Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor juffiejuf » 07 jul 2011 13:31

@ dippie; beetje vroeg om te bevallen he? :-D Dromen kunnen soms zo op werkelijkheid lijken. Wanneer heb jij eigenlijk de 20 weken echo?

Hier alles zn gangetje. Volgende week maandagavond de 20 weken echo. Hopelijk alles goed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jul 2011 15:58

@Vpk, wat fijn zeg. Weer door de apk.

Ik moet morgen bloedprikken en dinsdag over een week weer naar de vk. En vanaf dan om de 2 weken. Dan komt het ineens wel heel erg dichtbij moet ik zeggen.

@Juffie, spannend de 20 weken echo.

Verder gaat het hier wel redelijk goed, al merk ik wel dat m'n buik meer gaat groeien en en ook steeds in de weg gaat zitten . :mrgreen: Slapen gaat steeds slechter. :? Dus overdag slaap ik zeker nog 1,5 uur even bij anders trek ik het overdag niet.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 jul 2011 17:31

@juffiejuf: haha, ja dat is zeker! Werd gewoon een beetje teleurgesteld wakker :wink: Ik hoop 19juli de 20weken echo te krijgen!! Vind het best spannend! Hoever ben jij nu precies dan?
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jul 2011 18:15

Tis nog rustig hier hoor...! Hebben morgen eerst nog een 'belangrijke' afspraak en daarna mag de baby komen :wink:
Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren. max 2 weken hopelijk, want ik verwacht niet dat ze me langer laten lopen dan de 40 weken. Maar je weet nooit, als het allemaal nog goed gaat verder is inleiden ook een beetje onzin :)

Evelien: lekker bijtanken hoor smiddags! ik ga ook iedere middag minimaal een uur liggen. Meiden slapen niet altijd maar luisteren lief naar me en spelen dan rustig zonder me te storen (al slaap ik dan natuurlijk niet echt, ik lig wel lekker op de bank)

Dippie: dromen kan wel leuk zijn hé! Al had ik vaak enge dromen en echt onrealistisch. Gelukkig nu niet meer.

Vpk: fijn dat alles goed was, baby kan nog goed draaien natuurlijk, hopen dat het straks netjes naar beneden duikelt :wink:

Juffiejuf: spannend, de 20 weken echo! Nog een weekendje geduld :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jul 2011 22:19

Hier ook alles nog rustig, ben heel moe. Verveel me stierlijk, ik kan niet echt intensief even lekker iets doen want dat gaat lichamelijk niet meer, dus zit heel veel en wat word je daar duf van zeg.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2011 06:43

Sterkte met de laatste loodjes! Brrr die laatste weken zijn niets voor mij, slechter slapen, moeilijk uit de voeten kunnen. Ach, dan ben je extra blij als je mag bevallen :wink: .

Hier gaat alles prima, voel mij goed, kan gelukkig nog alles doen. Ik zwem nog een paar keer in de week en merk wel dat ik daardoor fitter ben en veel minder moe. Hopelijk blijft dat zo. Vanmiddag nog even naar de verloskundige en dan lekker weekend.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 jul 2011 07:07

Wij zijn gister bij de echoscopiste ook weer goedgekeurd. Het niertje wat tijdens de 20-wkn echo te groot was is nu prima. Alleen is onze baby groter dan gemiddeld. Het hoofdje loopt wel 3 weken voor. Maarja, wij zijn ook allebei groot en hebben ook een groot hoofd, dus het is te verklaren:-)

Dippie, geduld is een schone zaak hè? Ik vond het wachten toen ook lang duren, maar nu gaat het ineens heel snel!
Evelien, lekker bijslapen hoor, zeker als het kan. Ik neem nu ook regelmatig een middagslaapje. Soms schrik ik ineens twee uur later pas weer wakker.
Ajl, ik heb de lol van het banenzwemmen ook te pakken. Ik doe het nu ook één tot twee keer per week. Echt heerlijk! Alleen als je uit dat zwembad stapt voel je je echt ineens weer zo zwaar als een olifant...
Schipje en lammetje, succes met de laatste loodjes, ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten. Ik zit zelf nu al zo te hopen dat het eerder geboren wordt. Die buik wordt lastig en ik ben gewoon zo benieuwd naar onze baby!!!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 08 jul 2011 07:13

@ dippie; volgens mij ben ik nu 20 weken en 2 dagen ofzo.

Succes met de laatste weekjes voor sommige!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 jul 2011 21:12

Sterkte met de laatste loodjes meiden!

@Schipje, lastig he!! (toen ik 8 dagen overtijd was werd ik zo sjaga en wist ik niet meer wat ik moest doen dat ik die dag en de 2 dagen erna de hele tijd Rollercoaster Tycoon speelde :oops: (speelde ik vroeger wel eens) en iedere keer dat de draaimolen in beeld kwam en het liedje ging spelen bewoog dochterlief driftig;-)) En manlief stond er hoofdschuddend bij. Dat kon hij nou echt niet begrijpen, zover zinken [-X
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 08 jul 2011 21:42

Even een vraagje; wanneer voelde jullie voor het eerst het baby'tje? Met Hannah voelde ik dat met 16,5 weken wat erg vroeg is voor de eerste is me verteld. Nu heb ik soms het idee het al te voelen, maar eigenlijk is dat nog te vroeg. raraa? ben nu 11 weken
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 jul 2011 23:28

Sterretje schreef:Sterkte met de laatste loodjes meiden!

@Schipje, lastig he!! (toen ik 8 dagen overtijd was werd ik zo sjaga en wist ik niet meer wat ik moest doen dat ik die dag en de 2 dagen erna de hele tijd Rollercoaster Tycoon speelde :oops: (speelde ik vroeger wel eens) en iedere keer dat de draaimolen in beeld kwam en het liedje ging spelen bewoog dochterlief driftig;-)) En manlief stond er hoofdschuddend bij. Dat kon hij nou echt niet begrijpen, zover zinken [-X

Haha! Ik keek de vorige x zo ongeveer alle tv programmas terug. Nu heb ik daar niet zo behoefte aan. Moet van alles uitrusten; na douchen na fruit klaarmaken na dochter op bed te hebben gelegd om dan over twee trappen oplopen maar te zwijgen.:-P het is inmiddels wel iets ingedaalt. Zei vanavond tegen manlief dat het eerste wat ik wil doen als ik weer een beetje in shape mag zijn; een rondje karten, even iets niet zo slooms.:-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jul 2011 09:09

jeepeecee schreef:Even een vraagje; wanneer voelde jullie voor het eerst het baby'tje? Met Hannah voelde ik dat met 16,5 weken wat erg vroeg is voor de eerste is me verteld. Nu heb ik soms het idee het al te voelen, maar eigenlijk is dat nog te vroeg. raraa? ben nu 11 weken

Wat is voelen? bedoel je daar ook mee die plopjes die voelt of het getrap?

Ik voelde zo rond de 14e plopjes. En rond de 20 weken echt wat meer getrap.

Even een kramp vraagje, ik heb regelmatig dat ik s'nachts krampen krijg in m'n voet en onderbeen (kuit). Vannacht was het heel erg dat ik m'n been eigenlijk niet meer uit de kramp kreeg (je slaapt dan en ik raakte n klein beetje in paniek). Volgens mij is er iets wat je dan in bed kan leggen ofzo? Zeep dacht ik? of zijn er nog andere tips?

Hier begint de buik echt een mooie ronding te worden. En het getrap wordt steeds harder. Hier nog geen last van striae op m'n buik (wel op m'n borsten).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2011 10:52

Jeepeecee, ik voelde Frederiek met 11 weken ook al. Die plopjes zeg maar. Dus het kan best :)
Lammetje, hoe gaat het?
evelien, ik heb geen idee wat je er tegen kunt doen, volgens mij had Liefie ook last van kramp 's nachts, misschien heeft zij een idee?

Gister zag ik mijn zwangere collega weer na een paar maanden, zo leuk :D Onwijs mooi zwanger. Erg leuk om zo mee te maken, zeker nu mijn eigen kleintje al geboren is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 jul 2011 12:47

fijn ndw, dat het niertje er nu goed uitzag.

ik dacht bij deze ook het voor het eerst in de 11e week te voelen. 2x met een paar dagen ertussen. maar daarna een paar weken niet, dus of dat het kindje echt was of m'n darmen durf ik niet te zeggen. volgens mij nu vanaf de 16e of 17e week dat ik echt zeker wist het kindje te voelen. overigens is het nu een lekkere druktemaker 8)

vervelend he evelien die kramp. heb het ook wel geregeld als ik een verkeerde beweging maak met m'n been zeg maar. dan voel ik het aankomen en kan ik het meestal net voor zijn of heb ik het er haast meteen weer uit gelukkig.. en als ik op m'n knieën zit heb ik ook snel kramp in m'n tenen..

tjonge, alle patiënten hebben tegenwoordig wel wat over m'n buik te zeggen. gisteren nog een dametje op leeftijd: ach, wat een schattig buikje heb je :lol:
nu beginnen ze ook allemaal te vragen of ik het nog niet zat ben en ja, daardoor word ik het juist zat.. het is op zich nog wel te doen, maar je merkt toch wel dat je een lichamelijk best zwaar beroep hebt. door de hele dag lopen heb ik het 's avonds toch wel in m'n bekken en benen. maar goed, nog 6 werkdagen te gaan, het is echt aftellen nu!

nou schipje, nog even volhouden, het eind is in zicht!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jul 2011 14:43

ik voelde dit keer ook al rond de 12 weken duidelijk de baby, dat waren echt mijn darmen niet :wink: het kan dus wel zo snel, de placenta lag nu ook anders dan bij de vorige 2 zwangerschappen.

vpk: logisch dat je het wel voelt na een dag werken! Ik was ook echt aan verlof toe met 33 weken, terwijl ik nu gewoon weer van alles doe zonder echt veel last te hebben.

Evelien: kramp heb ik ook heel erg gehad, nu gelukkig niet, maar vooral bij Sarah was het heel erg. Je doet er weinig aan, bananen eten, calcium (tabletten), er zijn wel middeltjes maar vrijwel geen een werkt echt 100%. Dit keer kan ik het gelukkig telkens voorkomen, maar ik weet nog wel precies hoe het voelde :(

schipje: echt de laatste dagen/weken nu hé! Merk echt wel dat je ernaar toe begint te leven. Iedere keer je huis opruimen, was wegwerken want stel dat het vannacht komt..... Volgens Sarah ga ik op zondag bevallen, dus morgen of volgende week... ben benieuwd :lol: Ze zegt telkens: op zondag wordt de baby geboren. Hoe ze er bij komt, geen idee. Ik vind het prima in elk geval, morgen of volgende week.

Terug naar “Archief”