Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 12:45

Hier ook een echte poppenmoeder en aangezien ikzelf nooit een pop heb gehad, heeft onze kleine spruit nog steeds geen pop. Wat is een beetje een leuke pop en/of wandelwagen voor een meisje van anderhalf?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 01 jul 2011 12:50

Sylke heeft voor haar eerste verjaardag een rieten poppenwagentje van mijn ouders gehad (traditie: alle kleindochters krijgen met de eerste verjaardag zo'n wagentje), maar ze speelt het liefst met mijn oude poppenbuggy (wie wat bewaart heeft wat :wink: ). Poppen hebben we hier in overvloed, maar meestal moet de beer in de wagen. Als ze met de pop speelt is dat het liefst zo'n stoffen pop.
@vpk: ik heb nog een houten poppenledikantje op zolder staan, ik denk dat ik maar ga proberen die een likje verf te geven en te bekleden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 01 jul 2011 12:57

em heeft 2 bijna dezelfde poppen, ik geloof 'lissi'. de één komt volgens mij van kruidvat en de ander zat bij zo'n buggy van intertoys. die kunnen geluid maken, mamma, pappa, huilen en lachen. ze hebben een stoffen lichaam, en een hard hoofd, handjes en voetjes. voor nu vindt ze dit nog prima. als ze wat groter is lijkt een babyborn ofzo me wel leuk voor haar, maar zolang ze zich hier zo goed mee vermaakt houden we het hier nog maar bij.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 13:33

Bedankt! Op het kdv speelt ze momenteel alleen maar met poppen en barbies en ze begint ze ook al uit te kleden enzo. Alles is baby bij haar en ze wiegt ze ook al echt en klopt ze dan op hun ruggetje. Erg schattig om te zien, maar voor mij echt een openbaring. Ik heb nl nooit poppen, barbies, my little pony's gehad. Dus ik heb geen flauw idee wat leuk is.
mmm eerste maar eens googelen op babyborn ( heb echt geen flauw idee wat dat is.)

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 01 jul 2011 14:42

Josephine hebben we op haar 2e verjaardag een prachtige babyborn gegeven, met haar,enz.
Maar ze speelt het liefst met zachte poppen, die een beetje te bewegen zijn.Ze pakt liever de "oude" poppen van haar zussen...
Een babyborn is voor die kleintjes vrij groot en stijf.

De schoolvakantie is begonnen. Heerlijk!!! De vlag hangt uit!!!
6 weken niet op de klok hoeven te werken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 jul 2011 14:43

Ik vond vroeger poppen wel leuk, maar juist niet die poppen die kunnen huilen. 'k Weet niet hoe oud ik was toen ik er eentje cadeau kreeg, maar toen de huilfunctie werd aangezet ging ik zelf ook meedoen :mrgreen: Nou ja, batterijen eruit en dat probleem was/is ook opgelost...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 16:07

Er is volgens mij zoveel keuze wat poppen betreft dat je het op een duur ook niet meer weet maar het is wel erg leuk allemaal! Alleen Nina is nog een beetje te klein :lol:

Vanmorgen was ik op nacontrole bij de VK was wel erg gezellig ze stond er wel van te kijken dat Nina al zo groot is :D Volgens de VK zit ze aan de milkshake :D
Vanmiddag belde ik even met de doktersassistente over Nina haar vinger (die is ontstoken) ze hadden liever dat ik even langskwam. De HA heeft er even naar gekeken hij kon het nageltje wel lichten maar hij zei ook dat is wel erg zielig probeer het nog maar even met soda.
Volgens de HA zag ik erg wit hij zei is je hb laag (vanmorgen door de VK geprikt 7.0) terwijl hij voor de zwangerschap 9.2 was volgens mij.
Ik moet nu een maand lang staalpillen slikken :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jul 2011 16:22

Op zich is het wel prettig, als je HB weer wat hoger wordt. Na Jurians geboorte moest ik ze van de gyneacoloog ook slikken, maar toen ik las dat je er obstipatie van kunt krijgen heb ik ze snel weggestopt, want daar had ik echt geen zin in :oops:
Dit keer heb ik nog een stukje meer bloed verloren, en moet ik voor ik op nacontrole ga weer bloedprikken. Geen idee wat ze dan willen, want ik voel me op zich aardig goed.

ben je trouwens bij je eigen vk geweest liefie? Niet bij de gyneacoloog in het ziekenhuis?

Frederiek doet het vandaag weer helemaal goed gelukkig. Ze heeft in de kinderwagen liggen slapen, heel goed gedronken, maar heeft er wel meer dan 4 uur tussen laten zitten. Maar na 3 uurtjes wilde ze gewoon nog helemaal niet, ze sliep nog zo lekker. Nouja, dan maar op verzoek wat later voeden. Nu ligt ze heerlijk in de box, maar dan ingevouwen in het voedingskussen, en dat lijkt ze heerlijk te vinden. het is denk ik echt die geborgenheid die ze nog zoekt, wat natuurlijk alleen maar logisch is.

