Galateia schreef:Wie kan er nou van 40 euro per week rondkomen met zn 2-en?! 40 euro! Voor eten, drinken, drogisterij-artikelen (cremes, zeep, shampoo), make-up, kleding, etc. Dat is toch bijna onmogelijk? Dat is nog geen 200 euro per maand?!
Ik lees in dit topic wel vaker waar mensen van rondkomen en hoe weinig boodschappen er gedaan worden, maar dan denk ik weleens: zijn ze allemaal zo erg aan de lijn, wassen ze zich nooit, of doen wij gewoon iets verkeerd?!

Waarschijnlijk kopen jullie veel A merken, drinken jullie veel drank uit pak/fles/blik ipv siroop/water, koekjes, snoep, chips....
Als je iedere maandag een lijstje maakt wat je wilt eten, dat goedkoop houden dus geen kant en klare maaltijden, zoveel mogelijk zelf alles maken ipv kopen, opschrijft, aan de hand hiervan een lijstje maakt, kun je met 2 personen MAKKELIJK rondkomen van 40 euro per week!!!!
Maar dan drink je dus alleen water/siroop en af en toe wat uit de reclame, heb je 1 pak koeken voor heel de week en eet je 'goedkoop' (Dus geen duur vlees, groenten uit de aanbieding, fruit uit de aanbieding *ik koop geen bananen mits ze 1 euro kilo of goedkoper zijn
Snap je het nog een beetje???

Iig kom ik nu rond van 45 euro in de week met zn drietjes en dan leven we een stukje luxer dan ik hierboven beschrijf. Soms red ik het niet met de luiers, want dat is ook zo'n 15 euro per maand, soms zelfs meer.... Dat pin ik er dan extra bij. En als je een verjaardag hebt of bezoek krijgt die je wat meer wil voorschotelen dan siroop en een speculaasje, tja dan red je het niet. Maar mijn bezoek krijgt echt niet altijd dure koeken hoor, jammerdan. (ligt er wel aan wie het is hoor

)
Enne Pol: wij betalen de rekeningen vaak van het geld wat we nog op de rekening hebben staan, sparen dan een maand (of 2) niet. Want ze komen wel achter elkaar

En dit keer hadden we ervoor net de vakantie betaald

Maarja das ook weer luxe hé
Ben het wel met Andre eens, veel mensen leven gewoon te luxe, maar met een klein gezinnetje op 1 salaris rondkomen... tja je wilt ook wel eens wat ondernemen en denk eens aan verbouwingen... (kom ik weer met mn verbouwingen, maar we hadden echt even een probleem!) ALs je een koophuis hebt moet je toch alles zelf bij houden, haal maar eens een paar blikken verf, laat je het versloffen, heb je kans dat je binnen 10 jaar 10 000 euro op moet hoesten voor je nieuwe kozijnen om maar iets te noemen...
Enne over die toeslagen... aan de ene kant is het logisch dat men denkt dat die toeslagen er zijn voor mensen die wel willen werken maar niet kunnen, maar dan denk ik: waarom zou je niet kunnen werken (afgezien van je gezondheid ed!)? Er worden altijd wel ergens schoonmakers gevraagd, dus je kúnt wel werken, maar wíl dat werk gewoon niet...?!?
Ze maken het de moeders wel 'makkelijk' om te kiezen als de toeslagen echt zo hoog zijn, maar ik moet zeggen dat ik liever wel 1 dag in de week werk, dan heb je nog steeds recht op die toeslagen, al is het minder, maar je werkt ook....
Er is voor beide kanten wat te zeggen.
Ohja galateia, make up en cremes gebruiken we al niet, maar we douchen wel iedere dag (bijna iedere dag) en kleding zit er niet bij hoor! Maar dat koop ik ook echt niet iedere maand, per seizoen 2 setjes voor mezelf tja en Sarah moet natuurlijk een hele garderobe, maar bij de zeeman gister nog 2 shirtjes gehaald, nog geen 2 euro per stuk

(ze krijgt het toch zo voor elkaar dat ze de vlekken er op den duur niet meer uit gaan dus dure kleding.... noway