Je weet idd al ver van te voren wanneer deze avonden zijn. Bij mijn neef(je) op school worden die avonden altijd 's avonds gehouden en ze gaan er altijd met z'n allen naar toe (4 kids en 2 ouders) is echt ook nog gezellig!*Annet* schreef:Verder maakt het mij ook niet uit hoor, maar ik denk meer: hoe komt het dat je geen belangstelling hebt voor je kind? Is toch ook een stukje opvoeding? Ik hoorde van mijn schoonzus dat de rapporten bij hun op de ouderavond worden meegegeven aan de ouders. Komen de ouders niet opdagen, dan ook geen rapport. En dat scheen nog regelmatig voor te komen.
Ik vind dat eigenlijk niet kunnen dat je als ouders daar van wegblijft. Het is belangstelling voor de school, de leraren, de klasgenootjes van je kind, hoe een kind zich vermaakt op school, wat er te doen is, met andere ouders praten, kortom, je kan er een hoop van leren!
Ben blij dat er bij mij iig een van de ouders altijd mee ging. VOnd ik wel leuk

nog even terugkomen op de opvoeding betreft ondeugendheid: Het was misschien hard van mij om te zeggen dat het aan de opvoeding ligt en natuurlijk zijn kinderen ondeugend dat moet haast zou ik zeggen, anders is er toch ook iets mis.
Maar het is natuurlijk wel uitdagend om te weten wat mama er nou van zegt als ik het toch doe

Ik maak het van dichtbij mee dat kleine kinderen op de bank jumpen, er vrolijk met viltstift opkalken, hyperactief zijn, structureel lief doen bij mama om toch maar weer een toetje te krijgen terwijl papa dat verboden heeft (meningsverschil met opvoeden tussen de ouders). Mama is veel liever dan papa waardoor hij een grote mond krijgt van z'n eigen dochter van 5 die zegt: "Papa ik moet jou niet want jij bent niet lief." en dat gebeurd gewoon dagelijks! Kijk dan is er naar mijn mening toch iets mis (en ik maak het bij hun dagelijks mee)
Maar het lijkt wel of de kinderen de laatste jaren brutaler worden! Wat is dat toch? Vroeger had je ontzag voor je ouders en als ze je gestraft hadden liet je het wel uit je hoofd om het de volgende keer nog wel weer te doen.