Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2008 13:17

liefje schreef:Hier een meisje in de buurt heet Meisje :shock:

huh... dat dat mag... bepaalde namen mogen toch niet..

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 jan 2008 13:20

Nou ja, gelukkig dat het dan ook echt een meisje is :lol:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 19 jan 2008 14:34

Net zo als dat je een jochie Boy noemt..

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2008 14:56

ik hou er ook niet ze van, zulke namen... maarja sommige vinden sarah ook lelijk 8) Ik heb totaal geen spijt van de namen van sarah, het zijn toch wel 'tijdloze' namen. Als ze een jochie was geweest had ik denk wel een beetje spijt gehad. het zou dan zo'n naam zijn geworden zoals de doopnaam cornelis en de roepnaam piet. gelukkig was ze dan toch een meisje :lol:

Vond het wel moelijk om een passende naam te zoeken als je wilt vernoemen, schoonvader heet hendrik, mijn vader henny rené. Lijkt veel op elkaar en wilde ze dan ook samen vernoemen bij 1 kind. maar ik vind alle namen eigenlijk niet mooi :oops: maar omdat het een doopnaam is vind ik het niet zo heel erg, plak er een mooie naam aan vast wat de roepnaam wordt en het lijkt meteen een stuk'mooier' ...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jan 2008 14:57

Weet dat Emile Ratelband toen zijn zoon Rolls Royce wilde noemen en dat dat niet mocht, nu zijn zoon Rolls heet en Zijn dochter Royce :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jan 2008 15:01

lammetje schreef:ik hou er ook niet ze van, zulke namen... maarja sommige vinden sarah ook lelijk 8) Ik heb totaal geen spijt van de namen van sarah, het zijn toch wel 'tijdloze' namen. Als ze een jochie was geweest had ik denk wel een beetje spijt gehad. het zou dan zo'n naam zijn geworden zoals de doopnaam cornelis en de roepnaam piet. gelukkig was ze dan toch een meisje :lol:

Vond het wel moelijk om een passende naam te zoeken als je wilt vernoemen, schoonvader heet hendrik, mijn vader henny rené. Lijkt veel op elkaar en wilde ze dan ook samen vernoemen bij 1 kind. maar ik vind alle namen eigenlijk niet mooi :oops: maar omdat het een doopnaam is vind ik het niet zo heel erg, plak er een mooie naam aan vast wat de roepnaam wordt en het lijkt meteen een stuk'mooier' ...

Tjah mijn moeder heet van de doopnaam Gerritje roepnaam: Gerrie
Danique heet van haar doopnamen Danielle-Gerrieke je kan er best wat van maken hoor, vindt het zelf wel leuk verzonnen :-&

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 jan 2008 15:05

lammetje schreef:ik hou er ook niet ze van, zulke namen... maarja sommige vinden sarah ook lelijk 8) Ik heb totaal geen spijt van de namen van sarah, het zijn toch wel 'tijdloze' namen. Als ze een jochie was geweest had ik denk wel een beetje spijt gehad. het zou dan zo'n naam zijn geworden zoals de doopnaam cornelis en de roepnaam piet. gelukkig was ze dan toch een meisje :lol:

Hoe heet Sarah van haar doopnaam?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jan 2008 15:57

liefje schreef:Tjah mijn moeder heet van de doopnaam Gerritje roepnaam: Gerrie
Danique heet van haar doopnamen Danielle-Gerrieke je kan er best wat van maken hoor, vindt het zelf wel leuk verzonnen :-&

Mijn moeder heet Gerrigje Martijntje, roepnaam Gerrie :)

Gerlinde haar doopnaam is dus ook Gerrigje Martijntje. Echt vernoemd zegmaar.

Boudin heet naar zijn opa en overgrootvader: Boudewijn Willem.

