Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 08:27

nou wij hebben zeg maar de kerkdienst en receptie. :wink:

Je wilt iedereen uitnodigen. En daarom houden wij een receptie (waar echt iedereen welkom is) direct na de kerkdienst.

We hebben (yes) een locatie waar we de trouwdienst en receptie kunnen houden (op 1 locatie).

Nu kunnen we dus verder met wat we willen etc.
Laatst gewijzigd door Evelien op 30 jun 2008 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jun 2008 08:27

en burgelijk huwelijk dan?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 08:29

die vindt plaats op een andere dag.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jun 2008 08:32

oke, daar hebben wij ook even aangedacht maar het idee laten varen.
EEn burgemeester wil ons trouwen en we willen in Slot Zeist. Deze is niet 1 vna de goedkoosten en vinden het zonde om dat dan te doen voor een paar mensen. Dus toch maar met de hele stoet eerst naar Zeist op de dag zelf.

Wanneer doen jullie de ringen om, in stadhuis of in de kerk?

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 jun 2008 08:43

Pasgeleden las ik in een boekje dat de ringen bij het burgelijk huwelijk horen, en dus niet in de kerk uigewisseld mogen worden. Het burgelijk huwelijk wordt namelijk herkend als 'echt', terwijl je in de kerk alleen een zegen over je huwelijk vraagt, wat dus niet officieel voor de staat is!

Evelien, waarom hebben jullie gekozen voor 2 dagen trouwen als ik vragen mag? En zijn bij jullie burgelijk huwelijk dan verder geen mensen aanwezig?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 08:43

wij doen geen ringen. :oops: Maar iets anders... en dat laat ik dan pas horen. :wink: Maar we geven het elkaar in de kerk.

Wij weten nog niet precies waar we trouwen (in te gemeentehuis).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 08:44

omdat wij op zaterdag willen trouwen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 30 jun 2008 08:47

88alries88 schreef:Pasgeleden las ik in een boekje dat de ringen bij het burgelijk huwelijk horen, en dus niet in de kerk uigewisseld mogen worden. Het burgelijk huwelijk wordt namelijk herkend als 'echt', terwijl je in de kerk alleen een zegen over je huwelijk vraagt, wat dus niet officieel voor de staat is!
Op zich is dat wel het officiele moment maar het trouwen voor God, je ja woord bevestigen heeft mij mij persoonlijk meer waarde. Burgelijk huwelijk moet voor de wet.

Het is niet verplicht om de ringen bij het burgelijk huwelijk te doen. 2 jaar terug dede vrienden ze ook in de kerk om.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 08:54

Gerdien B. schreef:
88alries88 schreef:Pasgeleden las ik in een boekje dat de ringen bij het burgelijk huwelijk horen, en dus niet in de kerk uigewisseld mogen worden. Het burgelijk huwelijk wordt namelijk herkend als 'echt', terwijl je in de kerk alleen een zegen over je huwelijk vraagt, wat dus niet officieel voor de staat is!
Op zich is dat wel het officiele moment maar het trouwen voor God, je ja woord bevestigen heeft mij mij persoonlijk meer waarde. Burgelijk huwelijk moet voor de wet.

Het is niet verplicht om de ringen bij het burgelijk huwelijk te doen. 2 jaar terug dede vrienden ze ook in de kerk om.

Ja, inderdaad. Het ligt er ook maar net aan in welke kerk je trouwt.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 08:58

En bij het burgelijk huwelijk zijn alleen ouders, broers/zussen+aanhang aanwezig als ze zin hebben om te komen. Ze zijn welkom, maar niet verplicht.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 jun 2008 09:07

Wij doen de ringen in het gemeente huis. Daar trouw je tenslotte officieel. (Die handtekening weet je wel). In de kerk wordt het huwelijk niet gesloten, maar ingezegend. Vandaar onze keuze om de ringen in het gemeentehuis te doen. (Heb je gelijk wat te doen. In de kerk valt al genoeg te beleven.) :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2008 09:09

In canada is het zo dat als je in de kerk trouwt dan is dat gelijk ook het burgelijk huwelijk. Scheelt je weer tijd enzo. :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jun 2008 09:47

Acire schreef:Wij doen de ringen in het gemeente huis. Daar trouw je tenslotte officieel. (Die handtekening weet je wel). In de kerk wordt het huwelijk niet gesloten, maar ingezegend. Vandaar onze keuze om de ringen in het gemeentehuis te doen. (Heb je gelijk wat te doen. In de kerk valt al genoeg te beleven.) :)
Zo doen wij het ook. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jun 2008 09:48

LeChat schreef:
Acire schreef:Wij doen de ringen in het gemeente huis. Daar trouw je tenslotte officieel. (Die handtekening weet je wel). In de kerk wordt het huwelijk niet gesloten, maar ingezegend. Vandaar onze keuze om de ringen in het gemeentehuis te doen. (Heb je gelijk wat te doen. In de kerk valt al genoeg te beleven.) :)
Zo doen wij het ook. :wink:

zo moet het toch?

k heb wel eens gehorod dat je in het gemeentehuis ze omd e linkerhand doet, en dan omwisselen in de kerk..

ow.. en wat betref cosages... wij hadden een enkele gerbera.. gewoon verschillende kleurtjes... was mega leuk!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 30 jun 2008 09:56

Wij hadden corsages met dezelfde bloemen als in mijn boeket. Voor de 4 kinderen die erbij waren hadden we kindercorsages, die bestonden uit een paar kleine bloemetjes en een beestje.
Afbeelding

Terug naar “Archief”