gezin en huishouden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 feb 2008 10:08

Afgelopen week ook niets gedaan. Mn strijk staat er nog van 2 weken...ik griezel al als ik de stapel zie. Gelukkig is het donker als ik wegga en schemerig/donker als ik terug kom.....zie ik al het stof niet :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 feb 2008 11:18

mijn strijk ligt er nog veel langer, maar het is niet echt veel. Vind het verschrikkelijk werk en stel het uit tot dat ik er echt niet meer om heen kan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2008 11:22

hir is alles netjes, elke dag ff de doek drover, en de stofzuiger erdoor, met een paar tel zijn we klaar!

de was doe ik elke dag, elke dag de wc... k krijg immers elke dag nog visite en dan moet de boel hier wel aan de kant zijn!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 feb 2008 13:19

Voor alle strijkhaters:

Ik ben een strijkservice begonnen. Dus brengt hem maar, dan is het morgen klaar!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 feb 2008 13:32

In de tijd dat ik naar jou cross, kan ik het waarschijnlijk zelf ook al klaar hebben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 13:46

Een strijkservice :shock:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 feb 2008 14:21

Voordat ik bij pol ben met m'n strijkgoed is het al morgen :roll:

Heeft iemand nog tips voor pannen met aangekoekt eten? ik had hier nog een blik bruine-bonensoep, die zette ik op het gas en vergat het vervolgens compleet... :? Ik heb de pan alweer met water en waspoeder opgezet, maar het wil nog niet zo erg weg (moet je nagaan hoe erg het is :? )

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:30

Ik verkeer nog in een shock :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:32

Saskia schreef:Heeft iemand nog tips voor pannen met aangekoekt eten? ik had hier nog een blik bruine-bonensoep, die zette ik op het gas en vergat het vervolgens compleet... :? Ik heb de pan alweer met water en waspoeder opgezet, maar het wil nog niet zo erg weg (moet je nagaan hoe erg het is :? )

Ik zou persoonlijk dus gewoon een andere pan kopen. En ik ben nu echt bloedserieus. :oops:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 feb 2008 14:39

Galateia schreef:
Saskia schreef:Heeft iemand nog tips voor pannen met aangekoekt eten? ik had hier nog een blik bruine-bonensoep, die zette ik op het gas en vergat het vervolgens compleet... :? Ik heb de pan alweer met water en waspoeder opgezet, maar het wil nog niet zo erg weg (moet je nagaan hoe erg het is :? )

Ik zou persoonlijk dus gewoon een andere pan kopen. En ik ben nu echt bloedserieus. :oops:

Ja, jij :mrgreen:

Ik heb het eens gehad met melk, water er in met een vaatwastablet en op het gas. Wel een mondkapje voordoen en alle ramen en deuren open anders vergas je..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:41

jamillah schreef:
Galateia schreef:

Ik heb het eens gehad met melk, water er in met een vaatwastablet en op het gas. Wel een mondkapje voordoen en alle ramen en deuren open anders vergas je..

Maar als je al met een mondkapje voor en de ramen open moet beginnen... kom op: doe je dat serieus :shock:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 feb 2008 14:41

In onze nieuwe woonplaats heb je dat ook. 's Avonds kun je je strijk brengen met hangers en geloof 2 of 3 dagen later weer netjes op hanger gesteken ophalen. Ik vond het wel iets :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:43

Vrijwillig strijken :shock:

Pol, je bent een heldin!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 25 feb 2008 14:49

Galateia schreef:
jamillah schreef:
Galateia schreef:

Maar als je al met een mondkapje voor en de ramen open moet beginnen... kom op: doe je dat serieus :shock:

:mrgreen: Eigenlijk was het een helder idee van mn broer. Die zat bij ons te kolonisten en dacht het wel even te regelen 8) Hij was schoon en ik gebruik het pannetje nog. Het was ook van mn pannenset en sja, daar ben ik zo trots op dan wil ik geen ander pannetje dat stààt toch voor geen kant op je fornuis :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 feb 2008 14:53

jamillah schreef::mrgreen: Eigenlijk was het een helder idee van mn broer. Die zat bij ons te kolonisten en dacht het wel even te regelen 8) Hij was schoon en ik gebruik het pannetje nog. Het was ook van mn pannenset en sja, daar ben ik zo trots op dan wil ik geen ander pannetje dat stààt toch voor geen kant op je fornuis :shock: :mrgreen: :mrgreen:

Wel een leuk experiment van je broer...

Maar een ander pannetje, dat afwijkt van je pannenset... inderdaad, dat is GEEN gezicht .... :wink: :shock:

Hm. Even iets anders. Dan heb je zeker ook zo'n zilveren bestekset in een aparte bestekdoos. Daarvan vraag ik me nou altijd af he: mensen die dat hebben, gaan die dat ook poetsen?

Terug naar “Archief”