk zijn waar je het helemaal op alle punten mee eens bent. Je bent op een bepaalde manier een kerk binnengekomen en blijft daar dan ook omdat je je daar thuis voelt. Maar waarom zou je het dan in alles met die kerk eens moeten zijn? Helemaal niet krom lijkt mij. We mogen zelf ook nadenken, anders begint het een totalitair geurtje te krijgen. Ik voel mij thuis bij mijn ouders, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik het in alles met hen eens ben??!Overigens: is het een officieel gergem standpunt dat zelfmoordenaars verlorgen gaan dan?
Ik vind het een beetje zwak dat je nu mij uitdaagt om dit te onderbouwen terwijl je zelf weigert om jouw beweringen (nog eens) op een heldere manier te beargumenteren...
Ja, inderdaad. Ik heb op de SGP gestemd, maar ben het niet eens met hun vrouwenstandpunt. Voor de rest in grote lijnen wel. Ik zie de logica totaal niet in je opmerking, maar laat ook maar, dit is veel te veel offtopic.Je gaat dus ook op een partij stemmen waar je het niet mee eens bent?
Ik kan dus wel aan het onderbouwen blijven maar daar zul je dus toch geen genoegen mee nemen.
Je hoeft er niet eindeloos mee bezig te blijven, maar begin dan alsjeblieft wel een keer zeg! En dus niet op de manier die jij tot nu toe onderbouwing noemt. Het is ook al meerdere keren gezegd dat dat geen juiste argumentatie is (individueel voorbeeld tot algemene regel stellen: een van de meest simpele drogredenen en debaterstruckjes...