Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 mei 2008 18:44

Leuk essieee, van harte gefeliciteerd!!
Wanneer begint je daarmee? In september?
Veel succes en plezier ermee!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mei 2008 21:14

Inderdaad, 1 september start het, maar zit dan nog in Frankrijk, dus maar ff zien hoe of wat!
Heb erg veel zin ja!!!

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 29 mei 2008 07:36

Evelien schreef:ik krijg nog steeds het zelfde. Ben zelfs achteruit gegaan omdat ik bij een andere thuiszorgorganisatie ben gaan werken. Voorheen verdiende ik 8,90 en nu 8,00. Gelukkig ben ik geen kostwinner. Maar leuk is anders. Ook omdat ik lichamelijk niet veel kan werken en veel ziek ben, baal ik daar best wel van.

Ik werk sinds zo'n 17 jaar in de thuiszorg en moet nu als ik niets anders vind in de thuiszorg (vacatures krijg ik toegezonden om ook weekenden te werken terwijl ik hetzelfde loon dan zou krijgen als ik nu heb sinds 17 jaar werken gewoon door de weeks en overdag) in september van schaal 15 naar schaal 10 want dan ben je als "overbodig" en te duur(?) volgens hen en moet je eruit of genoegen nemen met schaal 15 naar schaal 10. Mijn man is van 's morgens 7 tot 's avonds 18.00 uur weg voor zijn werk en moet ik alles regelen voor de kids.... Het is balen hoor want dit werk is zo goed te combineren met de kinderen... Weet iemand hoeveel je dan netto naar beneden gaat als je van schaal 15 naar schaal 10 gaat (helpende in de thuiszorg)? Alvast bedankt als iemand dat weet!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 mei 2008 11:10

staat in de CAO je bruto, kun je dan uitrekenen denk?

Essie: wat leuk joh, gefeliciteerd :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2008 11:10

tsja geen idee...

Wat ik wel weet is dat als je als Alpha hulp gaat werken (niet meer dan 11/12 uur in de week, ivm belasting) dat je 10 euro in het uur verdient. Misschien is dat iets? (alleen heb je dan geen vakantiegeld en krijg je niks doorbetaald als je ziek bent of vakantie op neemt).

Weet je wat ik zo irritant vindt? (misschien ben ik wel een gigantische zeurkous) Als ik bij een client aan het werk ben, die ook persoonlijke verzorging krijgt (gedouched wordt) dat de vz-ers gewoon echt alles achter zich aan laten slingeren, niks opruimen etc. (zit wel verschil in hoor) Sommigen laten gerust een enorm natte vloer achter, is het zo moeilijk om even met de trekker de natte vloer aan te vegen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2008 11:12

Evelien schreef:tsja geen idee...

Wat ik wel weet is dat als je als Alpha hulp gaat werken (niet meer dan 11/12 uur in de week, ivm belasting) dat je 10 euro in het uur verdient. Misschien is dat iets? (alleen heb je dan geen vakantiegeld en krijg je niks doorbetaald als je ziek bent of vakantie op neemt).

Weet je wat ik zo irritant vindt? (misschien ben ik wel een gigantische zeurkous) Als ik bij een client aan het werk ben, die ook persoonlijke verzorging krijgt (gedouched wordt) dat de vz-ers gewoon echt alles achter zich aan laten slingeren, niks opruimen etc. (zit wel verschil in hoor) Sommigen laten gerust een enorm natte vloer achter, is het zo moeilijk om even met de trekker de natte vloer aan te vegen?

Kan begrijpen dat je dat vervelend vind. Maar wij moeten en ik vind dit niet meer dan normaal douche even droog maken. En gewoon al je troep opruimen. Alleen als de HV verzorging er is vraag ik even of ze de badkamer schoon moeten maken zo ja dan vraag ik of het goed is als ik alles nat laat.

Evelien kom jij dat vaak tegen dan?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2008 11:32

best wel ja.

Nou weet je wat het is. Ook al moet ik de badcel schoonmaken. Ik loop vaak heen en weer puur omdat ik water uit de badkamer haal, de wasmachine en droger er staat. Dus als ik elke keer met die natte schoenen erdoor heen ga lopen dan wordt alles nat (want er ligt laminaat op de grond) en om elkaar zo ff te helpen is toch niet erg?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2008 11:35

is zeker niet erg maar als ik jou was zou ik die verzorgende er dan op aan spreken (als ze er dan nog is) en anders in de rapportage schrijven.
Waarschijnlijk heeft hij/zij dit niet eens door dat ze dat vergeet.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2008 11:36

bij sommige verzorgers merk je gewoon dat je minder waard bent. (en dat is echt heel naar, gewoon door je te negeren bbbrrr..... )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2008 11:41

ja dat heb ik weleens gehoord van een HV-er. Snap ik echt niet dat mensen zo doen. Ik vind het juist gezellig dat ik eens een collega tegen kom en even kan kletsen.

Maar dat is wel irritant maar ik zou het dan gewoon bij een vergadering zeggen (of hebben jullie dat nooit)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2008 11:43

vergadering heb nog nooit gehad bij m'n nieuwe werkgever.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2008 18:50

Waar zou de wijkverpleging zijn zonder de huishoudelijke medewerkers?
Nergens!

Inderdaad Evelien, absoluut op aanspreken!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 mei 2008 18:57

essieee schreef:Waar zou de wijkverpleging zijn zonder de huishoudelijke medewerkers?
Nergens!

Inderdaad Evelien, absoluut op aanspreken!!

mee eens. Onze thuiszorg instelling is echt van het samen werken of je nu wijkverpleegkindige ben of huishoudelijke verzorging. zonder elkaar ben je nergens

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 mei 2008 08:37

hm de organisatie waar ik voor werk is een en al prut. k zit er over na te denken om naar een andere organisatie te gaan.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 30 mei 2008 13:33

Evelien schreef:bij sommige verzorgers merk je gewoon dat je minder waard bent. (en dat is echt heel naar, gewoon door je te negeren bbbrrr..... )

Tja vind ik ook echt niet leuk bij sommige is dat inderdaad het geval met die douches maar dan denk ik ach ik vind mijn werk leuk. Ook heb ik er eens 1 gehad waarvan ik de wastafel net had schoongemaakt en afgedroogd en sta ik er nog voor en komt er een haar handen wassen. Toen heb ik wel gezegd (het schoot er een beetje uit want ik vond dit echt niet leuk) moet dat nou ik heb het net schoongemaakt en gedroogd; o zei ze moest ik helemaal naar beneden lopen... Maar de meesten zijn echt gezellig en dan maken we even een praatje met elkaar en is leuk. En ik geniet nog steeds van mijn werk en als je dan gewerkt hebt en de klant zegt bedankt hoor mijn huis is weer lekker schoon! En hebben we even lekker gekletst met een bakkie koffie erbij. En dan denk ik laat sommigen maar op ons werk neer kijken. Het V&V team moet van de 1 naar de ander fietsen: 10 minuten hier/een half uurtje daar: "dit lijkt me ook niet je van het"!. :wink:

Terug naar “Archief”