seksueel misbruik en kindermishandeling

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 18 apr 2007 14:09

Kraai schreef: moet zeggen dat me deze dingen er goed doen om hierover te praten

Dat is al heel wat waard, blijven doen dan, alle beetjes kunnen je weer helpen om positief te kunnen blijven vechten voor jezelf :D

sela

Berichtdoor sela » 18 apr 2007 14:31

Kraai schreef:Ja dat zal het zeker en is het zeker wel. bedankt moet zeggen dat me deze dingen er goed doen om hierover te praten

fijn hoor. 't is niet makkelijk, wat je allemaal verteld.
veel succes ermee!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 18 apr 2007 15:01

Dank je dat is zeker niet makkelijk om het te doen maar het geeft me wel een goed gevoel en dat vind ik al positief
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 16:22

Als dit topic een veilige plek is om erover te praten moet je het zeker doen, vooral als je er behoefte aan hebt...!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 18 apr 2007 16:49

Nou niet alles wat ik kwijt wil schrijf ik hier op want dan wordt het zo persoonlijk snap je en dat wil ook weer niet

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 16:57

Kraai schreef:Nou niet alles wat ik kwijt wil schrijf ik hier op want dan wordt het zo persoonlijk snap je en dat wil ook weer niet

begrijp ik helemaal... doe ik ook niet... :wink:

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 18 apr 2007 17:13

oke en als ik er meer over wil zeggen dan doe ik dat wel via pb

Riska

Berichtdoor Riska » 18 apr 2007 17:14

Kraai schreef:oke en als ik er meer over wil zeggen dan doe ik dat wel via pb

prima! Je bent welkom!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 apr 2007 17:44

Kraai schreef:oke en als ik er meer over wil zeggen dan doe ik dat wel via pb

ook mij mag je altijd pb' en. Weet eigen directe omgeving ook over misbruik enzo af en weet daardoor dat weinig mensen daadwerkelijk wat kunnen betekenen. Maar begrip en een luisterend oor zeggen soms meer dan dingen doen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 18 apr 2007 17:47

Daar heb je gelijk in sommige weten zeker niet waarover ze praten

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 12:30

Riska

Berichtdoor Riska » 25 apr 2007 14:42

Er zijn twee onderzoeken bekend geworden ja, waarbij de cijfers nogal verschillen. De oorzaak ligt erin dat "Amsterdam" jongeren zelf heeft gevraagd naar hun ervaringen en dat "Leiden" zich heeft gebaseerd op reacties van AMK's, Jeugdzorg, Raden v.d.Kinderbescherming, kortom, instanties die te maken hebben met kindermishandeling op alle terreinen.

Er komt een spoeddebat in de Kamer. Alsof het niet van alle tijden is en nu ineens heftig. :cry:
Het wordt nu alleen maar wat helderder, omdat er meer registratie is of men iets sneller durft te melden.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 apr 2007 15:27

Maar op zich vind ik dat dan wel positief! Laat ze er maar mee aan de gang gaan!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2007 16:01

Beter nu dan helemaal niet!
Het is jammer dat het nu pas gebeurd, want het is allang bekend dat dit aantal vrij groot is. Je hoort al tijden niet anders dan dat jeugdzorg hun handen vol hebben.

Ik hoop dat er uit eindelijk komt dat ouders bewust worden waar ze mee bezig zijn en dat kinderen eerder durven aan te geven tegen anderen dat er iets is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 25 apr 2007 16:40

Het maakt me een beetje bitter, ik kan het niet helpen.
Vorige week werd aangekondigd dat het aantal plaatsen voor kinderen met ernstige gedragsproblemen verdubbeld zou worden. Jaja, van 10 naar 20 plaatsen. Een druppel op de groeiende plaat. Er zitten nog teveel in een jeugdgevangenis en dat volkomen onterecht. Ook een vorm van mishandeling, alleen door de Overheid...

De kinderen, de jeugd, is heel lang totaal niet belangrijk geweest. Geen economische waarde... :cry:
Ik hoop van harte dat Rouvoet inderdaad orde op zaken stelt en er eindelijk, eindelijk iets aan gedaan wordt...

Terug naar “Archief”