Nette kleding voor kerkbezoek hoeft helemaal niet zwart te zijn ! Maar ik kan me wel voorstellen dat bep mensen dat doen. Dat vinden zij. Waarom zou dat niet mogen ? Het is HUN uiting van hun geloof. Het lijkt erop of ik bij een minderheid hoor (ha ha en dat op refoweb) die kleding gewoon wel belangrijk vind.
Mijn voorbeelden worden overdreven gevonden ?
Mijn man komt vanwege zijn beroep bij heel veel bedrijven en ziet dan dat er nog wel degelijk kledingcultuur is. Op banken ! Op grote kantoren ! Maar ook op kleinere. Hij is kleurenblind en trekt dus gezellig alles bij elkaar aan, dus savonds hang ik maar een set bij elkaar voor de volgende ochtend.
Als ik weet dat hij naar bep bedrijven moet, pas ik die kleding daar op aan.
Als het informeel is, dus naar een bouwbedrijf, gewoon in een bouwkeet, staat het belachelijk als hij in grijze broek blauw colbert verschijnt.
Wat is er nou toch mis met aanpassen ?
Ik hoor hier steeds geluiden van: dat moet ik zelf weten.
Jaha, natuurlijk, maar nogmaals, er wordt soms iets van je gevraagd. Dat is niet altijd aanwijsbaar, soms moet je het aanvoelen.
Ik trek donkere kleding aan naar een begrafenis, maar als ik merk dat er eigenlijk een wens is dat iedereen in het wit moet komen, dan doe ik dat, niet omdat het mijn overtuiging is, maar omdat ik de wens van die ander respecteer.
Op een bruiloft daarentegen, hoor je niet in het wit te gaan, ook al is de bruid in het rood ! (wat je tegenwoordig vaak ziet)
Ik zie regelmatig dat het fout gaat, vooral szomers.
Ik heb geen moeite om szomers met blote benen onder een zomerjurk naar de kerk te gaan, maar zijn we op vakantie, en bezoeken we een ger gem of herst herv kerk, dan doe ik panty's aan. Ik ben dan te gast en zou niet willen dat ik voor een ander een ergernis zou zijn. Dat hoort ook niet !