Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2012 13:36

paprikameisje2 schreef:Pluk: er is hier geen keus voor scholen> Of reformatorisch, of hervormd of vrijgemaakt en dan openbaar. Reformatorisch past absoluut niet hier, dus valt af. Vrijgemaakt kan ik niet achterstaan en openbaar ook niet, dus blijft hervormd over. Er zijn wel drie scholen, maar als je in een bepaald wijk woont, moet je kind daar naar school. Kortom, weinig keus!

Niet op jou bedoeld hoor ppm, maar jullie hebben in NL wel keus en daar ben ik erg jaloers op! Er is hier of de staatsschool (openbaar) of priveschool :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2012 13:45

@ppm Wat is het verschil tussen de hervormde en vrijgemaakte school? Qua leer zal het toch niet zoveel uitmaken? Qua scholing heb ik altijd begrepen dat de vrijgemaakte scholen goed onderwijs geven, maar heb er zelf geen ervaring mee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 feb 2012 14:13

ajl schreef:@ppm Wat is het verschil tussen de hervormde en vrijgemaakte school? Qua leer zal het toch niet zoveel uitmaken? Qua scholing heb ik altijd begrepen dat de vrijgemaakte scholen goed onderwijs geven, maar heb er zelf geen ervaring mee.

ooh daar is niks mis mee met de school, heb alleen moeite dat er behoorlijk vrij wordt om gegaan in de muziekkeus en daarbij komende feesten. Daarbij sluit deze school ook aan bij de kerk waar ik hoor. Maar mocht het vertrouwen niet terug komen bij de huidige school dan wordt misschien toch nog alsnog de stap gezet om naar de vrijgemaakte school te gaan.
Het is meer een gevoel.

SNap je wel hoor Laura! al zou het voor mij wel makkelijker maken :oops:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 feb 2012 16:04

Hier oudste ook aangemeld voor school.
Je kunt instromen tot 1 april. Als je na 1 april 4 jaar word wacht je tot het volgende jaar.
Kinderen tot 1 oktober gaan in principe door naar het volgende jaar. Bij kinderen die jarig zijn tussen oktober-januari word het per kind bekeken, iom ouders.

Ik geloof dat je een kind eerder wat langer op de kleuterschool kunt laten dan te kort. Onze zoon kan ook al wel tot 20 tellen, kent al de letters van het alfabet, schrijft keurig zijn eigen naam maar ik geloof dat dat niets zegt. Hij wil gewoon graag alles weten en doen. Laat ze lekker kleuteren, er word al genoeg van ze gevraagd. En het wil dan nog niet zeggen dat ze (sociaal-) emotioneel er al aan toe zijn.

Hij is nu 3,5 jaar, ik vind dat hij zich een beetje begint te vervelen thuis. Hebben ze dat bij jullie ook? Hij kon zich altijd zo goed vermaken maar nu moet ik hem echt steeds iets aanbieden en meer met hem ondernemen om er een gezellig dag van te maken. Het 'rommelen in huis en om je heen' is een beetje afgelopen, hij heeft volgens mij meer uitdaging nodig.
Ik geniet ontzettend van hem hoor, maar de dagen duren soms zo lang vind ik.......................

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 feb 2012 16:10

Onze zoon is ook 3,5 en is duidelijk toe aan de kleuterschool. Hij verveelt zich nog niet zo erg thuis, maar zit ook nog 3 dagen in de week op het kdv. Hij zit nu op een nieuw kdv en daar dagen ze hem echt uit. Hij is nl een van de oudere kinderen en daarom mag hij al regelmatig 's middags meelopen op de bso, waar hij straks ook heengaat. Hij vindt dat helemaal fantastisch. Ik ben voor hem er wel blij om dat het straks naar school gaat. Dat is voor zijn zusje ook beter. Zij trekt zich momenteel erg aan hem op en kan dan zichzelf meer ontwikkelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2012 16:54

Dit doet mijn lieve zoon soms in plaats van aankleden. En dan zeggen dat de kat het heeft gedaan...
Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 17 feb 2012 17:37

ajl schreef: Ik ben voor hem er wel blij om dat het straks naar school gaat. Dat is voor zijn zusje ook beter. Zij trekt zich momenteel erg aan hem op en kan dan zichzelf meer ontwikkelen.

