Refowebkids deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 11

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 13:55

Ik word heel gelukkig van al die laat zindelijke kinderen :mrgreen:

We hadden het er net nog over. We zien het wel, hij riep net ineens 'WC' ("WeeTee") en ja hoor, een plas in de wc. Lang leve de luier-onderbroeken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2010 13:58

Mijn oppaskindje die vindt het maar al te fijn om nog een luier om te hebben. Het is vooral handig (tenminst dat vindt ik :oops: ). Zij heeft echt 5 poepluiers op een dag, als het er niet meer zijn. Wel handig als je bijv. naar de winkel gaat. Hoor je ergens tussen de rekken: mama ik moet even poepen hoor. :lol: Erg handig dan zo'n luier.
(zij is bijna 3)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2010 13:59

Over poepluiers gesproken, een lieflijk aroma vervult deze ruimte.

Ik HAAT poepluiers. Even manlief roepen, hoor 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 aug 2010 14:34

Ik vind luiers juist helemaal niet handig, wat betreft poepen. Bah.
Ben blij dat het op de wc gebeurt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 14:55

Galateia schreef:Ik word heel gelukkig van al die laat zindelijke kinderen :mrgreen:

We hadden het er net nog over. We zien het wel, hij riep net ineens 'WC' ("WeeTee") en ja hoor, een plas in de wc. Lang leve de luier-onderbroeken :mrgreen:
jongens zijn over het algemeen later he!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2010 18:29

hier nog eentje die te jong is voor zindelijkheid, maar ik onthou al die tips hier maar vast :)
jurian zit wel graag elke avond even op zijn potje. Mijn moeder was er pas, en toen we hem naar bed brachten zei ze: moet je nu nog op het potje? En vol trots liet hij haar zien dat hij, met luier en al, op het potje kon zitten, waarbij hij heel hard 'pssssssss' riep. Wij enthousiast natuurlijk ;) Maar nu wil hij liever op de wc zitten, want tja, dat doen papa en mama natuurlijk ook, maar als ik hem niet beet hou zakt hij er zo in, haha :D En hij wil natuuuuurlijk los zitten. Dat is geen succes ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 aug 2010 18:45

Is zo'n brilverkleiner dan niets? Nu in de aanbieding bij de KV. ;)
Dat gebruik ik ook bij Ilona.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2010 18:50

Michael is bang voor de brilverkleiner ;) Maar die heeft niet van die smalle billetjes gelukkig dus dat gaat best. Ik hoef 'm nu ook niet meer vast te houden ofzo.
Hij zit nu echt in die fase waar hij eigenlijk nog best wel kan slapen tussen de middag, maar dan wel 's avonds doorfeest. Als hij niet slaapt overdag, ligt hij om half 7 te snurken. Als je hem een half uurtje laat slapen (waardoor hij gezellig blijft ;)), dan is 'ie wel meteen tot half 9 wakker. Dus....keuzes keuzes :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 18:50

hier ook een brilverkleiner! we hebben nooit een potje gebruikt!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2010 19:05

Wij gebruikten vroeger ook nooit een potje hoor, maar ik kreeg dit ding van de buurvrouw en zette hem zonder na te denken in de badkamer, het zou vast wel eens van pas kunnen komen, maar Jurian ontdekte hem dus en vindt hem erg leuk. Maar een brilverkleiner is wel een idee, maar voorlopig vind ik het wel prima hoor, hoeft hij echt nog niet zindelijk te worden. Dan moet hij eerst maar goed kunnen zeggen dat hij naar de wc moet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 aug 2010 19:11

LauraC schreef:Hij zit nu echt in die fase waar hij eigenlijk nog best wel kan slapen tussen de middag, maar dan wel 's avonds doorfeest. Als hij niet slaapt overdag, ligt hij om half 7 te snurken. Als je hem een half uurtje laat slapen (waardoor hij gezellig blijft ;)), dan is 'ie wel meteen tot half 9 wakker. Dus....keuzes keuzes :?

Ilona slaapt nu niet meer 's middags, omdat ze dan anders inderdaad 's avonds niet meer wil slapen.
Nu gaat ze om 19:30 naar bed, en slaapt direct. Terwijl ze anders bleef roepen, met allerlei smoesjes. :)

Ik mis dat rustige momentje overdag wel. :puh:
Maar goed, ze is niet chago overdags, en slaapt 's avonds meteen... is ook veel waard.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2010 19:27

julia gaat en smiddags nog naar bed. Nu moet ze ook gewoon, anders ga ik het niet redden, de ene keer slaapt ze wel, de anderekeer ligt ze lekker te spelen. Op aanraden van de wijkverpleeg diehier van de week was, ga ik er zeker mee door. Ze gaf aan dat julia echt een time out op een dag nodig is! dus.. van 12 tot half drie lekker naar bed, en vervolgens van zeven tot de volgende morgen half acht. Vaak is ze wel eerder wakker, maar gaat ze lekker liggen rommelen in bed.

Hier ook een meisje wat niks geeft om op potjes te plassen. Ze komt bij me staan met luier om en zegt dan: juja gaat nu plassen... en als ik dan de pamper voel.. voelt die warm aan, dus.. idd... die plast dan, en ookmet poepen, even wachten zegt ze dan, juja moet even poepen, en als ze klaar is komt ze met billedoekjes en luier aan. Overigens is ze weer aaan het kwakkelen, hele vieze luiers, zal hetniet nader verklaren, en huilerig.. klaagt ook over sele buik!

galiateia: ik weet niet of ze bij jullie in de buurt het merk bakaboe verkopen, dat valt ook altijd heel smal en is niet duur. Maar je moet net de winkels bben die het verkopen. Hier wordt het verkocht door de winkel genaamd: 'de hier' Julia is nl ook smalletjes, en de kleetjes van de WE vallen ook smal, maar zijn wat duurder. Ovrigens blijven die wel goed in de was.

AG: Hier ook roepen met tig smoesjes, telkens wordt het opnieuw geprobeerd, maar we zeggen altijd. Lekker gaan slapen. En danga ik ook vaak niet meer heen, met wat voor smoesje dan ook, wel ga ik beneden beetje luidruchtig rommelen, zodat me mij wel hoort.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2010 20:14

@PPM: Michael heeft dat rustmomentje ook nodig (en ik ook ;)) maar ja, dan zit je wel 's avonds met de gevolgen. Hij kan nl overdag niet stilzitten dus tegen 3en is hij echt zo moe, dat hij niet meer te genieten is. Echt een dilemma dus :? Nu met manlief thuis gaat het wel, dan kunnen we samen Michael afleiden en door de middag heen trekken. Hopelijk is het een fase waar hij snel doorheen gaat.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 aug 2010 20:23

@ Galateia: Onze 4 jongens waren ook allemaal rond 3,5 jaar pas zindelijk hoor! Vanaf dat ze 2,5 jaar waren, probeerde ik af en toe eens of ze er al aan toe waren om zindelijk te worden, maar als ze na een dag of 4 proberen nog elk half uur op het potje/de wc gezet moesten worden omdat ze het anders in hun (luier)broek deden, stopte ik er weer mee. Veel te veel gedoe naar m'n zin :wink: . Op een gegeven moment viel het kwartje wel en waren ze binnen een paar dagen dag en nacht zindelijk. Bij onze dochter had ik het tot kort voor haar derde nooit geprobeerd, maar het leek me toch wel leuk als ze voor haar verjaardag zindelijk zou zijn. 2 weken ervoor begon ik en 3 dagen later was ze zindelijk :wink: . Dat ze bij ons 's nachts en overdag tegelijk zindelijk zijn, is volgens mij wel redelijk bijzonder. 1 zoon heeft (ook nu hij al 8 is) in spannende periodes weleens een nat bed 's nachts, maar het gaat ook regelmatig weken en soms zelfs maanden achter elkaar goed.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 13 aug 2010 20:27

@PPM: Ik vond die momenten 's middags zelf ook heerlijk. Helaas is het middagslaapje er hier niet meer bij als de kids zo'n anderhalf -2 jaar zijn :mrgreen:. Dochterlief van bijna 8 maanden slaapt zo'n 3x per week 1 x per dag en de andere dagen slaapt ze 2x. Dat is volgens mij ook erg weinig, waarschijnlijk is het dus ook geen kind die haar moeder over 2 jaar nog een rustig middaguurtje gunt :mrgreen:

Terug naar “Archief”