Inentingen bij baby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Re: Inentingen bij baby's

Berichtdoor Ruth2 » 29 jun 2013 14:18

benefietdiner schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3467520/2013/06/29/Mazelen-Bidden-of-toch-maar-inenten.dhtml

Hulde aan Dominee Reinier van Kooten van de Hersteld Hervormde Gemeente in Apeldoorn.

:!:
Wat een inlegkunde lees ik toch weer van anderen in dit artikel!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 29 jun 2013 15:09

benefietdiner schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/4560/Gezond/article/detail/3467520/2013/06/29/Mazelen-Bidden-of-toch-maar-inenten.dhtml

Hulde aan Dominee Reinier van Kooten van de Hersteld Hervormde Gemeente in Apeldoorn.

ja, en geen hulde voor dit:
Tegenover de goedkeurende woorden van dominee Van Kooten staat de strenge veroordeling van predikant Weststrate van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Terneuzen. 'Vaccineren is vooruitlopen op de Heere en is ook het verzoeken van de Heere. Je zegt: 'Heere, ik ga nu even op Uw stoel zitten, want er komen zo veel gevaren op me af of kunnen ooit op me afkomen, dat ik nu alvast mezelf maar ziekteverwekkers toe laat dienen',' zegt hij in de NPV-brochure.

Paulus zegt :
"Alles is toegestaan, maar niet alles is nuttig''

Je inenten, wanneer je weet dat er een epidemie aankomt, lijkt me net zo nuttig als gordels aandoen in de auto, wanneer je de weg op gaat.
Het niét beschermen van jezelf is juist het verzoeken van de Heere.
De middelen die ons gegeven zijn gebruiken in dankbaarheid, zou ik zeggen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 jun 2013 17:35

Wat Mortlach een paar postings terug zegt dat vind ik ook. Door jouw standpunt breng je anderen in gevaar. Mag dat dan wel? Je zorgt dat de epidemie zich verspreid.
En wat ik ook bijzonder vind... mensen danken God dat de kindersterfte in ontwikkelingslanden minder is, dit is ook dank zij die inenting.. en hier in NL zou het niet mogen.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 29 jun 2013 19:16

Beste,

Ik ben Sabine Vandeputte, journaliste voor de Vlaamse publieke omroep VRT en ben dringend opzoek naar gelovigen die voor ons journaal kort willen uitleggen waarom zij principieel tegen het vaccineren zijn, ook tegen mazelen.
Mensen kunnen mij gewoon mailen. Heel erg bedankt.

sabine.vandeputte@vrt.be
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 29 jun 2013 19:19

We krijgen diverse verzoeken om interviews met gewetensbezwaarden uit binnen- en buitenland (Vlaanderen ;-))
Voel je je geroepen om een reactie te geven, mail ons via info@refoweb.nl.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jun 2013 20:17

Laat ze maar komen... :wink: Koffie/thee staat klaar.

Timmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Timmy » 30 jun 2013 19:55

De stelling dat het niet inenten gelijk is aan gebrek aan naastenliefde en verantwoordelijkheid voor de gemeenschap vind ik erg manipulatief. Je kunt dat alleen zo zeggen als vaccinaties 100% veilig en 100% effectief zijn. Feitelijk zeg je nu: Als je er voor kiest je kind niet bloot te stellen aan het risico van vaccinatieschade om daarmee de besmettingskans slechts te verkleinen, toon jij geen naastenliefde.
Je zou dan ook kunnen stellen dat het uit naastenliefde beter is kinderloos te blijven omdat je niet kunt voorkomen dat jou kind in de toekomst anderen dodelijk leed kan aanbrengen.

