Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor schelpje3 » 10 jun 2010 15:50

Annet76: de kranten staan er vol van, evenals internet, schrijf je die dan ook om te vragen of ze nu maar willen stoppen met berichtgeving ?
Als je niks meer wilt lezen, kijk dan niet op deze topic :wink:

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 10 jun 2010 16:59

schelpje3 schreef:Annet76: de kranten staan er vol van, evenals internet, schrijf je die dan ook om te vragen of ze nu maar willen stoppen met berichtgeving ?

Je reageert niet op wat ik zeg, namelijk:
"ik bid liever voor deze jongen dan dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten van de slechtheid van een ander.
Nu weten we het langzaam wel toch?"

Het is gewoon niet goed om alle kranten langs te gaan, en dan ervoor zorgen dat het (slechte) nieuws zich zo snel mogelijk verspreid.
Dáár ben je mee bezig, daarnaast je conclusies trekken over Joran, de moeder van Joran enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz......

Ik zou ergens anders de voorkeur aangeven; maar het is jouw keuze het op deze manier te doen. Ik kan daar evenmin een goed woord voor vinden.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 10 jun 2010 18:14

Annet76 schreef:
schelpje3 schreef:Annet76: de kranten staan er vol van, evenals internet, schrijf je die dan ook om te vragen of ze nu maar willen stoppen met berichtgeving ?

"ik bid liever voor deze jongen dan dat ik er alles aan doe om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen weten van de slechtheid van een ander.

Het is gewoon niet goed om alle kranten langs te gaan, en dan ervoor zorgen dat het (slechte) nieuws zich zo snel mogelijk verspreid.
Dáár ben je mee bezig, daarnaast je conclusies trekken over Joran, de moeder van Joran enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz......

Ik zou ergens anders de voorkeur aangeven; maar het is jouw keuze het op deze manier te doen. Ik kan daar evenmin een goed woord voor vinden.

Mooi dat jij voor hem bid, ik niet, heb daar niets meer mee. Maar waarom zouden we daar eigenlijk op moeten reageren?

Hoezo zorgen wij ervoor dat het nieuws zich snel verspreid, je kunt toch ergens 'geïnteresseerd' in zijn, gewoon benieuwd hoe het verder verloopt, is dat verkeerd? Nee!

Ben je het er niet mee eens, nou kom hier dan niet, het is niet verplicht, is niet voor niets topic actualiteit, dat je over dingen spreekt die nu actueel zijn.
Leef je droom.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 10 jun 2010 19:34

Loucom schreef:
Annet76 schreef:

Mooi dat jij voor hem bid, ik niet, heb daar niets meer mee. Maar waarom zouden we daar eigenlijk op moeten reageren?

Hoezo zorgen wij ervoor dat het nieuws zich snel verspreid, je kunt toch ergens 'geïnteresseerd' in zijn, gewoon benieuwd hoe het verder verloopt, is dat verkeerd? Nee!

Ben je het er niet mee eens, nou kom hier dan niet, het is niet verplicht, is niet voor niets topic actualiteit, dat je over dingen spreekt die nu actueel zijn.

Akkoord, maar het neemt nu bizare vormen aan, vandaar mijn reactie.
Ik bid wél voor hem. Misschien onbegrijpelijk, maar ik denk denk dan: "wat zou Jezus doen, als we Joran voor zijn voeten werpen?"
Wat doet Jezus met de overspelige vrouw die voor zijn voeten wordt geworpen?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 14 jun 2010 13:02

Joran zou Uri Geller hebben gechanteerd. Hij zou trucs verklappen.
Daar moest ik om lachen. De bedrieger bedrogen.
Daar hebben we Joran niet voor nodig, de meeste mensen weten inmiddels wel dat de lepeltjesbuiger grote nep is.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 14 jun 2010 18:48

Akkoord, maar het neemt nu bizare vormen aan, vandaar mijn reactie.
Ik bid wél voor hem. Misschien onbegrijpelijk, maar ik denk denk dan: "wat zou Jezus doen, als we Joran voor zijn voeten werpen?"
Wat doet Jezus met de overspelige vrouw die voor zijn voeten wordt geworpen?

Allemaal waar, bidden voor je naasten ook voor deze Joran van der Sloot, (maar het recht moet ook zijn loop hebben.)
en ik sprak er met onze dominee over, die verwoordde het zo, iedereen wijst nu maar de wereld zit vol met Jorans, allemaal van een lap gescheurd, ook ik geneigd tot alle kwaad, tja...

