sex voor je huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jul 2006 22:08

Markie schreef:
MissF schreef:
Javaca schreef:ik denk dat dit weldegelijk samenvalt. Mijn ouders zijn falikant tegen svhh. Zo erg zelfs dat ze ons verbieden bij elkaar te slapen e.d. Hierover is gewoon niet te praten. Ik vind dat ze niets te maken hebben met wat m'n vriendin en ik wel en niet doen of gedaan hebben. Maar hoe meer zij er tegen ageerde hoe meer wij er mee door gingen.

Maar het tegengestelde is ook lastig. Mijn vriend zijn ouders zeggen er helemaal niets over, over grenzen of wat dan ook. Hij is bijna de jongste en ze hebben de opvoeding een beetje naast zich neergelegd.
Het standpunt van mijn ouders weet ik, maar ze vinden wel dat ik moet doen wat ik wil, omdat ze daarover niks te zeggen hebben vinden ze zelf.
En al zeggen ze wel eens tussen neus en lippen door:' Fem, je let wel op he, want zwanger zijn is geen ramp, maar echt een leuk begin is het gewoon niet'.
Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven, weten wanneer we gaan trouwen, en allebei de 20 gepasseerd zijn.

Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden

Zow, jij bent wel erg stellig! Je zou welles heel erg op de koffie kunnen komen met deze uitspraak.

Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik vind dit typisch een uitspraak van iemand die nog niet echt veel levenservaring heeft.

Ik probeerde meer aan te geven waarom mijn ouders tegen mij zeggen: het zou geen RAMP zijn als je zwanger zou raken, maar gewoon niet leuk.
Toen ik op mijn zeventiende verkering had met een andere jongen, zeiden ze: als je zwanger zou zijn zou het een ramp zijn, want je hebt zo kort verkering met een jongen die je eigenlijk niet goed kent en blablabla.
Dat was meer de bedoeling.
En tuurlijk, ik weet ook dat het uit kan gaan, dat is gewoon realistisch denken, maar daar ziet het er absoluut niet naar uit, we hebben ongeveer de trouwdatum, zijn een beetje begonnen met voorbereiden. Dan is het een beetje vaag om steeds te blijven denken: tja, het kan nog uitgaan. Een beetje positief ingesteld blijven heeft best zin ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2006 06:49

neehoor, maar de drift van de man is soms moeilijk om te kalmeren 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2006 10:23

Javaca schreef:ik denk dat dit weldegelijk samenvalt. Mijn ouders zijn falikant tegen svhh. Zo erg zelfs dat ze ons verbieden bij elkaar te slapen e.d. Hierover is gewoon niet te praten. Ik vind dat ze niets te maken hebben met wat m'n vriendin en ik wel en niet doen of gedaan hebben. Maar hoe meer zij er tegen ageerde hoe meer wij er mee door gingen.

Mijn ouders zijn idd net zo. Ze zullen alles op alles zetten zodat we niet op 1 kamer slapen al staan de bedden 5 meter uit elkaar.
Grote kans dat ze dus ook flink gaan protesteren als we samen op vakantie willen. Een ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en die moet je elkaar ook geven. Eigenlijk is het ongezond als ouders de verantwoordelijkheid die hun kind moet dragen over gaan nemen.
Je krijgt er alleen maar raree en krampachtige situaties van.

Markie schreef:
MissF schreef:Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven,

Zow, jij bent wel erg stellig! Je zou welles heel erg op de koffie kunnen komen met deze uitspraak.

Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik vind dit typisch een uitspraak van iemand die nog niet echt veel levenservaring heeft.

Ik vind het erg kort door debacht om te zeggen dat iemand dan weinig levenservaring heeft.

Mensen kunnen dat heel zeker weten en ook veel levenservaring hebben. Het is maar net hoe jij in je relatie staat, hoe zeker jij van je zaak bent.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jul 2006 10:27

Gerdien B. schreef:

Mijn ouders zijn idd net zo. Ze zullen alles op alles zetten zodat we niet op 1 kamer slapen al staan de bedden 5 meter uit elkaar.
Grote kans dat ze dus ook flink gaan protesteren als we samen op vakantie willen. Een ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid en die moet je elkaar ook geven. Eigenlijk is het ongezond als ouders de verantwoordelijkheid die hun kind moet dragen over gaan nemen.

Markie schreef:
MissF schreef:Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven,

Ik vind het erg kort door debacht om te zeggen dat iemand dan weinig levenservaring heeft.

Mensen kunnen dat heel zeker weten en ook veel levenservaring hebben. Het is maar net hoe jij in je relatie staat, hoe zeker jij van je zaak bent.

Dat vind ik eigenlijk ook een beetje. Ik sta, gelukkig, niet zo in mijn relatie dat ik me steeds weer in mn hoofd haal dat 'het wel eens weer uit zou kunnen gaan'. Ik houd van zekerheid en heb die ook in mijn relatie gevonden.
En al zou het uitgaan, so what? Dan heb ik toch al die tijd geen twijfels gehad, en wel zekerheid, wat een stabielere relatie geeft dan continu twijfels
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 jul 2006 12:28

Lalage schreef:neehoor, maar de drift van de man is soms moeilijk om te kalmeren 8)

Adh dat valt wel mee... geef hem een biertje, dan koelt ie wel wat af :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hans_is_eigenwijs

Berichtdoor hans_is_eigenwijs » 21 jul 2006 12:47

Lalage schreef:neehoor, maar de drift van de man is soms moeilijk om te kalmeren 8)

Geen last van. :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2006 15:02

hans_is_eigenwijs schreef:

Wacht maar tot je mij ziet :P

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 jul 2006 15:32

Lalage schreef:

Dan krijgt hij daar geen last van hoor, die grote, brede, lang- en krulharige knuffelbeer van jou transformeerd tot een boze bruine beer als dat zou geschieden :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2006 15:44

Raido schreef:
Lalage schreef:

Dan krijgt hij daar geen last van hoor, die grote, brede, lang- en krulharige knuffelbeer van jou transformeerd tot een boze bruine beer als dat zou geschieden :)

Ik volg het niet meer.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 21 jul 2006 17:28

Maar goed ook, want dit gaat weer hopeloos offtopic.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 21 jul 2006 18:50

Gerdien B. schreef:

Markie schreef:

Ja, dat kunnen mensen zeker heel zeker weten, en hun partner kan dat ook heel stellig zeggen. Je kan echter nooit in iemands hart kijken. Sommige mensen zeggen snel iets in de trend van: Ik zou je niet kwijt willen, terwijl ze dat ten diepste niet uit de grond van hun hart menen.

Ik heb het al vaak horen zeggen in elk geval, en zelf meegemaakt dat ik dat zei en dacht dat die ander ook meende wat ze zei.
Ben zelf ook zo stellig als MissF geweest zogezegd. Ik weet dus uit ervaring dat je realistisch moet proberen te blijven :wink:

Ik zeg hier dus ook niet mee dat het altíjd zo zal gaan/zijn, maar mensen doen vaak zulke uitspraken en beseffen dan niet goed wát ze ermee zeggen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2006 19:31

Markie: dan kan je ook nooit trouwen, want je weet nooit of je gaat scheiden.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2006 21:06

nee idd,

ik durf nu heel stellig te zeggen dat wij gaan trouwen en tot eind van ons leven bij elkaar zullen blijven. Dat doe ik op grond van het feit dat God ons bij elkaar heeft gebracht en bruggen die ik kapot ervaarde gemaakt heeft tussen ons.
Daarmee weet ik ook heus wel dat er altijd als nog iets mis kan gaan. Het is echt niet zo dat ik me dat niet reeel in denkt.

André

Berichtdoor André » 21 jul 2006 21:21

Gerdien B. schreef:(...)ik durf nu heel stellig te zeggen dat wij gaan trouwen en tot eind van ons leven bij elkaar zullen blijven. Dat doe ik op grond van het feit dat God ons bij elkaar heeft gebracht(...)
Misschien wat cynisch, maar die tekst heb ik eerder op trouwkaarten zien staan.
Blijf werken aan je relatie zou ik zeggen samen met God, maar dan nog is het een vertrouwen in.... en niet een stellig weten, toch?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2006 22:38

Omdat ik er op vertrouw dat wat God doet goed is, durf ik dit hier te zeggen ;)

Het is een dus eigenlijk beide.

En idd moet je wel blijven werken aan je relatie. Het is niet dat God alles voor je doet. Je hebt ook nog een eigen verantwoordelijkheid.

Terug naar “Archief”