Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 18 jul 2006 11:59

hier binnen is het nog maar 27 graden. heeerlijk 8)

btw: dat kaartje geeft het wel een btje koud aan. tis hier wel een stukkie warmer dan 30.7 graad :)
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2006 12:24

koekie schreef:óf het is echt zo warm óf de thermometer is aan de kook. dat ding hangt in de zon en geeft 48graden aan. :shock:

De thermometer hangt zeker tegen een stenen muur? Die straalt ook hitte uit, waardoor de thermometer niet (alleen) de buitentemperatuur meet, maar eerder die van de muur. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 jul 2006 12:46

In de zon is het ook wel heel warm... Hier hebben we een termometer op het noorden en in de schaduw, die geeft 29,8 aan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 18 jul 2006 13:14

LeChat schreef:
koekie schreef:óf het is echt zo warm óf de thermometer is aan de kook. dat ding hangt in de zon en geeft 48graden aan. :shock:

De thermometer hangt zeker tegen een stenen muur? Die straalt ook hitte uit, waardoor de thermometer niet (alleen) de buitentemperatuur meet, maar eerder die van de muur. :)

hoogverwachtends is dat et idd, overigens istie weer wat afgekoeld: 37°

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 jul 2006 14:07

koekie schreef: overigens istie weer wat afgekoeld: 37°

Nu ikzelf nog, maar erg ver onder die 37° moet IK toch niet komen... zon10

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 18 jul 2006 14:42

Denkertje21 schreef:
koekie schreef: overigens istie weer wat afgekoeld: 37°

Nu ikzelf nog, maar erg ver onder die 37° moet IK toch niet komen... zon10

zou ik niet doen. :wink: en andere termometer is opgelopen tot 42,7 in de zon net niet tegen steen :)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2006 15:48

Nederland zucht onder aanhoudende hitte

Uitgegeven: 18 juli 2006 16:27
Laatst gewijzigd: 18 juli 2006 16:30

AMSTERDAM - Een nieuwe hittegolf is bijna een feit. Wanneer de temperatuur woensdag de grens van 25 graden overschrijdt, mag de tweede hittegolf van deze zomer worden bijgeschreven. Niet iedereen is even blij met de tropische temperaturen. Op verschillende plaatsen in het land zorgde de aanhoudende warmte dinsdag voor problemen.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat neemt een reeks maatregelen om de droogte tegen te gaan. Zo sloot het de sluizen bij het IJsselmeer en het Haringvliet vrijwel helemaal af. Ook moest het waterpeil in het IJsselmeer verhoogd worden. Deze maatregelen waren nodig om de waterkwaliteit te beschermen, de voorraad drinkwater te vergroten en de elektriciteitsvoorziening op peil te houden.

Riool

De gemeente Roermond heeft last van stank en riep haar inwoners op zo nu en dan wat emmers water in de rioolputten te gooien. Op veel plaatsen in Roermond stijgt een onprettige geur op uit de straatkolken. De kolken staan droog omdat het al een tijd niet meer geregend heeft.

Het personeel van de Nederlandse Spoorwegen krijgt extra water tijdens hun werk. Aangezien ze geen grote hoeveelheden water mee kunnen nemen heeft de directie besloten dat ze op vijftig stations gratis water kunnen krijgen. Deze maatregel zal van kracht blijven zolang de periode met hoge temperaturen aanhoudt.

Dieren

Niet alleen mensen zuchten onder het zomerse weer. Ook dieren hebben last van de aanhoudende warmte. De Algemene Inspectiedienst heeft de afgelopen dagen tientallen meldingen binnengekregen. Deze meldingen gingen vooral over dieren die te weinig drinkwater en schaduw krijgen.

Speurhonden

Ook de speurhonden hebben het dinsdag moeilijk. Toeristen die de Baantjer-toer op de Amsterdamse Wallen volgen, moeten het even zonder de viervoeters stellen. Door de hitte kunnen de honden amper meer de juiste geur volgen en hebben ze steeds meer moeite het 'lijk' te vinden.

Het excursiebureau Van Aemstel Produkties had in het voorjaar speurhonden geïntroduceerd die toeristen zelfstandig door de rosse buurt kunnen leiden. De hond moest de toeristen uiteindelijk naar het 'lijk bij de kerk' brengen, gespeeld door dakloze Arie. De toer is gebaseerd op een boek van Appie Baantjer.

Niet iedereen heeft last van de hitte. Autobedrijf Carglass liet weten op topdrukte te rekenen. Veel autoruiten scheuren sneller wegens de warme temperaturen buiten in combinatie met het gebruik van airco in de auto.

Weekeinde

Overigens ziet het er niet naar uit dat het kwik de komende dagan zal dalen. Naar verwachting houdt het warme zomerweer nog een tijdje aan. Ook in het weekeinde worden temperaturen boven de 25 graden verwacht.

Bron: nu.nl

't Is weer raak... Dat van die autoruiten wist ik helemaal niet. Toch m'n airco maar wat lager zetten straks, want volgens mij zit er nog wel een niet-gerepareerd sterretje in de voorruit.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 15:51

Hmz, morgen wordt het 33 graden schijnt..dat betekent gem. 40 graden onder de zeilen op de markt.. :shock: Préttig :roll: Vermoedelijk gaan we de harde mocca's, bokkenpoten en mergpijpen per liter verkopen. 8)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 jul 2006 15:53

:mrgreen: Dat zit er dik in, ja! Sterkte alvast! (Bij ons zal het wel stikken v.d. vliegen, op een activiteitencentrum met zo'n 100 geiten in de stal ernaast...)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 15:55

Ow ja, ook lekker idd :P Ik zal blij zijn als de vliegen weer gaan steken (geen muggen dus), dat betekent meestal regen :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 jul 2006 16:02

ow arme smurffie, alles gaat natuurlijk smelten. Wij hadden laatst mergpijpjes en die waren ook al niet handig om te eten, maar nog net wel lekker hoor ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 16:12

Jawel, maar sommige mensen begrijpen niet, dat als iets er niet meer aantrekkelijk uitziet, het nog even lekker is :P Ach, niet teveel meenemen, dan zijn ze verkocht voor het echt warm wordt :)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 18 jul 2006 16:16

ben ik even blij dat ik in een gekoelde ruimte werk..... (ongeveer 12 a 13 graden)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jul 2006 16:20

Napoleon schreef:ben ik even blij dat ik in een gekoelde ruimte werk..... (ongeveer 12 a 13 graden)

Ja, dan krijg je zo'n fijne opdonder als je weer buiten komt 8) Ik stap dan lekker een koel huis binnen :clown:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jul 2006 16:23

Ben ik even blij dat ik helemaal niet werk en aan het strand lig. 8)

Terug naar “Archief”