Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 21:50

Bookman schreef:
De veluwe is NIET de betuwe.. (Het zal vanuit de zeeuwse klei misschien hetzelfde lijken, maar NOT!)

Die dominee op de veluwe was zeker Hochem..?

En als je bandjes van andere dominees van de zendingsmarkt haalt ben je natuurlijk gewoon ziek in je hoofd. Ook als verkoper vind ik je maar een beetje een zombie als je je dat laat gebeuren eigenlijk..

Bedankt voor het topografisch onderricht. * vind Aragorn hele slimme jongen* :mrgreen:

Maar Hochem bestaat niet, want dat komt van Googem en dat is het Hebreeuwse woord voor slim. En zo slim vind ik zulke praktijken niet... :?
Het is Hogchem.....zo, heb ik Aragorn ook nog wat kunnen leren. hehe :wink:

die bandjesverkoper had misschien geen keus, als er zo'n zwaargewichtdominee op je afgedragonderd komt dan wil je je bandjes wel afgeven. Ze zouden je nog in de ban mikken..... :roll:

Als die bandjesverkoper nou even zwaar is als die dominee kan het nog wel eens een heel gevecht worden midden op de markt, maar volgens mij moeten we weer even terug naar het topic.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 22:33

Bookman schreef:
De veluwe is NIET de betuwe.. (Het zal vanuit de zeeuwse klei misschien hetzelfde lijken, maar NOT!)

Die dominee op de veluwe was zeker Hochem..?

En als je bandjes van andere dominees van de zendingsmarkt haalt ben je natuurlijk gewoon ziek in je hoofd. Ook als verkoper vind ik je maar een beetje een zombie als je je dat laat gebeuren eigenlijk..

Bedankt voor het topografisch onderricht. * vind Aragorn hele slimme jongen* :mrgreen:

Maar Hochem bestaat niet, want dat komt van Googem en dat is het Hebreeuwse woord voor slim. En zo slim vind ik zulke praktijken niet... :?
Het is Hogchem.....zo, heb ik Aragorn ook nog wat kunnen leren. hehe :wink:

die bandjesverkoper had misschien geen keus, als er zo'n zwaargewichtdominee op je afgedragonderd komt dan wil je je bandjes wel afgeven. Ze zouden je nog in de ban mikken..... :roll:

Dank, dank, ik heb ook zo duidelijk uitgelegd waar wat ligt he.. 8)

Maar ik zou wel weten wat ik zou verkiezen als zo'n zwaargewichtdominee op me afgedragonderd zou komen: liever in de ban dan toe te geven aan deze walgelijke vorm van censuur! :x

henk77

Berichtdoor henk77 » 25 mei 2004 23:30

1e bericht

als jullie er niet uitkunnen komen,dan gaan jullie toch naar de nederlands hervormde kerk?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:03

bestaat ie dan nog??

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:23

Die niet PKN werden, toch?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:24

Adriana schreef:
Het Weermannetje schreef:Nee, dat de genade alleen voor de uitverkorenen is.

Je weet van tevoren toch niet of je uitverkoren bent of niet. Daar mag je volgens mij ook niet mee werken. Je moet blijven bidden en smeken om genade. God laat GEEN bidder staan.

Christus heeft nog nooit gezegd: Ik ben uw ondergang en dood, maar: uw Opstanding en Leven!!

Heeft niks te maken met of je ermee mag werken of niet. De genade kan niet aangeboden worden aan mensen die niet willen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:28

Het Weermannetje schreef:Die niet PKN werden, toch?

Dan moet er toch in hersteld verband voorstaan :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:29

ahuibers schreef:Door de zonde is de mens gebonden geworden in zijn wil en is hij niet in staat het goede te kiezen en het kwade te verwerpen. We zijn onbekwaam geworden tot enig goed en geneigd tot alle kwaad. Wij zijn dood in de zonde en misdaden.

God eist van ons bekering en geloof. Dat is geen wens, maar een eis, anders wordt het Woord Gods ontkracht. We moeten het recht van God leren verstaan dat Hij op ons heeft. Wij vragen niet eerst naar de Heere, maar de Heere vraagt eerst naar ons door middel van de bediening van Zijn Woord. Hij komt vanuit Zijn welbehagen en vanuit Zijn eeuwigdurende liefde tot de zondaar. God roept met kracht en majesteit en maakt ons gewillig om Hem te dienen. Die roep is sterker dan vijandschap, geldzucht en wellust. Als God je uit de duisternis trekt, kun je verstaan dat eruit jezelf geen kracht en vrucht is.

Yep, maar het aanbod van genade komt daarom nog wel alleen tot de uitverkorenen. Dat blijkt heel sterk ook hieruit, omdat God het moet doen. Een mens vraagt niet, dus kan hij het ook niet aangeboden krijgen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:33

[
Heeft niks te maken met of je ermee mag werken of niet. De genade kan niet aangeboden worden aan mensen die niet willen.[/quote]

Sorry hoor maar dit is echt heel on-Bijbels :|

Dan hoef je dus ook niet meer naar de kerk.

(Zegt 1 van de Psalmen niet: er is niemand die God zoekt?)

God mag het onmogelijke van ons ijsen omdat God in het Paradijs niet gevallen is omdat zo maar te zeggen, maar wij mensen wel. Gods eis blijft. En als je er geen gehoor aan geeft ga je verloren omdat je niet gewild hebt dat Jezus Koning over je leven was.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:36

[
Yep, maar het aanbod van genade komt daarom nog wel alleen tot de uitverkorenen. Dat blijkt heel sterk ook hieruit, omdat God het moet doen. Een mens vraagt niet, dus kan hij het ook niet aangeboden krijgen.[/quote]

Hmm weet jij of je uitverkoren bent of niet???

God biedt het ook jouw aan of je het nu accepteerd of niet. Je zit toch elke zondag in de kerk?? Wat doet de dominee dan? preken toch? nou dan biedt God jou toch ook Zijn genade aan!!
Heeft God het niet al gedaan? Hij gaf Zijn Zoon man! Hij gaf de Bijbel! God doet zoveel om jou tot Hem te trekken, alleen ben je er blind voor.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:43

Yael schreef:
Heeft niks te maken met of je ermee mag werken of niet. De genade kan niet aangeboden worden aan mensen die niet willen.

Sorry hoor maar dit is echt heel on-Bijbels :|

Dan hoef je dus ook niet meer naar de kerk.

(Zegt 1 van de Psalmen niet: er is niemand die God zoekt?)

God mag het onmogelijke van ons ijsen omdat God in het Paradijs niet gevallen is omdat zo maar te zeggen, maar wij mensen wel. Gods eis blijft. En als je er geen gehoor aan geeft ga je verloren omdat je niet gewild hebt dat Jezus Koning over je leven was.

Hmm weet jij of je uitverkoren bent of niet???

God biedt het ook jouw aan of je het nu accepteerd of niet. Je zit toch elke zondag in de kerk?? Wat doet de dominee dan? preken toch? nou dan biedt God jou toch ook Zijn genade aan!!
Heeft God het niet al gedaan? Hij gaf Zijn Zoon man! Hij gaf de Bijbel! God doet zoveel om jou tot Hem te trekken, alleen ben je er blind voor.

God biedt het evangelie aan en stelt de genade voor.
Laatst gewijzigd door Het Weermannetje op 26 mei 2004 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 mei 2004 11:44

We willen zelfs helemaal geen genade aangboden worden, dat zegt wel iets over de enorme omvang van onze val. Wie heeft ooit zoiets gehoord?
IK vraag me wel af hoe je ooit aan genade moet komen, als het je niet eerst wordt aangeboden. :cry:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:45

En het Evangelie is GENADE.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 26 mei 2004 11:46

Bookman schreef:We willen zelfs helemaal geen genade aangboden worden, dat zegt wel iets over de enorme omvang van onze val. Wie heeft ooit zoiets gehoord?
IK vraag me wel af hoe je ooit aan genade moet komen, als het je niet eerst wordt aangeboden. :cry:

Het wordt je aangeboden met de wedergeboorte. Eerder heb je het niet nodig. (Jij voor jezelf dan)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 26 mei 2004 11:57

[]

Het wordt je aangeboden met de wedergeboorte. Eerder heb je het niet nodig. (Jij voor jezelf dan)[/quote]

Sorry dit begrijp ik niet, dat je bekeerd wordt is toch al genade of heb ik het mis??

Terug naar “Archief”