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 30 jun 2013 21:46

Ik heb mijn kinderen dus niet ingeent..morgen naar het consultatiebureau met mijn dochtertje van drie en ik zie er nu al tegenop. De kans is groot dat ik behandeld zal worden alsof ik een monster ben dat ik mijn kind dat durf aan te doen... (is mijn eerdere ervaring) Bij de geboorte van mijn zoon, wat heel bijzonder is gegaan, beloofd door God en door Zijn wonder geboren kon ik gewoon niet inenten. Ik heb mijn zoon omhooggehouden: God, ik leg mijn kind in Uw handen, en mag ik dat vanaf nu iedere dag doen. Nu, enkele jaren later is dat geloof wat toen zo sterk was zwak geworden en alles wat niet in geloof gedaan wordt is ook zonde. Moeilijk hoor...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 08:49

Timmy schreef:De stelling dat het niet inenten gelijk is aan gebrek aan naastenliefde en verantwoordelijkheid voor de gemeenschap vind ik erg manipulatief. Je kunt dat alleen zo zeggen als vaccinaties 100% veilig en 100% effectief zijn. Feitelijk zeg je nu: Als je er voor kiest je kind niet bloot te stellen aan het risico van vaccinatieschade om daarmee de besmettingskans slechts te verkleinen, toon jij geen naastenliefde.
Je zou dan ook kunnen stellen dat het uit naastenliefde beter is kinderloos te blijven omdat je niet kunt voorkomen dat jou kind in de toekomst anderen dodelijk leed kan aanbrengen.

Wat is dat nou voor rare vergelijking. Je toekomstige kind zou ook een ander kunnen redden, dus dat gaat echt niet op.

En waarom die 100%-eis? Is je naaste het niet waard te beschermen, ook al is het maar 80%? of een willekeurig ander percentage?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Timmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Timmy » 01 jul 2013 13:04

Ik vind de vergelijking niet raar en hier wel degelijk opgaan. Omdat inenten niet 100% veilig is loop je risico dat je kind als gevolg daarvan letsel oploopt, waardoor je kind mogelijk ook niet meer in staat is een ander te redden.
Maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik het manipulatie vind te stellen dat iemand gebrek aan naastenliefde heeft, als iemand weigert zijn kind aan een risico bloot te stellen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jul 2013 13:19

Timmy schreef:Maar dat is het punt niet. Het punt is dat ik het manipulatie vind te stellen dat iemand gebrek aan naastenliefde heeft, als iemand weigert zijn kind aan een risico bloot te stellen.

Het is toch net zo goed manipulatie als je stelt dat je niet genoeg in God vertrouwt als je wél inent?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 jul 2013 13:20

Dat zegt hij toch ook niet?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 01 jul 2013 13:32

Evelien schreef:Dat zegt hij toch ook niet?

@Evelien

http://nos.nl/artikel/523801-5-mazelenp ... aal+Nieuws)

"Vijf kinderen die besmet zijn met mazelen, liggen volgens het RIVM met ernstige complicaties in het ziekenhuis.

RIVM-directeur Coutinho deed in het Radio 1 Journaal geen uitspraken over de individuele gevallen, maar het AD schrijft dat twee kinderen hersenvliesontsteking hebben en twee andere kinderen een longontsteking. Van het vijfde kind is niet duidelijk welke complicaties er zijn."

Denk je dat de ouders van deze vijf kinderen nog steeds achter hun beslissing staan?

Timmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Timmy » 01 jul 2013 13:36

Mortlach schreef:Het is toch net zo goed manipulatie als je stelt dat je niet genoeg in God vertrouwt als je wél inent?

Wat wil je hiermee zeggen dan? Als anderen manipuleren met gebrek aan vertrouwen in God, manipuleer ik maar met gebrek aan naastenliefde?
Ik zou het meer waarderen als je gewoon inhoudelijk op de argumenten in zou gaan.

Timmy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Timmy » 01 jul 2013 13:39

Lock&Stock schreef:Denk je dat de ouders van deze vijf kinderen nog steeds achter hun beslissing staan?

Als je een goed overwogen beslissing neemt blijf je daar ook achter staan. Overigens staat nergens dat deze 5 kinderen niet zijn ingeënt. En is het niet vanzelfsprekend dat de ziekte door inenting voorkomen had kunnen worden.

Terug naar “Archief”