Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor kwebbel » 05 aug 2010 19:17

ik had er eentje van een andere energiemaatschappij. Die poeier ik altijd af met: "Ik kijk eerst op internet wel even." En dan zeggen ze dat ik minder betaal maar er was er één aan de deur die zat zelf wel bij een andere maatschappij omdat het bij hem goedkoper was. Ja doei, echt niet! Ik zeg altijd dat ik niet in m'n eentje ga beslissen. Dan komen ze op het meest irritante tijdstip aan de deur en helaas dan zijn we er niet.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 05 aug 2010 20:09

Acire schreef:
Daatje123 schreef:Wij betalen 60 euro aan Greenchoice, 15 euro water en 127 euro stadsverwarming. Krijgen wel elk jaar wat terug gelukkig...

Ho eens! Ik betaal 23 euro aan Greenchoice en krijg bijna de helft daarvan nog terug. Jij betaalt toch ook alleen electriciteit aan hun, of zit daar ook gas in?

Wij krijgen ook nog wel wat terug hoor. Maar een hoekwoning van 120 m2 scheelt ook wel weer. Gas zit er niet bij, wij hebben verplicht Eneco voor de stadsverwarming.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 aug 2010 20:33

Zo, ben ik ff blij met m'n bunker in het midden ;) Scheelt dus aanzienlijk.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 aug 2010 11:13

Zucht. Wij kregen een herinnering van UPC dat we een rekening niet zouden hebben betaald.
Een week of twee geleden kregen we al een foutieve herinnering met een te hoog bedrag.
Over gebeld: was inderdaad hun fout. We moesten het wel eerst betalen en dan zou het op de volgende rekening in mindering worden gebracht. Die dag werd onze digitale tv er al uit gegooid en konden we niet meer bellen, alleen nog gebeld worden. 3 Dagen na de betaling was dat opgelost. Nu, een week later, krijgen we dus wéér een herinnering over diezelfde rekening, plus €20 herinneringskosten! Ze lopen dus 10 (!) dagen achter met administratie terwijl ze brieven versturen over herinneringen. Bizar gewoon. Ze hebben wel gezien dat we hebben betaald, omdat anders de tv en telefoon niet opnieuw geactiveerd zouden zijn. Waarom wordt dat dan niet administratief verwerkt?
Ik heb echt zo'n hekel aan van die rommelige bedrijven. Vreselijk bureaucratisch, het ligt altijd aan en ander en uiteindelijk kun je als klant altijd voor gaan schieten voor hun fouten =; Grrr.

Tot zover mijn stoomafblaasbetoog :P
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2010 11:15

ach ja.. das UPC he.. Bij Toob op zn werk hebben ze meer als de helft van de tijd ook geen internet.. bij mn ouders lag het er ook zo vaak uit.. enz..

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 13 aug 2010 11:17

Tsja nou, Marnix heeft altijd al UPC gehad, nooit problemen. En bij zijn ouders ook nooit.
Wij hebben niet echt gedoe met verbindingen enz, maar nu dus vooral met betalingen.
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 aug 2010 12:48

Da's bij die grotere bedrijven wel vaker een probleem, dan werken verschillende afdelingen langs elkaar heen. Dat is bij KPN bijvoorbeeld ook zo (daar heb ik nog steeds een spookstatus op mijn oude adres geloof ik). Op kantoor hebben we met dat soort bedrijven onwijs veel gedoe, omdat je als curator een brief verstuurd met het verzoek de vordering in het faillissement in te dienen en een verzoek (aan vaak een andere afdeling, zo willen ze dat dan) om de dienstverlening stop te zetten en vervolgens blijven de maandnota's binnen lopen en daarna komen ook de herinneringen... je schrijft ze vaak 5x aan voor het een keer landt en verwerkt wordt en soms gaat het gewoon 't hele faillissement zo door. Vind je het gek dat we op d'n duur geneigd zijn te stoppen met terugschrijven...? (Tot zo ver míjn frustraties 8))
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 aug 2010 12:32

@TJ: wat doet Tobias voor werk nu?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 01 sep 2010 20:24

@ Daphne, gaat het financieel beter bij jullie? Ik hoop het!

Volgende week komt onze nieuwe keuken, daar gaat weer een stuk spaargeld. Gelukkig hebben we de oude keuken via mp kunnen verkopen. Scheelt toch weer. En natuurlijk wil ik dan ook een nieuwe zeeppomp, voorraadpotten voor koffie, thee en suiker en eigenlijk een nieuwe vloer. Denk dat het al met al wel in de papieren gaat lopen.

Hebben jullie wel eens gekeken op de buffer van Nibud welk bedrag ze aanraden als buffer (spaarrekening)?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 sep 2010 18:51

Wij hebben ook een heerlijk financiele meevaller: mijn man werkt bij een bank en nu hebben we onze hypotheek bij die bank overgesloten tegen personeelscondities. Scheelt zo bruto 300 euro in de maand :shock: Echt bizar! Maar wel goed te gebruiken :D We kwamen er van de week ook net achter dat we van de belasting ook nog eens aardig wat geld terugkrijgen ivm mijn studie en het ouderschapsverlof van mijn man...heerlijk hoor!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 sep 2010 21:21

Merisja schreef:Wij hebben ook een heerlijk financiele meevaller: mijn man werkt bij een bank en nu hebben we onze hypotheek bij die bank overgesloten tegen personeelscondities. Scheelt zo bruto 300 euro in de maand :shock: Echt bizar! Maar wel goed te gebruiken :D

Wel fijn zoiets, maar ook weer niet flexibel... Mijn man kon ook via zijn werk een hypotheek tegen een gunstige rente afsluiten, maar als hij weg zou gaan, wordt de rente omgezet tegen de dan geldende marktrente....... Wij betalen nu dus iets meer bruto dan wanneer we een hypotheek bij zijn werk zouden afsluiten, maar mijn man heeft wel de vrijheid om weg te gaan als hij een betere baan kan krijgen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 03 sep 2010 16:51

Bumba schreef:
Merisja schreef:Wij hebben ook een heerlijk financiele meevaller: mijn man werkt bij een bank en nu hebben we onze hypotheek bij die bank overgesloten tegen personeelscondities. Scheelt zo bruto 300 euro in de maand :shock: Echt bizar! Maar wel goed te gebruiken :D

Wel fijn zoiets, maar ook weer niet flexibel... Mijn man kon ook via zijn werk een hypotheek tegen een gunstige rente afsluiten, maar als hij weg zou gaan, wordt de rente omgezet tegen de dan geldende marktrente....... Wij betalen nu dus iets meer bruto dan wanneer we een hypotheek bij zijn werk zouden afsluiten, maar mijn man heeft wel de vrijheid om weg te gaan als hij een betere baan kan krijgen.

Tuurlijk, als hij weggaat bij de bank krijgen we een nieuwe hypotheek tegen de dan geldende rente. Maar hij is vooralsnog voorlopig echt niet van plan om weg te gaan. En dan nog, de tijd die we nu veel goedkoper zitten is toch mooi meegenomen! :D Even flink sparen is ook wel eens lekker.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 sep 2010 11:23

Daatje123 schreef:Hebben jullie wel eens gekeken op de buffer van Nibud welk bedrag ze aanraden als buffer (spaarrekening)?

ja, ik heb 'm net uitgerekend maar vind het wel wat overdreven. Wellicht gaan ze er vanuit dat je, als je wasmachine stuk gaat, een nieuwe nodig hebt van Miele, ipv de tweedehands wasmachine voor 110 euro die wij laatst hebben gekocht. En dat je een auto hebt met bijbehorende kosten, én dat je nieuwe meubels koopt ipv tweedehands wat op te scharrelen. Ik kan me geen financiele tegenvallers bedenken waar we met onze buffer niet uit zouden komen, terwijl onze buffer toch maar een kwart is van de buffer die het nibud aanraadt.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2010 12:59

Wij hebben momenteel nog helemaal geen buffer. Wij werken pas 4,5 jaar ( zijn op latere leeftijd gaan studeren en waren resp 27 en 32 toen onze studies waren afgerond) en hebben de afgelopen jaren een huis gekocht, commpleet ingericht, werkgarderobes aangeschaft, beide een tweedehands auto en 2 kinderen gekregen. Dus echt buffer opbouwen is nog niet gelukt en komt over 2 jaar ongeveer wel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2010 18:43

Wij komen wel aan die buffer die het Nibud ons adviseert zie ik net. Maar we krijgen ook elk jaar flink terug van de belasting omdat we onze hypotheek elke maand bruto betalen. En dat sparen we dus elk jaar. Maar er komen ook enorme kosten aan voor het vernieuwen van het dak, de zolder en de trap, dus die buffer zal waarschijnlijk volgend jaar weg zijn, en zodra we dan weer een buffer hebben zal die ook wel op gaan aan het volgende verbouwingsdoel. Maar we verdienen beiden genoeg elke maand om van rond te komen, en zouden in principe elke maand kunnen sparen. Dat doen we nu niet, maar als onze spaarrekening echt bijna leeg is, dan gaan we wel weer iets soberder leven en sparen we wel weer, want ik word een beetje panisch als we zonder spaargeld zitten, al slaat dat nergens op, want van mijn loon kunnen we echt zat kleding en eten kopen, verbouwen is niet zo perse nodig dat het meteen moet, een wasmachine koop je idd ook voor 150 euro wel in geval nood, een stofzuiger ook, en verder zou ik niet weten wat opeens kapot moet gaan waardoor we het meteen nieuw moeten kopen. Nouja, de ketel dan, maar die komt er binnenkort toch al, dus die kan voorlopig weer mee.
Dan vind ik duizenden euro's spaargeld als buffer toch wel een beetje overdreven
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”