Dat is bij ons zo. Zijn broertje is ruim een jaar jonger en ze trekken de hele dag met elkaar op, laten elkaar geen moment met rust. Positief en negatief. En de jongste doet ook de hele dag in alles met de oudste mee, wil het zelfde enz. Als we de jongste even alleen hebben gaat hij zo lekker zijn eigen gangetje.
Ik ben meestal gewoon de hele week thuis, moet er echt op letten om er uit te gaan en leuke dingen te doen.

Ik heb trouwens bewondering voor mensen met een groep gezin! Mijn moeder heeft er 8, vind dat nu ik zelf kids heb zo knap... ;-). En een vriendin van mij is in verwachting van de 5de, ze hebben er dus 4 en de oudste is 6 jaar.
Ik zou dat volgens mij niet kunnen (hoeft ook niet ;-). Maar ja, iedereen is ook anders. Ik word nu soms al zo 'geleefd' vind ik, en dan die gebroken nachten enzo..... Hebben jullie dat gevoel ook?
Zijn hier trouwens moeders met grote gezinnen?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2012 18:12

Vianne is trouwens afgelopen zondag gedoopt. Ik was gelukkig niet zenuwachtig, wat ik wel had verwacht :wink:
Ze was alles heerlijk aan het bekijken, maar het dankgebed vond ze maar niets :p Toen zette ze het even op een brullen om d'r fles :wink:
Afbeelding

leen10
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor leen10 » 17 feb 2012 19:19

Oeps Laura... dat ziet er niet zo leuk uit...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 17 feb 2012 19:46

LauraC schreef:Lief, lief, lief! En RJ lijkt idd wel een klein beertje ;) Kan wel zien dat hij het goed doet op je bv :)

Haha, jah inderdaad. Hij is nu 4 kilo en 55 cm.

Die bril: pfff... en dan heel pedagogisch, rustig e.d. blijven... soms.... ](*,)
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 feb 2012 20:22

wat een geweldige foto's sterretje!!

oei laura! das niet zo fijn!

Vanmiddag was ik aan het aardappel schillen.. roept Matteo ineens: mama kijk eens snel.. staat manoël met 1 been op de leuning en 1 been op de achterkant van de bank... en dan staat ie je lachend aan te kijken :? :?

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 17 feb 2012 20:23

Dippie schreef:Vianne is trouwens afgelopen zondag gedoopt. Ik was gelukkig niet zenuwachtig, wat ik wel had verwacht :wink:
Ze was alles heerlijk aan het bekijken, maar het dankgebed vond ze maar niets :p Toen zette ze het even op een brullen om d'r fles :wink:

Dat viel me inderdaad op: Ze lag echt d'r omgeving te bekijken... Echt een heel mooi meisje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 feb 2012 21:59

trijntjejohanna schreef:wat een geweldige foto's sterretje!!

oei laura! das niet zo fijn!

Vanmiddag was ik aan het aardappel schillen.. roept Matteo ineens: mama kijk eens snel.. staat manoël met 1 been op de leuning en 1 been op de achterkant van de bank... en dan staat ie je lachend aan te kijken :? :?

oef TJ.... sterkte.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 feb 2012 22:13

Lidia schreef:Dat viel me inderdaad op: Ze lag echt d'r omgeving te bekijken... Echt een heel mooi meisje!

Haha, dank je :)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2012 22:47

fijn dat Vianne gedoopt is, dippie, en ze tot op zekere hoogte rustig bleef ;)
Laura, ooh wat naar zeg. Ik kan op zich heel erg veel hebben van Jurian,maar als hij iets moedwillig kapot maakt heb ik de neiging echt boos te worden, en niet rustig te blijven. Dat vind ik zo zonde.

Frederiek heeft zwaaien geleerd. Nadat haar oma een paar keer'daag''had gezegd, en voorgedaan hoe ze moest zwaaien, deed ze het opeens na. We dachten eerst dat het per ongeluk was, maar nu doet ze het al een paar dagen steeds als iemand 'dag' of 'doei' zegt en naar haar zwaait. Dan gaat dat armpje zo schattig op en neer. En maar lachen, heerlijk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”