Vanmiddag zijn mijn zusje en moeder hier geweest, zodat zij op Jurian en Frederiek konden letten en ik heerlijk anderhalf uur naar bed kon. Dat heeft me wel weer goed gedaan :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 16:40

@MissF ik had een recept van de arts in het ziekenhuis meegekregen maar ben ze ook niet gaan slikken omdat ik daar ook bang voor was met al mijn hechtingen :lol:
Maar nu durf ik het wel aan. Ik mocht ook bij de gyn op nacontrole maar vond het bij mijn eigen VK veel leuker en hun ook :wink:
Fijn dat het zo goed gaat met Frederiek! Nina vond de box eerst ook helemaal niks pas na een week of 4 in de kinderwagen lag ze wel heel graag en nog steeds.
Lekker dat je even naar bed kon en lekker geslapen hebt knap je echt van op! Is Jurian jaloers op zijn zusje of helemaal niet?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 01 jul 2011 18:12

@ liefie; kun je dan beter geen floradix slikken? Krijg je geen obstipatie van

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 19:23

@juffiejuf dat heb ik gedaan maar heeft weinig geholpen ga nu gewoon de pillen van de HA uitproberen

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2011 20:45

@liefie 7.0 is niet te laag toch? Volgens mij is dat voor een vrouw wel oké. Wel aan de lage kant, maar niet te laag. Ben benieuwd wat die van mij is.
Was na bloedtransfusie 4.8, ben benieuwd of ze bij de nacontrole gaan prikken.
Ik moet dinsdag voor de nacontrole, naar de gyn. Ben wel erg benieuwd of ze nog een reden hebben kunnen vinden voor het plotselinge bloedverlies, wil eigenlijk wel weten of daar nog consequenties aan verbonden worden, ook met het oog op een mogelijke volgende keer. Het geeft me namelijk niet echt een heel gerust gevoel. Ook niet omdat ik al een keer eerder een jaar lang gevloeid heb, wat ze niet gestopt kregen, en cystes/poliepen etc heb gehad. :-k Maar dat was in een ander ziekenhuis, dus die geschiedenis hebben ze niet.
Daarna nog even een afspraak maken bij de vk, zij vonden het ook leuk als ik het nog af kwam sluiten, en zij willen ook graag weten hoe het bloedverlies is ontstaan.

Wat zielig trouwens van Nina's vingertje! Merk je dat ze er last van heeft?

@MissF is Frederiek al op geboortegewicht? Toen Floris dat nog niet was moest ik 'm ook wakker maken, kwam hij nooit uit zichzelf. Nu laat hij er meestal korter dan 3 uur tussen zitten..
Heerlijk, dat je even kon slapen! Lijkt me wel pittig dat dat niet zo goed kan met een wat ouder kindje al! Ik heb echt de eerste weken volop 's middags geslapen, en van de week zelfs nog een keer. :-oo

@AG fijn dat Ilona toch naar de school van jullie keuze mag!

Wat hangmatjes betreft: Floris vindt dat ook fijn! Daar ligt hij echt in, geeft ook een veilig gevoel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 jul 2011 20:54

@ jannoek Hoe is het nu met Floris? Huilt hij al wat minder?
Kan mij voorstellen hoor dat je je zorgen maakt over het bloedverlies. Hebben ze niet verteld waardoor het kwam, loslatende placenta ofzo of was dat het niet?

En over dat slapen 's middags; ik ben aan de ene kant blij dat wij ze zo snel achter elkaar krijgen. Tussen 13.00- 15.00 uur is het hier gewoon volkomen rust. Als ik moe ben, stap ik dan ook even in bed....wel zo fijn.

@ AG fijn dat Ilona toegelaten is.

@ liefie wat zielig voor het vingertje van Nina!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 jul 2011 21:00

@Jannoek nee mijn hb is niet super laag maar de HA vond het beter dat ik ijzerpillen ga slikken omdat hij vond dat ik zo wit zag mijn moeder heeft het ook al een paar keer gezegt als ik van alles gedaan had dat ik zo wit zag (voel er zelf niks van)
Jou HB was wel erg laag! Heb je het idee dat hij al wat hoger is? Kan begrijpen dat je graag wilt weten waardoor dat bloedverlies kwam. Hoe is het met Floris is hij al wat rustiger en het huilen merk je daar al verschil in?

@AJL Nina heeft volgens mij geen last van haar vinger ze kan nog heerlijk knijpen in elk geval :lol: Net is ze een poos onder de douche geweest met mijn man en ik zag net dat het pus weg is scheelt in elk geval weer veel druk.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 jul 2011 21:05

@ajl volgens mij heeft hij vandaag een regeldag, dus is dat niet een goede maatstaf. ;-) Hij wil steeds eten. Net na een voeding begint hij al weer op z'n handjes te sabbelen en als het te lang duurt gaat hij huilen ;-).
Gisteravond huilde hij nog wel flink, maar de osteopaat had ook gezegd dat hij de eerste twee dagen nog wel huilerig zou zijn van de behandeling, en omdat de pijn gewoon nog niet weg is. We hebben tips gehad over hoe vast houden, en dat lijkt hij wel oké te vinden, zodra hij maar niet hoeft te liggen, dan huilt hij zo, ook al lag hij te slapen... Dan heeft hij echt pijn.
Nu zit 'ie in z'n wipstoeltje lekker te lachen en te vechten tegen z'n slaap, dus dat is prima :)

Kan me dat wat slapen betreft goed voorstellen ajl! Groot gelijk dat je dat doet! 2 kleine ukkies en een zwangerschap lijkt me best heftig. Sowieso, drie kids snel op elkaar, maar 'voor later' lijkt het me wel heel leuk!

Terug naar “Archief”