De naam Boudin kwam ik tegen als titel van een kinderboek van Henk Koesveld. Sommige mensen spreken het uit in het frans.. Blegh, dan heb ik wel eens spijt. Of met de klemtoon op ìn. Het is gewoon Bóudin zoals je het schrijft.. :wink:

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 19 jan 2008 16:11

Ik vind het ook moeilijk om een doopnaam voor een meisje te verzinnen.
gelukkig zijn we er nu wel uit, maar dat duurde wel even. dit kwam ook doordat mijn schoonzusje 3 maanden geleden is bevallen (van een zoon) maar haar moeder heet hetzelfde met haar naam als mijn schoonmoeder en mijn moeders naam vind ik persoonlijk niet zo mooi :oops: dus dat hebben we nu iets veranderd.
voor een jongen waren we er wel gelijk uit.......ben echt benieuwd wanneer ons beeb geboren gaat worden, dit daar we in februari een heleboel verjaardagen hebben en het schrikkeljaar is..........
Bij ons in de buurt is er een dorp waar ze hun kinderen namen geven als sterre, vlinder, bloem etc. kvind dat persoonlijk echt zielig voor die kinderen zo ga je het toch niet noemen? zijn ze 80 jaar heb je het over oma bloem! :?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2008 16:36

ach.. en tegenwoordig weet je ook al niet mee rhoe je het moet uitspreken!! een of andere naam... je maakt er wat van.. blijkt dat je het helemaal verkeerd uitspreekt :oops:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 19 jan 2008 16:58

Ik vind Bloem helemaal niet zo stom hoor..Ik houd wel een beetje van gekke namen! Als ik zelf een naam moest verzinnen werd het zon chique naam :) Laetitia ofzo...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 jan 2008 17:27

Zag pas dat iemand haar kind Kat had genoemd, volgens mij was het een jongen. Op sommige meiden is het wel van toepassing maar doe dan Katinka ofzo :roll: kun je dr altijd nog Kat van maken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jan 2008 17:46

Voor mij hoeft dat vernoemen sowieso niet. Mijn schoonmoeder en moeder hebben gewoon onwijs leuke voornamen. Die plak je makkelijk ergens aan vast. Maar die van mijn schoonvader en vader vind ik helemaal niks. Die plak ik zelfs niet voor of achter een leuke jongensnaam.
En mijn schoonvader- en moeder zijn toch allang vernoemd, daar is de lol toch vanaf. En volgens mij vinden mijn eigen ouders het ontzettend ouderwets om vernoemd te worden. Ze hebben ons wel vernoemd. Roepnaam totaal niet, maar de doopnamen wel. Maar de helft weet dat amper dat dat zo is.

Ik wil sowieso wel mijn ouers volgen met tijdloze namen. Die van ons vind ik nog steeds erg leuk. Mijn ouders hebben ook totaal geen spijt volgens mij. Al was mijn zus een jongen geweest en mijn zusje, dan hadden ze wel spijt gehad. Maar nu helemaal niet.

Ik hou niet van die moderne namen, die nu helemaal in zijn. Ik vind Lisa onwijs leuk, maar wel tijdelijk. Ik hou wel heel erg van de naam Jan. Maar daar moet iedereen om lachen als ik dat zeg :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jan 2008 18:44

als je niks van een naam kan bakken.. kan je er ook gewoon een bijbelse achteraan plakken en zo een nieuwe naam creeeren!

naam is wel appart vind ik... et gaat wel zijn of haal hele leven mee!! je zit met scheltwoorden... combi voor en achternaam... initialen die ook beetje zinnig moeten zijn.... K vond et een aardige puzzel en we zijn dr nog niet helemaal uit! ach... we mogen nog 3 tot 5 weken dus wat dat betreft nog tijd zat om te bakkeleien!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 jan 2008 19:19

jamillah schreef:De naam Boudin kwam ik tegen als titel van een kinderboek van Henk Koesveld. Sommige mensen spreken het uit in het frans.. Blegh, dan heb ik wel eens spijt. Of met de klemtoon op ìn. Het is gewoon Bóudin zoals je het schrijft.. :wink:

Ik dacht ook dat het op z'n Frans moest!

Terug naar “Archief”