Moderator: Moderafo's
spacy schreef:is er hier iemand thuis in de chinees/indische keuken?
en dat wil ik graag eens weten waarom de bami van de afhaalchinees, ondanks de weinige groenten erin toch lekker van smaak is,
welke kruiden of iets dergelijks gooien ze hier door heen ?
spacy schreef:hmm, dat kan denk ik snel, als mijn moeder zal bakken zal dat niet snel met roomboter gebeuren, vind ze niet goed voor zichzelfterwijl ik juist wel gebak met roomboter gebakken wil!
want ik vind dat maragarine of roombotoer nogal veel verschil in smaak kan betekenen.
Maar andere vraag,
is er hier iemand thuis in de chinees/indische keuken?
en dat wil ik graag eens weten waarom de bami van de afhaalchinees, ondanks de weinige groenten erin toch lekker van smaak is,
welke kruiden of iets dergelijks gooien ze hier door heen ?
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik heb 9 maanden lang in Chinese keukens gelopen, tegenwoordig doe ik dat parttime. Ik moet nog altijd een keer aan zo'n kok vragen hoe ze dat doen.
Grove schets:
Vaste procedure: Bami eerst koken (blank). Daarna roerbakken in de wok. Op het moment dat je de bami roerbakt (met plantaardige olie) doe je er onder andere prei, vetsin, suker, (gekookt) rundvlees en ei bij, plus nog een paar andere kruiden (welke weet ik even niet).
spacy schreef:HarmJan, ik wist dat er een verschil zit met de nederlandse afhaal chinees en de authentieke smaken, je hoeft hiervoor niet eens de originele chinese keuken te kennen om dit te merken, ga bijvoorbeeld maar eens in Duitsland of België bami of iets soortgelijks bestellen, en je krijgt al duidelijk een andere smaak
Aragorn schreef:tinos schreef:Conimex, waarde, altijd Conimex.
Op de site van conimex staan overigens prima recepten, al dan niet 'echt Chinees'.
Ik heb de indruk dat 'echt Chinees' in Nederland ook een illusie is.
Lalage schreef:Nou ik heb ook weleens kruidkoek gemaakt met een pak, vond er nix aanDie van m'n moeder is veel lekkerder.
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Klopt. De restaurants in grote steden waar de Chinezen eten nadat ze in de toko hun spullen hebben gehaald serveren heel ander voedsel dan de reguliere restaurants. De consumptie van (peking)eend is vele malen groter bijvoorbeeld. In België alleen al wordt het Chinese eten heel anders geserveerd dan in Nederland.
Ik denk dat de meeste mensen "echt Chinees" eten niet eens lekker vinden
Harm-J schreef:spacy schreef:HarmJan, ik wist dat er een verschil zit met de nederlandse afhaal chinees en de authentieke smaken, je hoeft hiervoor niet eens de originele chinese keuken te kennen om dit te merken, ga bijvoorbeeld maar eens in Duitsland of België bami of iets soortgelijks bestellen, en je krijgt al duidelijk een andere smaak
Die truck met het ei ken ik ook....,vandaar dat ik het ook niet eet...blee
Wat vaak wel een goede smaak geeft aan bami is het gebruikt van trassie,
wie legt de mensen hier even uit wat dit is..., Abdijbiertje misschien.. ?
Smurffie schreef:Aragorn schreef:tinos schreef:Conimex, waarde, altijd Conimex.
Op de site van conimex staan overigens prima recepten, al dan niet 'echt Chinees'.
Ik heb de indruk dat 'echt Chinees' in Nederland ook een illusie is.
Ik heb niet alleen die indruk, maar ben er vrijwel zeker van sinds ik hoorde wat een vriend van me kreeg voorgeschoteld in China
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten