Markie schreef:MissF schreef:Javaca schreef:ik denk dat dit weldegelijk samenvalt. Mijn ouders zijn falikant tegen svhh. Zo erg zelfs dat ze ons verbieden bij elkaar te slapen e.d. Hierover is gewoon niet te praten. Ik vind dat ze niets te maken hebben met wat m'n vriendin en ik wel en niet doen of gedaan hebben. Maar hoe meer zij er tegen ageerde hoe meer wij er mee door gingen.
Maar het tegengestelde is ook lastig. Mijn vriend zijn ouders zeggen er helemaal niets over, over grenzen of wat dan ook. Hij is bijna de jongste en ze hebben de opvoeding een beetje naast zich neergelegd.
Het standpunt van mijn ouders weet ik, maar ze vinden wel dat ik moet doen wat ik wil, omdat ze daarover niks te zeggen hebben vinden ze zelf.
En al zeggen ze wel eens tussen neus en lippen door:' Fem, je let wel op he, want zwanger zijn is geen ramp, maar echt een leuk begin is het gewoon niet'.
Dat zeggen ze, omdat ze weten dat mijn vriend en ik bij elkaar blijven, weten wanneer we gaan trouwen, en allebei de 20 gepasseerd zijn.
Maar wij, mijn vriend en ik, hebben het soms echt als moeilijk ervaren, wat we nu moeten, en hadden in het begin echt wel wat meer sturing gewild van onze ouders, omdat we zelf onze standpunten hierover gewoon nog niet zo duidelijk hadden
Zow, jij bent wel erg stellig! Je zou welles heel erg op de koffie kunnen komen met deze uitspraak.
Het is niet denigrerend bedoeld, maar ik vind dit typisch een uitspraak van iemand die nog niet echt veel levenservaring heeft.
Ik probeerde meer aan te geven waarom mijn ouders tegen mij zeggen: het zou geen RAMP zijn als je zwanger zou raken, maar gewoon niet leuk.
Toen ik op mijn zeventiende verkering had met een andere jongen, zeiden ze: als je zwanger zou zijn zou het een ramp zijn, want je hebt zo kort verkering met een jongen die je eigenlijk niet goed kent en blablabla.
Dat was meer de bedoeling.
En tuurlijk, ik weet ook dat het uit kan gaan, dat is gewoon realistisch denken, maar daar ziet het er absoluut niet naar uit, we hebben ongeveer de trouwdatum, zijn een beetje begonnen met voorbereiden. Dan is het een beetje vaag om steeds te blijven denken: tja, het kan nog uitgaan. Een beetje positief ingesteld blijven heeft best zin