Ds. van Voorden over doop en uitverkiezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Ds. van Voorden over doop en uitverkiezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 apr 2014 18:35

mealybug schreef:Inmiddels staat er een preek op Youtube van deze predikant die zegt dat God je Vader niet wil zijn, terwijl andere kerken leren dat hij dat wel wil zijn.
Wat moet een leek daar nu mee, met herders die de kudde in verwarring brengen?

https://www.youtube.com/watch?v=n_mXgtTl-8U

Dat mensen daar in geloven..
Sorry maar je hebt zelf het verstand om de bijbel te lezen.
De preek klinkt wel eng.
Wat een manier van spreken :(

Byte
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Byte » 20 apr 2014 22:02

srry maar kan het niet eens af luisteren... :? wat een verschrikking die stem..
Hij is een schild voor hen die tot Hem de toevlucht nemen.
 Zo ver het oosten is van het westen,zo ver heeft Hij onze overtredingen van ons gedaan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 apr 2014 13:50

Byte schreef:srry maar kan het niet eens af luisteren... :? wat een verschrikking die stem..

Klopt, toch na een minuut of 10 wen je er wel aan. Samen met mijn man heb ik me erover zitten verbazen, waarom toch zo'n toon aanslaan? Vermoedelijk is deze dominee ervan overtuigd dat hij op deze manier zich verootmoedigd voor de Heilige God.

Zelf ben ik opgegroeid in de OGG en ook daar zijn een aantal dominees die op deze toon een preek zonder punten en komma's houden. Ook ouderlingen die preken lazen gingen vooral in het gebed ineens staan 'zingen'. Tot op heden heb ik het niet begrepen waarom. Maar goed. Wil dat dan zeggen dat er geen waarheden gesproken worden?

Ik geloof dat het beide gepredikt moet worden, wet en evangelie. Zal van de tekst best wel eens afhangen of het ene of het andere wat meer naar voren komt. Deze preek werd in de 51ste minuut voor het eerst Jezus Christus genoemd. Verder ging het nog een aantal zinnen over de persoonlijke beleving van de predikant. Behoorlijk eenzijdig dus. Maar, pas er toch voor om deze mensen te oordelen of veroordelen. Ga er asjeblieft persoonlijk mee in gesprek. Of werp je op als evangelist binnen de gergem in Ned. Kwaadsprekerij is geen vrucht van de Geest! Je kan en mag je twijfels hebben, je moet zelfs de enige Waarheid boven alles stellen maar op de man af, of op iemands stem af, betrekkelijk anoniem op dit soort mensen afgeven. Niet doen, kan geen zegen op rusten!

Dit zegt iemand die het zelf ondervonden heeft. Nu moet ik tot spijt en grote schaamte bekennen wat ik misschien wel heel veel van God's kinderen heb aangedaan. Door publiekelijk, openlijk en wel te schoppen tegen hetgene wat mij vroeger voorgehouden werd. Onlangs ben ik zelfs terug gegaan naar de OGG en moest tot grote verrassing ook nog eens horen hoe Christus daar wel degelijk gepredikt werd. Als je maar luisteren wil he ;-)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 21 apr 2014 19:17

d:)b

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 21 apr 2014 19:29

jamillah schreef:Klopt, toch na een minuut of 10 wen je er wel aan. Samen met mijn man heb ik me erover zitten verbazen, waarom toch zo'n toon aanslaan? Vermoedelijk is deze dominee ervan overtuigd dat hij op deze manier zich verootmoedigd voor de Heilige God.

Vermoedelijk niet.
Dat zou nl. totaal integenspraak zijn met de scheuring van 1953 en het feit dat deze groep de enige ware leer meent te bezitten.Dat is allesbehalve ootmoedig of nederig.
3.000.000 ter verheerlijking van je eigen gescheurde kerk is ook geen vrucht, lijkt me.
Aangenomen kinderen mogen ook niet gedoopt worden in dit genootschap.
God's Voorzienighheid zou er verder voor zorgen dat er maar 4 herders werden gegeven.
Hypercalvinisme is ''gaan boven hetgeen geschreven is'', het denkt Gods verborgen Raad en ''onnaspeurlijkheid'' te weten en nog te mogen implementeren ook.
Iemand wiens zonder vergeven zijn, diens zonden zijn ook vergeten, zegt God.
Als dit het ecangelie van Paulus was geweest destijds was het christendom nooit over de wereld verspreid geworden, denk je wel?

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 21 apr 2014 20:11

Volgens mij heb je de woorden van Jamillah niet begrepen...
Ze doen mij weldadig aan in dit topic.

Terug naar “Archief”