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 14 jun 2010 18:50

ik had gister een hele discussie met mn zwager, ik vind dat joran zn straf mag uit zitten in nederland, hij dacht daar heel anders over.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 14 jun 2010 19:02

Ik vind het afschuwelijk,wat Joram van der Sloot heeft gedaan.
Ik heb meer medelijden met de ouders van die vermoorde meisjes,dan met hem.
Hij heeft in Peru de laatste misdrijf gedaan,en dan vind ik het heel begrijpelijk,dat hij ook daar zijn straf moet uit zitten.
Over medelijden gesproken,wel heb ik dit omtrend de moeder van hem.
Het zal je kind maar wezen.
Natuurlijk hoop ik,dat ook hij op zijn knieén mag gaan voor God.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.
Psalm 9 vers 11.
Een vriendelijke groet van Cornelis

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 14 jun 2010 19:25

Ja ik vind ook dat hij zijn straf gewoon in peru moet uitzitten!
Het recht moet zijn loop hebben.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 14 jun 2010 19:31

Hellemaal mee eens.
Daarom vertrouwen op U wie U naam kennen,want Gij hebt nooit verlaten wie U zoeken,o HERE.

Psalm 9 vers 11.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 14 jun 2010 20:00

en hem dan maar dood laten schieten in het gevangenis?
hij heeft hulp nodig, en die gaat hij daar niet krijgen. (althans niet de goede hulp)
en als een andere buitenlander hier iemand vermoord, mag die wel terug naar eigen land, want die willen we hier niet hebben.
dat is toch krom....
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Faramir

Berichtdoor Faramir » 14 jun 2010 20:18

meisje20 schreef:en hem dan maar dood laten schieten in het gevangenis?
hij heeft hulp nodig, en die gaat hij daar niet krijgen. (althans niet de goede hulp)
en als een andere buitenlander hier iemand vermoord, mag die wel terug naar eigen land, want die willen we hier niet hebben.
dat is toch krom....

Wij hebben geen uitleveringsverdrag met het land waarin Joran schijnbaar een beestachtige misdaad heeft begaan. En dus zal er geen uitlevering volgen, ook niet andersom als iemand van dat land hier een misdrijf begaat.

Persoonlijk vind ik dat alle Nederlanders die in het buitenland een misdaad begaan daar fijn hun straf uit mogen zitten. Joran heeft hulp nodig idd (zoals elke crimineel), maar Joran wil geen hulp. Als Joran wel hulp wou dan zou hij na zijn misstap op Aruba open kaart hebben gespeeld. Zo'n persoon moet je zo lang mogelijk aan de samenleving onttrekken.

Daar doodgeschoten worden lijkt me overigens een pure daad van genade. Nee, laat hem eerst maar 35 jaar zitten om vervolgens uitgeleverd te worden aan de VS.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 14 jun 2010 20:30

Ik lees de berichten eigenlijk niet meer. Elke dag is er wel een ander bericht wat het nu wel weer niet zou zijn met hem.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jun 2010 16:44

Je merkt dat mensen Joran-moe worden.
De ene keer heb ik diep meelij met hem, de andere keer denk ik: waarom ?
Is hij eigenlijk ook geen slachtoffer, las van de week een artikel over zijn opvoeding.
Het was heus niet te voorkomen geweest, maar van bijsturen was geen sprake, als je de div artikelen moet geloven.
Hij woonde in de tuin ! Kwam zn ouders welterusten zeggen en ging weer weg.
Tja, als je die vrijheid geproefd hebt, accepteer je geen grenzen meer.

cornelis
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor cornelis » 15 jun 2010 18:55

Hier spreekt NIET Cornelis maar annoniem,ik ben hier bij cornelis.
Ik las even met cornelis mee,en zie,alweer de opvoeding,ik kan jullie zeggen dat mijn opvoeding heus niet altijd leuk was, maar om dan maar in een rol te gaan zitten van misdaad nee,ik vind dat geen excuus.
Ik denk zelfs dat onze voorouders ook heus niet allemaal een fijne opvoeding gehad hebben ,maar toen hoorde men niet van,o het komt door de opvoeding en daarom dit of dat,dan kunnen we nog wat verwachten, want hoeveel tieners zitten er niet bij jeugdzorg op een pleeggezin te wachten?
Dus als die zo'n 20 zijn mogen ze hun gaan gaan omdat hun opvoeding slecht was en ze uit huis geplaatst zijn?Dat kan er bij mij NIET in!

En zo is het gelukkig allemaal niet!

groetjes annoniem

Psalm 9 vers 11.

Terug naar “Archief”